הפגנת חרדים, רחוב יפו (צילום: רונן בן יאיר)
(צילום: רונן בן יאיר)

ההתפרעויות באזור הכניסה לעיר: עשרות חרדים קיצונים חסמו את התנועה; כ-30 נעצרו

המתפרעים חסמו את התנועה בצומת הרחובות שרי ישראל-יפו, במחאה על מעצר תלמיד ישיבה, שסירב להתגייס לצה"ל; עומסי תנועה כבדים באזור

פורסם בתאריך: 7.3.19 18:17

התפרעויות באזור הכניסה לעיר, סמוך לגשר המיתרים. עשרות חרדים קיצונים חסמו את התנועה בצומת הרחובות יפו-שרי ישראל. המחאה: על רקע מעצר תלמיד ישיבה, שסירב להתגייס לצה"ל. החרדים חסמים את תנועת הרכבת הקלה ואת תנועת כלי הרכב הפרטיים.

ממשטרת ירושלים נמסר: "כמה עשרות מפגינים מפרים את הסדר וחוסמים בגופם את התנועה בצומת הרחובות יפו ושרי ישראל. כוחות משטרת ישראל נמצאים במקום, ופועלים לפינוי מפרי הסדר והשבת הסדר הציבורי".




הפגנת חרדים (צילום: מחאות החרדים הקיצונים)

הפגנת חרדים (צילום: מחאות החרדים הקיצונים)


מארגני המחאה מסרו מוקדם יותר כי "בעקבות מעצרו הנפשע של אסיר עולם התורה האברך החשוב הרב מאיר בלוי, שנכלא בשבוע שעבר בעוון לימוד תורה ואי שיתוף פעולה עם גזירת השמד של חוק הגיוס הנורא, הורו גדולי עולם התורה לצאת לרחובה של עיר כדי למחות בכל תוקף ולזעוק נגד הפשע הנורא המתחולל בארץ ישראל נוכח גזירת השמד שמפילה חללים מבתי המדרשות, ולנוכח מעצרו של בן הישיבה שלא מתייצב בלשכות הגיוס כחלק ממערך ההתנגדות נגד חוק השמד".

"זה עונש קולקטיבי לתושבי והווברים והשבים", אומר תושב העיר, שמתגורר סמוך לאזור. "זה צומת מרכזי בירושלים. ריח 'הבואש' – האמצעי שמשתמשת בו המטרה, נשאר במקום מספר ימים ואנחנו סובלים מזה. הגיע הזמן שהמשטרה תיקח אחריות, ההפגנות האלו משבשות את החיים של תושבי הסביבה, שלא משתתפים בהפגנה הזו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר