מחשב, האקר (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

מכת הפדופילים בירושלים | "עברייני מין הבינו שהעולם הווירטואלי זה קרקע פורייה לביצוע עבירות בתלמידות בעיר"

על רקע "שבוע הגלישה הבטוחה" שמצוין בבתי הספר בירושלים - רפ"ק גיא אברהמי, ראש מחלקת הנוער, בתחנת מוריה מספר בשיחה עם "כל העיר": "מדובר במלחמה ברשת - אי אפשר למגר את התופעה כל כך מהר"

פורסם בתאריך: 5.2.19 08:34

מערכת החינוך בירושלים מציינת השבוע את "שבוע הגלישה הבטוחה" – שבמסגרתו מבוצע מערך שיעורים ייחודי העוסק בהתנהלות של התלמידים ברשת – באינסטגרם, בפייסבוק, בוואטסאפ, בטלגרם וכו'. בשיחה עם "כל העיר" מסביר רפ"ק גיא אברהמי, ראש מחלקת הנוער במרחב מוריה, על העבודה לתפיסת עברייני המין ברשת. "כחלק מהשינוי הטכנולוגי שחל בעולם עברייני מין הבינו שהעולם הווירטואלי זה קרקע פורייה לביצוע עבירות בתלמידות בעיר, מכיוון שקל יותר לפעול שם", אומר רפ"ק אברהמי, "חוקרי הסייבר שלנו בירושלים פועלים כדי לתפוס את אלה שאורבים לתלמידות ברשת".


– קשה ומזעזע: בת 13 נפלה קורבן לעבירות מין על ידי צעיר ירושלמי
– הפרדה בין נשים לגברים בלב השכונה הירושלמית
– סערה ברשת נגד מאיר פרוש – לאחר שנפגש עם הרב שהורשע בעבירות מין


 

רפ"ק גיא אברהמי (צילום: דוברות המשטרה)

רפ"ק גיא אברהמי (צילום: דוברות המשטרה)


כידוע, בשנה שעברה השיקה משטרת ישראל את מוקד 105, הנועד עבור בני נוער והורים שמתלוננים על עבירות מין ברשת ועל בריונות ברשת. "אנחנו קודם כל מפעילים אמצעים טכנולוגים לא מעטים", מסר רפ"ק אברהמי, " מוקד 105 שהוקם על ידי המשטרה ועוסק באלימות ברשת כלפי בני נוער, ועבירות מין. בכל תחנה יש חוקרי סייבר, וברגע שמוגשת תלונה אנחנו פועלים לאתר את החשוד. אנחנו עושים את כל הפעילות והמבצעים על מנת למגר את התופעה. בסופו של דבר מה שחשוב לנו זה להגן על הקורבן ולהגיע לחשוד".



מהם המקרים השכיחים שאתם נתקלים בהם בתחנה?
"התיקים הקלאסיים שאנו נתקלים לרוב הם תיקים אשר המעורבות בו – נערות מתבגרות בנות 16-15, אשר מקיימות יחסי מין עם נערים. האקט מצולם לפעמים בידיעתן, ולפעמים מאחורי גבן. הנער שולח את זה לחבר שלו בוואטסאפ, ונוצר כדור שלג ענק שמתגלגל. תוך דקות כיתה שלמה יכולה לדעת. אנחנו נתקלים בזה המון פעמים. זה הופך להיות אש בשדה קוצים".

ואיך אתם עוצרים את זה?
"במקרים כאלה אנחנו מביאים לחקירה את הנערים המעורבים מבית הספר ואפילו כיתה שלמה, חלק מוחקים את הסרטונים. גם אם לא נגיע לכל התלמידים, זה חשוב למנוע את המקרה הבא. במידה וזה מגיע לאתרים אנחנו יכולים להגיע למפיץ. אך ברגע שזה ממחשב למחשב, מאוד קשה למגר את זה. במידה והאתר מוכר יותר קל לפעול, אם האתר פיראטי ובחו"ל, הרבה יותר קשה. הגענו לפייסבוק העולמית המון פעמים, הם עבדו איתנו בשיתוף פעולה והסירו תכנים, אבל זה לא בלחיצת כפתור", מבהיר אברהמי. "נתקלתי גם בכמה מקרי פדופיליה השנה – אותם חשודים מפתים ילדים וילדות תמימים, בני 12, קובעים איתם ונפגשים איתם. בעזרת החוקרים מאחורי המחשב אנחנו מדמים סביבת עבודה של נערים מתבגרים מחוץ ליחידת המשטרה. אנחנו נערכים עם כוחות סמויים, וברגע שהוא מגיע, אנחנו מאתרים אותו לפני המפגש".


פרשת פדופיליה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

(צילום: דוברות המשטרה)


"חשוב להבין שבעבירות מין במיוחד בקטינים, גם אם החשוד לא נפגש עם הקורבן באופן פיזי, אבל דרך שיחת וידאו או התכתבויות, גרם לקטינה או קטין לבצע מעשים מיניים בעצמו, זה כאילו החשוד נפגש עם הקטין פיזית", מסביר רפ"ק אברהמי. " מדובר בעבירה לכל דבר, חשוב שיפנימו את זה. לצערי, יש מכל המגזרים, מכל המעמדות ומכל רבדי החברה. אנשים נורמטיביים, בני טובים, ערבים, חרדים, מכל המגזרים".

רפ"ק אברהמי מוסיף ומדגיש כי "מדובר במלחמה ברשת – אי אפשר למגר את התופעה כל כך מהר. אך המשטרה תמיד מתעדכנת בנעשה ודרוכה לפעולה. זו מלחמה תמידית והדרך היא ארוכה. בסופו של דבר זו מלחמה וירטואלית עם עבריינים. יש עלייה במקרים, וגם בכמות הגילויים. למשל, עכשיו בשבוע האינטרנט, אנחנו לא מחכים לשבוע הזה. כל השנה יש הרצאות בבתי ספר של חוקרי נוער שמדגישים לילדים מה כן מותר ומה אסור. אנחנו נפגשים עם סיירות הורים, ובבתי הספר מבקשים הרצאות בנושא בתוספת להרצאות בנוגע לסמים ואלכוהול. לצערנו, אני מאמין שזה יעסיק את המשטרה גם בעתיד".


העליון: 17 שנות מאסר לגבר שביצע עבירות מין חמורות בנערה קרובת משפחה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר