נהגים לא עוצרים בתחנה ׁ(צילום: פרטי)
נהגים לא עוצרים בתחנה ׁ(צילום: פרטי)

מחדל התחבורה הציבורית בירושלים | עצירה בתחנה סמוך לשפת המדרכה זו רק המלצה: "הפך להרגל אצל הנהגים"

"התחנות הן לא קישוט": נוסעים מתלוננים על נהגים שלא עוצרים סמוך לשפת המדרכה, שמקשה על מבוגרים לעלות על האוטובוס. אגד בתגובה: "הרוב המוחץ של הנהגים באגד נוהג על פי הנהלים והתקנות גם בעניין קליטת והורדת נוסעים בסמוך למדרכות"

פורסם בתאריך: 17.2.19 10:54

הצפיפות, האיחורים וההזנחה באוטובוסים של אגד בעיר אינם חדשים לנוסע הירושלמי. אחת התלונות השכיחות אצל נוסעי התחבורה הציבורית בירושלים היא שהנהג עוצר רחוק משפת המדרכה של תחנת האוטובוס, מהלך שמקשה על האוכלוסיה המבוגרת ועל בעלי מוגבלויות לעלות על האוטובוס.



כפי שפורסם ב"כל העיר", משרד התחבורה מתכנן אמנם להוסיף 42 קווי אוטובוס חדשים בירושלים. חלקם יפעלו על ידי חברות אחרות, מה שלמעשה ישבור את מונופול אגד בירושלים – אולם עד שזה ייצא לפועל, הנוסעים ממשיכים לסבול.


תחנות האוטובוסים בקמפוס הר הצופים, ירושלים (צילום: פרטי)

תחנות האוטובוסים בקמפוס הר הצופים, ירושלים (צילום: פרטי)


"נהגים רבים סובלים מההרגל הזה של לעצור רחוק מהמדרכה", מספרת ל"כל העיר" נוסעת ירושלמית באוטובוסים בעיר, "לא אחת ממש באמצע הכביש.  עצריה רחוקה מהתחנה מקשה מאוד על אנשים מבוגרים וגם על אנשים מוגבלויות. בנוסף, זו ממש סכנה – בייחוד שמדובר באוטובוס שעומד ממש באמצע הכביש. עד שלא יקרה אסון לא יעשו עם זה כלום, זו בעיה נפוצה בקרב האוטובוסים בירושלים".



"אני נוסעת הרבה בתחבורה הציבורית בירושלים", ממשיכה ומספרת הנוסעת, "והתופעה די נפוצה. נהגים פשוט מתעצלים ולא עוצרים בתחנה, הם רוציםגם לאסוף נוסעים מהר ולהמשיך בנסיעה, וזה שהם מעכבים את כלי הרכב שעומדים אחריהם. אין מספיק מודעות לעניין. בנוסף, התופעה נפוצה גם באוטובוסים הבינעירוניים, בשבוע שעבר, לדוגמא, נסעתי מתל אביב לירושלים, עליתי על קו 480. כשאוטובוס הגיע לתחנה מרכזית הודיתי לנהג על הנסיעה, אבל רק הערתי לו על זה שיעצור להבא ליד המדרכה. הנהג פשוט הגיב בצעקות. הסברתי לו שהעניין מקשה על מבוגרים ועל אנשים עם בעיות בריאותיות, אבל הוא היה בשלו. זה פשוט כבר הפך להיות הרגל אצל הנהגים. התחנות הן לא קישוט, צריך לעצור ליד התחנה".


תחנות האוטובוסים בקמפוס הר הצופים, ירושלים (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)


לדברי תמר קינן, דוברת ארגון תחבורה היום ומחר (ארגון המקדם שימוש בתחבורה ציבורית, על פני שימוש ברכבים פרטיים בישראל), "הנושא של עצירה בצמוד לתחנה הוא נושא חשוב ומשמעותי מהמון סיבות – הראשונה היא עניין הנגישות – האוטובוס צריך להיות נגיש לכל אדם באשר הוא. בנוסף, נושא הבטיחות – עלולות להיווצר תאונות ובעיות שונות כתוצאה מכך. הנושא השלישי הוא מהירות הנסיעה של התחבורה הציבורית – ברגע שאוטובוס לא עומר סמוך לתחנה, מספיק ששלושה מבוגרים עולים ויורדים בקושי רב לאוטובוס הדבר הזה לא פוגע בהם אלא בכל מי שיושב באוטובוס. הסיבות לכך נובעות בהרבה מקרים שהתשתיות צריכות להיות כאלה שמאפשרות לנהג, להוריד סמוך למדרכה. לכן התשתית צריכה להיות מותאמת – זה לא פשוט למבוגר לעלות מגובה הכביש לגובה המדרגה של האוטובוס, לכן עשו תחנות ושפת מדרכה – האוטובוס חייב לעצור סמוך למדרכה".


תגובות 

מאגד נמסר בתגובה: "למרבה הצער התחבורה הציבורית בירושלים אינה זוכה לעדיפות של ממש על פני כלי רכב פרטיים, זאת ועוד כלי רכב פרטיים נוטים לעצור או לחנות במפרצי התחנות או בסמוך להן ולכן קיים קושי אובייקטיבי של נהגי אוטובוסים לנווט ולעצור כמתבקש בסמוך ככל האפשר לשפת המדרכה. באשר לתאורים יוצאי הדופן אותם העלית בפנייתך באם תטרחי להעביר אליי פרטים מדויקים יותר של אותן נסיעות, אוכל לבדוק אותן לאשורן. ככלל הרוב המוחץ של הנהגים באגד נוהג על פי הנהלים והתקנות גם בעניין קליטת והורדת נוסעים בסמוך למדרכות ככל שהדבר מתאפשר על פי נסיבות הדרך והעניין".

תגובת משרד התחבורה תפורסם כשתתקבל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. דבש, ירושלים

    הפעם אגד צודקים בתגובה שלהם. לרוב הבעיה היא באכיפת החסר על הפרטיות שעוצרות "רק לדקה מה יש'ך" ותופסות את המקום המסומן באדום צהוב.

  2. אסתר

    אני אישה מבוגרת ונוסעת רק בתחבורה ציבורית ,האוטובוסים לא עוצרים
    ליד המדרכה כלל – וזה לא קשור לתחנות- אפשר לעצור ליד מדרכה בכל מקום, אולי הפתרון הוא לתכנן את המדרגה של האוטובוס על פי גובה הכביש ולא גובה המדרכה

  3. 456

    את תסלחי לי אסתר, אבל האוטובוס מהונדס גם לנסוע עם כל המשתמע מכך – יש לך הגבלות של גובה שמהן לא ניתן לרדת.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר