ניידת משטרה
ניידת משטרה

עוקץ הקשישים בירושלים: נעצר חשוד בגניבת אלפי שקלים מ-16 קשישים

אמש, ראשון, נעצר בן 42 בחשד שעקץ 16 קשישים ברחבי העיר וגבה מהם במרמה אלפי שקלים עבור "תיקון תקלות" הקיימות לכאורה ברכבם

פורסם בתאריך: 18.2.19 09:46

עוקץ הקשישים: אתמול בלילה, ראשון, עצרו בלשי משטרת ירושלים חשוד בן 42 בחשד שעקץ 16 קשישים בשנות ה-90-60 – החשוד הצליח לגנוב מהקשישים אלפי שקלים עבור "תיקון תקלות" הקיימות לכאורה ברכבם.



במשטרת ירושלים מספרים הבוקר, שני, כי "בעקבות הודעת המשטרה לתקשורת מתאריך 23.1.19 אודות מעצר חשוד בחשד שעקץ את כספו של קשיש בשנות ה-80 באמתלה של מכונאי רכב, החלו להתקבל במשטרת ישראל תלונות רבות בתחנות המשטרה בירושלים מקשישים בשנות ה-90-60, שהובילו להקמתו של צח"מ (צוות חקירה מיוחד) במשטרה ולחקירה סמויה של 16 התלונות שהתקבלו אודות דפוס פעולה דומה של החשוד. במהלך החקירה הסמויה, התחקו חוקרי המשטרה אחר דפוס פעולתו של החשוד בן ה-42 תושב מזרח ירושלים, ועלה כי הוא נוהג על פי החשד לאתר את הקשישים כשהם נוהגים לבדם ברכבם, פונה אליהם מיוזמתו תוך שמציג עצמו כמכונאי רכב, ובאמתלה כי הוא מזהה תקלה\קלקול ברכבם".

במשטרה מוספים ומספרים כי "לאחר שהצליח החשוד לגרום להם לעצור בצד הדרך, על מנת לרכוש את אמונם אף דאג על פי החשד ליצור מצג של תקלה, למשל באמצעות שפיכת מים על המנוע בכדי להציג כי ישנה נזילה או ניתוק אחד הכבלים. בשלב זה על פי החשד דרש החשוד מהקשישים אלפי שקלים במזומן תוך התחייבות כי יתקן את רכבם, אך נעלם עם כספם והתיקון כאמור מעולם לא בוצע. אתמול עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, עצרו חוקרי המשטרה את החשוד כשהוא ברכבו שעל פי החשד סייע לו בביצוע העבירות, והוא נעצר לחקירה בחשד לקבלת דבר במרמה, עושק על יד קבלת דבר שאינו מגיע כדין, זיוף, גניבה ועבירות נוספות".

כמו כן, רכבו של החשוד נתפס על ידי השוטרים, ובמהלך חקירת המשטרה ייבחן הליך לחילוטו. הבוקר, שני, יובא החשוד בפני בית המשפט בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו.

במשטרה מדגישים כי במקרה העוקץ הראשון שנחשף במשטרה בתאריך 23.1.19, הצליחו השוטרים להשיב את מלוא הסכום, ניגשו לביתו של הקשיש והשיבו לו את כספו. הוא בתגובה אמר לשוטרים: "אני שמח ומעריך מאוד את השוטרים, אני לא יודע איך הצלחתם לעלות עליו, הוא כנראה נוכל".

במשטרה עוד ציינו, הפרסומים בתקשורת יחד עם היענות הציבור להתלונן במשטרה, הביאו להקמת צוות החקירה המיוחד שחשף את דפוס פעולתו המלא של החשוד שפעל במשך חודשים ועקץ קשישים בחוסר רגישות, ובחלק מהמקרים אף גזל מהם את כספם היחיד המשמש אותם למחייתם. נגדו אנו מתכוונים לפעול ביד קשה למיצוי מלוא הדין ובמטרה לנסות ולהשיב לקורבנותיו את כספם.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר