כוחות המשטרה בהר הבית (צילום: דוברות המשטרה)
הר הבית (צילום: דוברות המשטרה)

העימותים בהר הבית: המתחם ייפתח למתפללים ולמבקרים

אחרי העימותים שפרצו בהר הבית - מפקד משטרת המחוז ניצב דורון ידיד הנחה לפתוח מחר, רביעי, את המתחם למתפללים ולמבקרים; כוחות גדולים של מג"ב ומשטרה מתפרסים באזור

פורסם בתאריך: 12.3.19 13:46

העימותים בהר הבית: בקבוק תבערה הושלך בשעה 13:00 לעבר עמדת משטרה בהר הבית. ל"כל העיר" נודע כי שריפה פרצה במקום. עימותים נרשמו בין מספר צעירים פלסטיניים לבין כוחות מג"ב ומשטרה.

ממשטרת ירושלים נמסר ל"כל העיר": "בהר הבית, נזרק בקבוק תבערה לעבר נקודת המשטרה במקום, שוטר זיהה את אחד החשודים ועצר אותו".

בתום הערכת מצב מיוחדת שקיים מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, הנחה כי הר הבית יפתח מחר בבוקר למתפללים ומבקרים. "במסגרת חקירת המשטרה המתנהלת בעקבות יידוי בקבוק התבערה בשעות הצהריים לעבר נקודת המשטרה, נקשרו עד כה 2 חשודים קטינים למעורבות ישירה באירוע ומחר הם יובאו בפני בית משפט לדיון בהארכת מעצרם", נמסר מהמשטרה.



במד"א ירושלים מעדכנים כי בתקרית נפגע אדם אחד משאיפת עשן, במצב קל.

כידוע, בימים האחרונים דווח על מתיחות שיא במתחם הר הבית. "כל העיר" פרסם כי כוחות מג"ב והמשטרה תגברו את נוכחותם באזור וכי נמסרו אזהרות על אירועי פח"ע שייתכנו בימים האלה.


כוחות המשטרה בהר הבית (צילום: דוברות המשטרה)

כוחות המשטרה בהר הבית (צילום: דוברות המשטרה)


מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד, שמפקד על האירוע, הנחה על הוצאת כלל הנוכחים בשטח הר הבית וסגירתו למטרת ביצוע פעולות וסריקות לאיתור אמצעים נוספים. "במהלך החיפושים בהר הבית אותרו על ידי השוטרים נמצאו מספר מיכלים שהכילו חומרים דליקים באזורים שונים, כוורות זיקוקים ובקבוקי תבערה".

נעצרו ועוכבו לחקירה מעל 10 חשודים שחלקם קושרים את עצמם לאירוע. החקירה והחיפושים בשטח הר הבית נמשכים.

מהמשטרה נמסר: "כוחות המשטרה ערוכים בשטח הר הבית וסמטאות העיר העתיקה ומזרח ירושלים בכדי למנוע לסכל ולהגיב לכל ניסיון להפר את הסדר בציבורי על רקע האירוע החמור שהתרחש בשטח הר הבית".



בתקשורת הערבית דיווחו כעת על מספר נפגעים באירוע שהתרחש לפני דקות אחדות. "כל העיר" טרם אימת את הטענות.




(צילום: דוברות המשטרה)

הר הבית (צילום: דוברות המשטרה)


מתיחות הנפיצה בהר הבית עלתה בשבועות האחרונים בעקבות כניסה של הווקף למבנה באב א-רחמה בשער הרחמים, שהיה חסום בלבנים ואסור לכניסת מתפללים. לקראת יום שישי פורסמו קריאות למתפללים להגיע למתחם התפילה האסור לכניסה בהר הבית.

למעשה, המתחם נמצא במוקד המחלוקת בין הווקף לבין המדינה – המקום נסגר בצו בית משפט בשנת 2003, לאחר שנחשד כי נערכת בו פעילות של החמאס. מאז המבנה סגור. לפני שלושה שבועות נכנסו אליו מתפללים, בתגובה המשטרה עצרה כ-60 מהם בחשד להתפרעויות ולהסתה. במהלך הדיונים שנערכו בענייניהם של העצורים בבית המשפט התברר, כפי שפורסם ב"כל העיר", כי למתחם אין צו סגירה בתוקף. פרקליטות מחוז ירושלים ביקשה להאריך את צו הסגירה לאחר שלטענת המשטרה המקום משמש "נקודת אחיזה של החמאס", במקביל בית המשפט ביקש מהווקף כי יגיב לדברים בבית המשפט אך בהיעדר תגובה – על רקע אי הכרה בבית המשפט הישראלי כגורם מכריע – שוב יוצא למקום צו סגירה.

תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. יהודי

    שער האריות אינו בהר הבית (אלא בחומת ירושלים לא הרחק משער השבטים של הר הבית), והאירוע לא היה באיזור שער האריות או שער השבטים אלא על הרמה שבמרכז ההר.
    שער הרחמים סגור (גם היום) באבנים מצידו החיצוני, ואין לזה קשר לכך שהוא היה סגור (בדלתות) ונפתח לאחרונה (מצידו הפנימי).

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר