מפגע הביוב בקרית היובל (צילומים: פרטי)
מפגע הביוב בקרית היובל (צילומים: פרטי)

קרית היובל: תלונות על מפגע ביוב פתוח שלא מטופל מזה כשנתיים

הגיע למייל האדום של "כל העיר" | דיירים ברחוב אורוגוואי בקרית היובל טוענים כי מי הביוב זורמים במשך כל שעות היממה ומהווים מפגע סביבתי ובריאותי. מהעירייה נמסר בתגובה: ""אגף אכיפה ושיטור נכנס לתמונה ומטפל בבעיה מול חברת רסקו האחראית על הבניין"

פורסם בתאריך: 3.4.19 19:04

מי אחראי לטיפול במפגע ביוב פתוח מאחורי המרכז המסחרי בקרית היובל? עם השאלה הזו מתמודדים בשנתיים האחרונות דיירים ברחוב אורוגוואי. לטענת הדיירים, פניות חוזרות ונשנות שלהם לעיריית ירושלים ולחברת הגיחון לא הועילו והמפגע נותר על כנו.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

בשיחה עם "כל העיר" מספר אחד מהדיירים: "כבר שנתיים שאנחנו סובלים ממי ביוב זורמים 24 שעות ביממה. התלוננתי בעבר מספר פעמים אך הבעיה לא מטופלת. מי הביוב מושכים חולדות, יתושים ומחלות. מאות אנשים עוברים שם מדי יום, אך נראה כי לאף אחד לא אכפת".

אותו דייר ממשיך וטוען כי הגופים אליהם פנה מתנערים מאחריות: "פניתי בעבר לעירייה, אך הם העבירו את הפנייה לחברת הגיחון. הגיחון העבירו את הפנייה לפיקוח העירוני, שזה מחלקה בתוך העירייה. זאת אומרת משחק פינג פונג. הגעתי עד למבקר העירייה. הוא הפעיל את הפיקוח העירוני, והם נתנו דוחות בגין מפגע סביבתי לתושבים הגרים באזור. הפיקוח העירוני וחברת הגיחון טוענים שהמפגע לא שייך לגיחון, אלא מדובר בנקודה פרטית, שמי שאמורה לטפל בה היא חברת האחזקות של המרכז המסחרי. בכל מקרה, למרות פניות חוזרות – הבעיה עדיין לא טופלה".



"בחודשי הקיץ אנחנו נתקלים שם בפגרי חולדות", ממשיך הדייר ומספר, "בגלל המים העומדים מתרכזים יתושים בביוב הפתוח. חברת האחזקות של המרכז – חברת רסקו – ניסתה לתקן את זה לפני חצי שנה והדבר החזיק בדיוק חודש. מאז, כל אחד מעביר את האשמה על השני ואנחנו, התושבים, סובלים. העירייה, הפיקוח העירוני, חברת הגיחון, רסקו אף אחד לא לוקח אחריות. בקיץ שעבר פתחתי קריאה, זה הגיע למפקחים של הגיחון שהיו במקום שם וראו את המפגע. זה הגיע לפיקוח העירוני שאמרו שיקיימו ישיבה עם רסקו – אך לא קרה כלום. אנחנו דורשים שאחרי שנתיים יתקנו את המפגע הסביבתי הזה".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "אגף אכיפה ושיטור נכנס לתמונה ומטפל בבעיה מול חברת רסקו האחראית על הבניין. האגף ידאג כי החברה תסיים את הטיפול בתקלה".

מחברת הגיחון נמסר: "הבעיה המוצגת אינה באחריות חברת הגיחון. הבעיה המתוארת הופנתה אל נציגי הגיחון, ולאחר בדיקה הובא לידיעת הצרכנים כי מדובר בבעיה פרטית של הצרכנים שאינה באחריות הגיחון. למרות העובדה שהבעיה המוצגת היא פרטית, הגיחון טיפל טיפול ראשוני בבעיה לפנים מהמתחייב, זאת עד שהצרכנים יתקנו את המערכת הפרטית שלהם".

תגובת חברת רסקו לא התקבלה למרות פניית "כל העיר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר