רחוב שח"ל בגבעת מרדכי לאחר ריבוד הכביש (צילומים: אגף שיפור פני העיר, עיריית ירושלים)
(צילומים: אגף שיפור פני העיר, עיריית ירושלים)

הסוף לכבישים המשובשים ולמדרכות הסדוקות? 150 מיליון שקל הוקצו לריבוד כבישים ותיקון מדרכות ברחבי העיר

אחרי אינספור תלונות על כבישים משובשים ומלאי בורות, עיריית ירושלים הקצתה 150 מיליון שקלים לשדרוג המרחב הציבורי בעיר עד סוף 2019

פורסם בתאריך: 4.4.19 06:56

בורות בכביש, מדרכות סדוקות ואריחים שזזים ממקומם. גם אתם נתקלתם לבטח באחד המפגעים הללו ברחבי ירושלים. כעת, כך נראה, החליטה עיריית ירושלים לשים סוף לתופעה העגומה הזו. או לכל הפחות להתחיל לנסות לטפל בבעיה.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

ל"כל העיר" נודע כי עיריית ירושלים תשדרג את המרחב הציבורי בעיר בהשקעה של למעלה מ-200 מיליון שקלים, במבצע רחב היקף של ריבוד כבישים, תיקון המדרכות ושדרוג הכיכרות בירושלים. כ-150 מיליון שקלים מתוך הסך הכל יוקצו לטובת ריבוד הכבישים ושדרוג המדרכות, זאת עד לסוף שנת 2019.

יש לציין כי עבודות ריבוד הכבישים ושדרוג המדרכות יצאו לדרך לפני כשבועיים והן יימשכו עד לסוף השנה, כל פעם באזור אחר בעיר. על ביצוע העבודות אמונים עובדי מחלקת האחזקה באגף שיפור פני העיר (שפ"ע).



ראש העיר משה ליאון: "התוכנית לשיפור פני העיר היא חלק מהמהפך שהולכת לעבור העיר בשנים הקרובות. נשקיע רק בשנת 2019 כ-150 מיליון שקלים בשדרוג המרחב הציבורי הכולל תיקון מדרכות וריבוד כבישים מאסיבי. מדרכות האספלט הקיימות בעיר מימי קום המדינה יוחלפו וישודרגו. הצורך לשדרוג המדרכות בעיר הוא ממשי, זה לא יתכן שבעלי מוגבליות והורים עם עגלות תינוק לא יצליחו ללכת ברחובות העיר. עד סוף 2019 פני העיר יראו אחרת לגמרי".


ראש העיר משה ליאון (צילום: אורן בן-חקון)

ראש העיר משה ליאון (צילום: אורן בן-חקון)


כאמור, העבודות כבר יצאו לדרך בחלק מהשכונות. מהעירייה נמסר כי ברחוב שח"ל גבעת מרדכי כבר הושלם ריבוד הכביש, כמו גם תיקון המדרכות. עוד מתבצעים בימים אלה עבודות לשדרוג המדרכות והכבישים ברחובות: וולנשטיין, חזקיהו שבתאי, עליית הנוער, שמעון הצדיק וקוסטה ריקה.

במהלך חודש אפריל תחל עבודה ברחוב יאנוש קוראצ'ק, ומתחילת חודש מאי ישודרגו כבישים ומדרכות ברחובות: בצלאל, ארץ חפץ, שמואל הנביא, הפסגה ופלורנטין. בעירייה מדגישים כי הצפי לסיום העבודות הינו חודשים יולי עד ספטמבר.


רחוב שח"ל בגבעת מרדכי לאחר ריבוד הכביש (צילומים: אגף שיפור פני העיר, עיריית ירושלים)


בתחילת חודש יולי 2019 יחלו העבודות בשכונת פסגת זאב ברחובות שמואל תמיר, רחמילביץ, מאיר בלבן ונתיב המזלות. עבודות יתבצעו גם ברחובות התקופה, שמעוני, הפלמ"ח, דוד המלך, דרך בית לחם, עזה, השמיר, קדושי בבל, אנוסי משהאד, יעקב וייס, ופנחס רוזן. בנוסף מחלקת האחזקה באגף שיפור פני העיר יבצעו עבודות שדרוג למדרכות וכבישים ברחובות מדבר סיני, שבתאי הנגב, אסירי ציון, יהודה הנשיא, בן זכאי, אחד העם וברנר.

זאת ועוד, בעיר העתיקה תבצע העירייה שדרוג למרחב הציבורי בשער החדש בהחלפת תשתיות, ריצופים, תאורה וטיפול בחזיתות הרחוב בהשקעה של כ-9.5 מיליון שקלים. כמו כן, ישודרגו המדרכות בשער ציון ובשער האשפות בהשקעה של כ-5 מיליון שקלים.



"במסגרת העבודות", נמסר מעיריית ירושלים, "כל המדרכות יחודשו באבנים משתלבות ללא אספלט כפי שהיה נהוג עד היום ברחבי העיר. הרחובות ישודרגו בשיטת "קצה לקצה" – ממדרכה למדרכה. ירובדו מחדש הכבישים, יסומנו מעברי חציה ומסלולי נסיעה ותוסדר נגישות לבעלי מוגבלויות".

עוד מציינים בעיריית ירושלים כי "עבודות השדרוג נעשות בתיאום עם ראשי המינהלים הקהילתיים ונציגי התושבים באמצעות מנהלי הרובעים, המלווים את העבודות מקרוב ומסייעים לגורמים העירוניים בעבודתם תוך מתן דגש מיוחד על עמידה בלוחות הזמנים של ביצוע העבודות וצמצום ככל שניתן את ההפרעה בשגרת החיים במהלך הביצוע".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אחד

    בעיה עיקרית בעיר היא שסימוני הכבישים נשחקים במהירות שיא. בתוך זמן קצר כבר קשה מאוד להבחין בסימונים ובעת גשם וחשכה זה בכלל הופך להיות בלתי אפשרי. כדאי שהעירייה תחפש צבע יותר עמיד. פרט לכך, יחסית למה שקורה כעת בכבישי הגולן והגליל, אין מה להתלונן על מצב הכבישים בירושלים. בורות ענק נפערים שם בכבישים ומאיימים להשחית את הצמיגים והשאסי.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גם כנפי נשרים פינת עם ועולמו חייב תיקון.

  3. עובד

    כל הכבוד לעיריית ירושלים והעומד בראשה תיקון כבישים התחלה לתיקון תקופת ניר ברקת

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הגיע הזמן! בן זכאי באמת על הפנים. גם רחוב המלך דוד

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר