בית משפט השלום בירושלים (צילום: תומר אפלבאום)
בית משפט השלום בירושלים (צילום: תומר אפלבאום)

לראשונה: בית משפט השלום בעיר הרשיע סרבן גט למעלה מ-20 שנה

בית משפט השלום בירושלים הרשיע תושב בשל סירובו להתגרש מאשתו למעלה מ-20 שנה. מדובר באחד ממקרי העיגון הקשים בארץ

פורסם בתאריך: 8.4.19 15:59

לראשונה: התקבלה החלטה תקדימית שמרשיעה גבר, שמסרב לתת גט לאשתו, למרות הוראת בית הדין הרבני. אתמול, ראשון, הרשיע בית משפט השלום בירושלים את תושב העיר, שמסרב לתת גט לאשתו למעלה מ-20 שנה, בעבירה של הפרת הוראה חוקית.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

מבחינה משפטית כאשר גבר מסרב לתת גט לאשתו בבית הדין הרבני, ולמעשה כופה קשר נישואים בניגוד לרצונה של האישה, הוא פוגע בזכויות הבסיסיות של האישה מול בית הדין הרבני, ביניהן, הזכות להינשא בשנית. מעבר לכך, סרבנות גט בפועל מנטרלת את חירותה של האישה ואת בחירתה החופשית.



במשטרת ירושלים מציינים כי "בעקבות כתב אישום שהגישה יחידת התביעות של משטרת ישראל הרשיע בית המשפט השלום בירושלים את הנאשם בעבירת הפרת הוראה חוקית – אי מתן גט לאשתו במשך יותר מ-20 שנה: במהלך חודש ספטמבר 2018, הגישה יחידת התביעות של משטרת ישראל כתב אישום כנגד סרבן גט משנת 1999 וחרף החלטות בית הדין הרבני להגיע להסכם גירושין סירב לתת הגט לאשתו".

כתב האישום הוגש בהמשך להנחיה שניתנה על ידי פרקליט המדינה שי ניצן – לפיה יש להפעיל הליכים פליליים נגד סרבני גט. זו הפעם הראשונה שבה מופעל הליך פלילי נגד סרבן גט. יש לציין כי מדובר באחד ממקרי העיגון הקשים ביותר בארץ. למרות שסרבן הגט מרצה עונש מאסר בכלא הוטלו עליו סנקציות חריפות, בהן שהייה בידוד בצינוק ושלילת אוכל כושר למהדרין, וזאת במטרה להפעיל עליולחץ שייתן גט לאשתו. סנקסציות אלו לא עזרו והאסיר המשיך לסרב לתת גט.

הרב שאול פרבר, יו"ר ארגון 'עתים': "נשים מסורבות גט עוברות סבל בל יתואר בהליכי הגירושין, והיום נרשם צעד חשוב בתיקון העוול. אנו מברכים את התקדים שנוצר, אך הדרך עוד ארוכה. המקרה הזה צריך להוות רוח גבית לפעול באותה תקיפות כנגד סרבנות גט גם בהמשך. בד בבד, יש להחיל לא רק פתרונות בדיעבד ולקדם גם פתרונות הלכתיים, כגון הסכמי קדם-הנישואין, שיפחיתו את תופעת סרבנות הגט לכתחילה, וכן להכיר בצעדים האמיצים שעשו בתי דין פרטיים, כדי להתיר מסורבות גט על פי כללי ההלכה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר