זריקה, חיסון נגד החצבת (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

החצבת בירושלים | משרד הבריאות שוב קורא לנוסעים באוטובוס מהצפון לירושלים להתחסן בגלל חולה חצבת

נוסעי אוטובוס "אגד", קו 966, שיצא בשעות הצהריים מקצרין לירושלים נחשפו לחולה חצבת. משרד הבריאות: ממליצים לכל מי שאינו מחוסן ב-2 מנות נגד חצבת - להתחסן"

פורסם בתאריך: 6.2.19 16:12

שוב חשיפה לחצבת בירושלים: נוסעי אוטובוס אגד בקו 966 שיצא בשעות הצהריים מקצרין לירושלים נחשפו לחולה בחצבת שעלה לאוטובוס בשעה 13:30 ביישוב נוב שברמת הגולן, כך דיווח לפני שעה קלה משרד הבריאות.



בעקבות החשיפה לחולה חצבת, ממשרד הבריאות נמסר כי "אנו ממליצים לכל מי שנולד אחרי שנת 1957 ואינו מחוסן ב-2 מנות נגד חצבת – להתחסן כנגדה כעת ולא יאוחר מיום ב', 11.2, בלשכת הבריאות הקרובה למקום המצאו".

כידוע, אין זו הפעם הראשונה שבה נחשפים נוסעי אוטובוס לחולה בחצבת. כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", בתחילת חודש דצמבר נחשפו נוסעי קו אוטובוס 952 של חברת אגד שיצא ממגדל העמק לירושלים נחשפו לחולה חצבת. גם במקרה הזה התבקשו הנוסעים להגיע ללשכות הבריאות ולהתחסן.



ירושלים, כפי שכבר פורסם ב"כל העיר", היא השיאנית במספר חולי החצבת בארץ. עד כה התגלו למעלה מ-840 מקרים של חולי חצבת. עקר העלייה במספר המקרים משרד הבריאות יצא בקריאה חד משמעית להתחסן נגד החצבת. כמו כן, בקופות החולים החלו לקיים מבצעי חיסון. לפי נתוני משרד בריאות מספר החולים שנדבקו בחצבת במחוז ירושלים עומד על כ-2,000. כפי שנחשף ב"כל העיר" בחודש שעבר – 21 ילדים בגן ויצ"ו ברמת בית הכרם הובהלו לחיסון בשערי צדק, מהחשש כי נדבקו בחצבת. כמו כן, עוד דווח ב"כל העיר" כי התגלה במרכז האקדמי לב מקרה של חצבת, מיד לאחר מכן הוציאה הנהלת המרכז מכתב לכלל הסטודנטים במרכז. כמו כן, בתחילת החודש שעבר נוסעים בקו אוטובוס מהצפון לירושלים נחשפו לנוסע שחולה בחצבת, מדובר היה בקו אוטובוס 952 שיצא ביום ראשון, 2.12.18, בשעה 15:00 לתחנה המרכזית בירושלים. במשרד הבריאות קראו לנוסעים להגיע ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריהם, על מנת לשקול טיפול מונע נגד חצבת.

החצבת בירושלים | על רקע מקרים שבהם הורים בוחרים שלא לחסן את ילדיהם: יוזמה עירונית לקיום הדרכות בתוך בתי הספר והגנים

בשל ריבוי אירועי החשיפה לחצבת, עלתה לפני כשבוע וחצי יוזמה של חברת מועצת העירייה עינב בר-כהן (התעוררות) יוזמה לקיום מערכי הסברה והדרכות להורים בתוך בתי הספר והגנים ברחבי העיר. מטרת ההדרכות היא להעלות את המודעות של חשיבות מתן החיסון נגד מחלת החצבת, במיוחד בקרב הורים שבוחרים לא לחסן את ילדיהם מתוך בחירה. "המטרה של היוזמה היא בעצם להעלות משהו חדשני, שנעשה על ידי העירייה במוסדות החינוך השונים", הסבירה בר-כהן. "מבצעים הדרכות חובה להורים, והם יקבלו הסבר על מערך החיסונים וכמובן בנושא החצבת. ישנם הרבה הורים שחוששים לחסן מכיוון שהם שומעים דברים מסוימים על חיסונים, שלא בהכרח מדויקים או נכונים. ככה ינסו להבטיח יותר אנשים שיחסנו את הילדים שלהם. הפער של ירושלים הכי גדול לעומת הערים האחרות. המטרה היא להבין למה ישנם עוד הורים שמתנגדים למתן חיסון, לתת תשובות ולהעניק תחושת ביטחון יותר טובה להורים".

משרד הבריאות: נפטרה חולת חצבת בת 82 בהדסה עין כרם

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר