נשות הכותל, בראש חודש אייר, (צילום: אירנה לוט)
נשות הכותל (צילום: אירנה לוט)

הניצחון של נשות הכותל: העירייה אישרה להקים דוכן להנחת תפילין לנשים במרכז העיר

"אחותי, תפילין כבר הנחת היום?" | לאחר כחצי שנה של מאבק משפטי - עיריית ירושלים אישרה לנשות הכותל להציב באופן חד פעמי דוכן להנחת תפילין ברחבת המשביר הישן שברחוב קינג' ג'ורג'

פורסם בתאריך: 27.1.19 19:45

"אחותי, תפילין כבר הנחת היום?" – דוכן להנחת תפילין לנשים יוקם בירושלים, ברחבת המשביר הישן ברחוב קינג ג'ורג'. לאחר מאבק משפטי שנמשך כחצי שנה, אישרה המחלקה המשפטית בעיריית ירושלים לנשות הכותל להציב דוכן להנחת תפילין לנשים ביום ראשון הבא, 3.2.19, למשך שעתיים.

הדוכן יוצב במסגרת הפרויקט הבינלאומי היהודי של 'יום הנחת תפילין העולמי'. "אנחנו פועלות להעצים נשים ולתת לכל אחת הזמנה והזדמנות להניח תפילין ולהתעטף בטלית", נמסר מארגון נשות הכותל. "לצערנו הזכויות האלה רחוקות מלהיות מובנות מאליהן".



בארגון מספרים כי "לאחר כחצי שנה של פניות חוזרות ונשנות לעיריית ירושלים בעזרת המחלקה המשפטית בהובלתה של עו"ד אורלי ארז לחובסקי ועו"ד ריקי שפירא רוזנברג – הצלחנו להשיג אישור מהעירייה להקמת דוכן תפילין. מיותר לציין שחב"ד מקיימים דוכן באופן בקביעות ברח' יפו ואיש לא מרים גבה, זה מבליט את העובדה שכל הקשיים שהוערמו עלינו בחודשים אלה – הן ביטוי למדיניות של הדרת נשים מזכויותיהן הדתיות".


התנועה לאיכות השלטון נגד עיריית ירושלים: יזם שהורשע בעבירות בנייה הוזמן לכנס עירוני בנושא תכנון


הדוכן להנחת תפילין לנשים יפעל ביום ראשון, 3.2.19, בין השעות 12:00-10:00, ברחבת המשביר הישן ברחוב המלך ג'ורג' פינת בן יהודה, במרכז העיר ירושלים.

"הנחת תפילין והתעטפות בטלית אינן מנוגדת להלכה", מדגישות נשות הכות, " אלא תפיסה של מה שמקובל כיום במנהגים חרדים/אורתודוכסים ובמרחב הציבורי – והתפיסה הזו משתנה כל הזמן. מטרתנו היא מאבק נגד הדרת נשים – והעצמת נשים באמונתן ובנוכחותן במרחב הציבורי".


נשות הכותל (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

נשות הכותל (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)


כזכור, לפני כחצי שנה פנתה עמותת נשות הכותל לעיריית ירושלים על מנת לקבל אישור להצבת דוכן תפילין במרכז העיר ירושלים, בחג הסוכות. לטענת נשות הכותל, פנייה זו נעשתה לפי כל הקריטריונים שפורסמו באתר העירייה הנוגעים להצבת דוכנים. בכל הנהלים הללו עמדה הבקשה – ובכל זאת עיריית ירושלים דחתה את הבקשה, ללא כל נימוק. 'סירובה של העירייה לבקשה מהווה אפליה ופגיעה בשוויון של נשים בנגישות לשירותי דת ולחופש דת', כך נטען על ידי נשות הכותל.


"לא מכליל חס וחלילה": אריה קינג, שיתמנה לסגן ראש העיר, מתגזען נגד יוצאי תימן

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. בורות ועם הארץ, ככה נראית התורה שלהן כשלא לומדים קבלה

    הנחת תפילין זה אור מקיף של הגבר שצריך לעביר לאישתו.
    מה שקורה עם נשות הכותל ועירית ירושלים השותפה לטמטום
    לא קשור לזכויות.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אף אחד לא טען שהנחת תפילין אינה זכות של הנשים, אבל יש מצוות שנשים מחויבות בהן (לא זכות אלא חובה) כמו כל מצוות הנידה והטהרה, הפרשת חלה, חינוך הילדים, שבת, כבוד לבעל ולהורים, צניעות. הנחת תפילין והתעטפות הגברים צריכים לעשות כי זה התיקון שלהם, לנו יש את שלנו. למה להוסיף עוד מצוות? מיותר.. ואם מישהי רוצה זה בטח לא צריך לבוא בהתרסה. בקיצור, לפני שאתן מקיימות מצוות רשות לשם התרסה, קיימו מצוות שאתן חייבות בהן

  3. יוסף כהן

    אנחנו עם נאור שמסוגל לקבל את כולם בברכה גם אנשים שלא באים לנו טוב

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר