נפצים וצעצועים מסוכנים, רפ"ק קובי אסרף (צילומים: דוברות המשטרה)
נפצים וצעצועים מסוכנים, רפ"ק קובי אסרף (צילומים: דוברות המשטרה)

"פורים זה אחלה חג, לא כדאי להעביר אותו בבית חולים – נפצים זה דבר קטלני"

היום, שלישי, יום התחפושות בירושלים - רגע לפני היציאה לחופשת פורים, רפ"ק קובי אסרף, ראש מעבדת חבלה במשטרה, מסביר בשיחה עם "כל העיר" על סכנת הנפצים ומספר: "תפסנו מכולות שלמות שמכילות רק נפצים"

פורסם בתאריך: 19.3.19 08:58

היום, שלישי, 19.3.19, יום התחפושות בירושלים – מיד אחריו ייצאו תלמידים ותלמידות ברחבי העיר לחופשת פורים ארוכה. כמו בכל שנה מלבד מגוון התחפושות, מתלווה לחג השמח תופעת הנפצים המסוכנת, שעלולה לגרום לפציעות קשות – נרשמו מקרים שבהם ילדים איבדו עיניים, אצבעות וגפיים, אחרים נכוו בדרגות שונות.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

רפ"ק קובי אסרף, ראש מעבדת חבלה במטה הארצי, מספר בשיחה עם "כל העיר", כי לקראת החג צוותי המשטרה ערוכים בכוחות מתוגברים לאכוף מקומות שבהם נמכרים צעצועים מסוכנים, בהם נפצים. "לפני פורים ישנה עלייה בכמות הנפצים שמגיעים לבני הנוער בירושלים", אומר רפ"ק אסרף, "הסיכון שם גדול יותר. אנחנו רואים את העלייה בעיקר בגלל הפגיעות שאנחנו נקראים לטפל בהם, ילדים משתמשים בנפצים בצורה לא מושכלת".


רפ"ק קובי אסרף (צילום: דוברות המשטרה)

רפ"ק קובי אסרף (צילום: דוברות המשטרה)


"הנפצים מאוד מסוכנים ואף קטלניים", מדגיש רפ"ק אסרף, "כתוצאה משימוש שאינו נכון עלול להיגרם נזק גופני. הפגיעות האופייניות הן תוצאה מבערה פגיעות באזור העיניים, פנים וידיים. למשל, לפני שבועיים ניזוקה עינו של ילד, כתוצאה משימוש לא נכון בנפצים בשכונת רמות. ובשנה שעברה בחג הפורים ילד מאזור המרכז איבד את עינו, בסרטון שצולם על ידי חבריו רואים את הילד מדליק את הזיקוק את והפיצוץ בפניו. יש נצים קטנים, שיכולים להוביל לנזקים, ויש את הנפצים הגדולים יותר שיכולים לגרום לנזקים הרבה יותר גדולים ואף למוות".



איך אתם נלחמים בתופעת מכירת הנפצים?

"כדי להילחם בתופעה מנסים להגיע למי שמייבא, סוחר ומפיץ נפצים. במידה ואנשים אלו נמצאים אשמים העונש יכול להגיע לקנס של כ-30 אלף שקלים ושנת מאסר לפי החוק כיום. ברגע שאנחנו מזהים ליקויי בטיחות אנו לוקחים את הסחורה להשמדה מבוקרת על ידי החבלנים של המשטרה. בנוסף, הכנו סרטון הסברה המדגים מה יכול להתרחש במידה ומתפוצץ לילד נפץ ביד. אנו גם עורכים הסברה בבתי הספר ולקראת פורים מגבירים את האכיפה בסיורים. באתר משרד הכלכלה הציבור יכול לדווח על סוחרי נפצים, והמידע מועבר אלינו. הכמות שתפסנו נמדדת בטונות. מדובר במכולות שלמות שמכילות רק נפצים".




נפצים וצעצועים מסוכנים (צילום: דוברות המשטרה)

נפצים וצעצועים מסוכנים (צילום: דוברות המשטרה)


"מי שרשאי להשתמש בנפצים זה מי שעבר הכשרה והסמכה להתעסק עם זיקוקים, נפצים וכו'", מבהיר רפ"ק אסרף, "אדם שמכיר את הסכנות. ילדים שמתעסקים בנפצים לא מודעים לסכנות ולהשלכות, וכתוצאה מכך פוצעים את עצמם ואת הסביבה הקרובה אליהם. כל הנפצים מיוצרים באופן מאולתר ומגיעים מסין. יש לנו מידע מודיעיני על מכולות היכולות להכיל נפצים ובאמצעותנו למנוע כניסה שלהם במידה וזה לא כחוק".


נפצים וצעצועים מסוכנים (צילום: דוברות המשטרה)

נפצים וצעצועים מסוכנים (צילום: דוברות המשטרה)


רפ"ק אסרף מוסיף ומדגיש כי "המסר שלנו לילדים, לבני הנוער ולהורים הוא שההורים צריכים לגלות מעורבות בנושא הנפצים ולא להקל ראש. הילדים ובני הנוער צריכים להיות מודעים להשלכות המסוכנות שבדבר ואילו נזקים עלולים להיגרם להם. פורים זה אחלה חג ולא כדאי להעביר אותו בבית חולים, תשמרו על עצמכם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר