כביש בגין (צילום: אמיל סלמן)
כביש בגין (צילום: אמיל סלמן)

מעל הממוצע הארצי: בירושלים מעדיפים רכבים היברידיים

על פי נתוני יבואניות הרכב, תושבי ירושלים רוכשים יותר רכבים היברידיים מהממוצע הארצי

פורסם בתאריך: 27.3.19 19:08

"אנו רואים השנה שהירושלמים מאמצים את הרכבים ההיברידיים של טויוטה ביותר התלהבות ממקומות אחרים בארץ", כך מדווחים בשיחה עם "כל העיר" סוכנויות טויוטה בירושלים. "הנתונים שלנו מראים כי 72 אחוזים ממכירות טויוטה בשנת 2019 היו של רכבים היברידיים – בירושלים האחוז הוא גבוה יותר ומגיע לכ-80 אחוזים".



מהי הסיבה למספרים הגבוהים דווקא בירושלים? בסוכנויות המורשות של טויוטה בעיר – 'זמיר' בגבעת שאול ו'יחזקאל ובניו' בתלפיות מתארים את רוכשי כלי הרכב הירושלמים כ"מאמצי חידושים, איכפתיים לסביבה ולאיכות האוויר וכמובן ככאלה שמעוניינים ברכבים חסכוניים יותר".


  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

בטויוטה מסבירים כי כלי הרכב ההיברידיים משלבים מנוע בנזין ומנוע חשמלי כדי לגרום למינימום פליטת מזהמים ולחיסכון כספי. "מחקרים מצביעים כי רכבים היברידיים משתמשים בכ-70-50 אחוזים מהזמן במנוע החשמלי", כך מוסרים בסוכנויות טויוטה, "כמובן שזה תלוי גם בסגנון הנהיגה, אם הנהיגה בפקקים, בעיר או בנסיעה בין-עירונית וכו'. החיסכון הוא עצום: הן בדלק וכמובן שבפליטת מזהמים".



בטויוטה מסבירים שהמגמה היא עולמית, והעלייה ברכישת כלי רכב היברידיים מתרחשת בכל רחבי הגלובוס, אך בישראל התנועה בולטת יותר, כשכאמור – בירושלים היא בולטת עוד יותר. "בכל העולם אנו רואים מודעות ומעבר לכלי רכב מזהמים פחות", מוסרים בטויוטה, "כאשר הרכבים ההיברידיים בצמיחה משמעותית בכל העולם, ובישראל אפילו יותר. הסיבה? הישראלים מאמצים חידושים וכנראה שגם צרכנות נבונה היא עניין רגיש כאן".


יונדאי יוניק, טויוטה CHR, מיצובישי אאוטלנדר, טויוטה RAV (צילומים: TOYOTA, יח"צ)

יונדאי יוניק, טויוטה CHR, מיצובישי אאוטלנדר, טויוטה RAV (צילומים: TOYOTA, יח"צ)


תשעה מתוך 13 הדגמים של טויוטה בישראל הנמכרים לשוק הרחב (לא כולל רכבי עבודה כמו היילקס ופרואייס) הם כלי רכב היברידיים. בהדרגה, כמעט לכל דגם של טויוטה תהיה חלופה היברידית, בשל העובדה שהפכה מבוקשת הרבה יותר מהבנזין.

טויוטה, חשוב להדגיש, לא לבד. על פי נתוני איגוד יבואני הרכב בישראל, הרכב הנמכר ביותר בישראל בשנת 2018 היה יונדאי IONIQ, כלי רכב היברידי, וכ-10,000 כלי רכב כאלה נמכרו בשנה החולפת בישראל. בנוסף, בתוך העשירייה הראשונה של כלי הרכב הנמכרים ביותר ניתן למצוא עוד שני כלי רכב היברידיים: קיה NIRO שבמקום החמישי וטויוטה C-HR, הסוגרת את הרשימה.

בין החברות הבולטות המייצרות ומשווקות כלי רכב היברידיים ניתן לציין גם את מיצובישי, המייצרת גם כלי רכב חשמליים כמו למשל ג'יפ OUTLANDER שניתן לטעון אותו ולנסוע 50 ק"מ על חשמל בלבד, ואם יש צורך בנסיעה ארוכה יותר מנוע הבנזין נכנס לפעולה. גם חברת יונדאי השיקה דגם IONIQ חשמלי לגמרי, עם טווח נסיעה של 280 ק"מ, 0 גרם פליטת CO2 ודרגת זיהום 1.

דוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל מציין כי "אנחנו נמצאים בתחילתו של עידן תחבורתי חדש. רכב ה-IONIQ Electric הינו הסנונית הראשונה בקטגוריית החשמל, שנשיק השנה והדגם המשפחתי הראשון בישראל המאפשר נהיגה של כ-280 ק"מ רצופים ללא טעינה ומתאים למגוון צרכי לקוחות ושימושים פרטיים ומסחריים. הלקוחות שלנו יוכלו ליהנות מהרכב הירוק ביותר, הבטיחותי ביותר, ללא חרדת טווח ואשר מפחית את ההוצאה הכספית על תדלוק בכ-90 אחוזים". ביונדאי מספרים כי כבר קיימת התעניינות רבה בקרב לקוחות רבים.

הצפי לעלייה ברכישה של כלי רכב חשמליים ברחבי הארץ הביא את משרד האנרגיה והתשתיות לפרסם קול קורא לרשויות המקומיות להגיש בקשות לקבלת סבסוד ממשלתי להקמת עמדות טעינה למכוניות חשמליות. בין 32 הרשויות שהגישו בקשה נמצאת גם ירושלים, אשר הגישה באמצעות החברה העירונית עדן – החברה לפיתוח כלכלי של העיר, בקשה לסבסוד ממשלתי של 60 עמדות טעינת רכבים חשמליים בחניונים ציבוריים ובעמדות רחוב. כמו כן, הוגשה בקשה לסבסוד של שתי עמדות טעינה מהירה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נו ברור, אין דרך חסכונית אחרת להסתדר בעיר. יכול רק להגיד תודה. לא ממזמן עברתי לקיה נירו היברידית שנוסעת יחסית הרבה ואפשר להרגיש את ההבדל. שילוב מנצח של רכב משפחתי מעולה, צריכת דלק מעולה ונסיעה שקטה בתוך העיר.

  2. שמואל

    חייב לעודד יותר היברידיות על הכביש, חבל מאוד שהאינטרסים של חברות דלק ומיסוי פוגעים במדינה…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר