חרדים מבלים בגן סאקר בתקופת בין הזמנים (צילום: תומר אפלבאום)
חרדים מבלים בגן סאקר בתקופת בין הזמנים (צילום: תומר אפלבאום)

תקציב עירוני מיוחד בסך כ-800 אלף שקלים אושר עבור בחורי ישיבות בחופשת הפסח. ומה עם התלמידים החילונים?

התקציב המיוחד נועד לפעילויות במהלך חופשת הפסח לתלמידי ישיבות חרדים בגילאי 18-13 כמו למשל טיול בצפון, כניסה לבריכה ועוד. חבר הקואליציה יוסי חביליו דורש מראש העיר להשוות את התקציב עבור בני הנוער החילונים בירושלים

פורסם בתאריך: 15.4.19 13:47

טיולים, הרצאות, סדנאות – פעילות מיוחדת עבור בחורי ישיבות במהלך חופשת הפסח תוקצבה בשבוע שעבר על ידי עיריים ירושלים בסכום של 793,600 שקלים. מדובר על תקציב עירוני מיוחד שאושר על ידי הוועדה למסירת עבודות הפטורות ממכרז, אשר מיועדת לצעירים בגילאי 18-13 מהמגזר החרדי לתקופה אשר מכונה 'ישיבות בין הזמנים' – חופשת חודש ניסן בישיבות.



'ישיבות בין הזמנים', כאמור, הינן תחליף למסגרת לימודים עבור הצעירים החרדים שיצאו לחופשת הפסח בתחילת חודש ניסן. החופשה צפויה להימשך עד לאחר חג פסח. התקציב העירוני המיוחד שאושר, כ-800,000 שקלים, מיועד עבור מסגרת חברתית שתופעל דרך בתי הכנסת בשכונות החרדיות ותכלול טיולים, סדנאות והרצאות.


  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

 

בעקבות אישור התקציב המיוחד, דורש חבר המועצה עו"ד יוסי חביליו (מצילים את ירושלים), שצפוי להתמנות לסגן ראש העיר בעוד כשנתיים, תקצוב דומה עבור הצעירים מהמגזר הכללי לתקופת חופשת הקיץ בחודשים יולי-אוגוסט.



"אני לא רוצה לעצור את התקצוב עבור הצעירים החרדים", מדגיש עו"ד חביליו בשיחה עם "כל העיר", "אבל כן חושב שעיריית ירושלים צריכה להפנות תקציב דומה עבור פעילויות של בני נוער מהמגזר הכללי. אדבר על כך עם ראש העיר משה ליאון. אמנם במהלך הקיץ יש הופעות ופעילויות שונות, אבל מדובר על פעילויות לכלל הציבורי הירושלמי. אני דורש תקציב מיוחד עבור פעילויות של בני הנוער שנמצאים בחופשה".

ל"כל העיר" נודע כי השכונות אשר תוקצבו על ידי עיריית ירושלים לפעילות של בחורי הישיבות הן רמות, רמת שלמה, הר נוף, נוה יעקב, רוממה, בית וגן, גאולה, הבוכרים, גבעת שאול והרובע היהודי. על פי ההערכות בכיכר ספרא, בפעילויות המיוחדות צפויים להשתתף למעלה מ-4,000 צעירים חרדים. הפעילויות עצמן מגוונות, כאשר בכל שכונה ושכונה בוחרים להשתמש בתקציב באופן אחר. כך למשל, כך נודע ל"כל העיר", בחורי הישיבות מהרובע היהודי צפויים לצאת לטיול בין יומיים. במהלך הטיול הם ייפגשו עם חקלאים ביישוב יסודות, יסיירו במטע תפוזים ואף ייהנו מיום שלם בבריכה בעיר אשדוד.

הצעירים בשכונות הר נוף יקבלו שובר כניסה חינם לבריכת שחייה. כמו כן, בחורי הישיבות מהר נוף יזכו לצאת לטיול בצפון הארץ, במהלך יהנו משלל אטרקציות ופעילויות כגון שיט קבוצתי בכנרת, קיאקים ועוד.

תגובת עיריית ירושלים תפורסם כשתתקבל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. קצת שכל

    אם מדובר ב 4000 בחורים והם מקבלים תקציב מצומק של 200 ש"ח לאחד, מצחיק, התקציב לציבור הכללי בחופשה של יולי אוגוסט היא פי כמה וכמה.
    חביליו, לא כדאי לעורר את החרדים לקבל בשוה לציבור הכללי.

  2. אני

    ועל כל הטוב הזה לטפילים אנחנו משלמים בתשלומי הארנונה המטורפים. הרי החרדים פטורים מלשלם, אז אנחנו משלמים עבורם, והם מנצלים אותנו ומוצצים את דמנו עד הטיפה האחרונה. החבר'ה החרדים הללו יורקים לחילונים בפנים, והחילונים מנגבים ואומרים שזה כנראה גשם. בשנה הבאה יוכפלו וישולשו תשלומי הארנונה ל 10% בירושלים שמשלמים. מישהו הרי צריך לממן את הטפילים הללו, ולממן את כל המותרות של מר ליאון ולממן את משכורות העתק בעיריה. ותודה לכל מי שלא יצא להצביע בבחירות לראשות העיריה…

  3. אפשר בבקשה לבדוק את הזנחת רחוב רשי 107-115!?

    ארנונה ארנונה ארנונה למה רק אנחנו החילונים משלמים ?????? נמאס נמאס נמאס !!! גם ככה. העיר מלוכלכת ןמוזנחת !!!! למי יש אומץ לעשות כתבה על רשי 107_115 הזנחה של חולדות … מוטות ורעש ממדא ללא רשיון זוועה !!!!לא כולם חרדים ברחוב הזה !!!

  4. לא משנה

    ממש מצחיקים הציבור החילוני מקבלים פי אלף מהציבור החרדי בעולם הזה!!!

  5. יוסף

    להשוות?? אתה רוצה לפתוח את הנושא?? כמה תקציבים מקבלים החילונים יותר מהחרדים?? כל כך הרבה אירועי תרבות.. רוצה לדבר על אירועי יום העצמאות?? רק תגיד איזה אירוע אתה מעוניין להשוות את התקציב לחרדים.. לא יישאר לך בשביל הגפרור שמדליק את הזיקוקים.. ובקושי עבור מערכת הגברה מי מדבר על אייל גולן.. עזוב אותם עם 800,000 עבור כל התושבים? זה בערך 2₪ לאדם. זרום..

  6. חרדי בגאווה גדולה כי יש על מה

    חביליו חביליו . אם אתה רוצה להשוות תשווה רק קח בחשבון שלא ישאר כל כך לחברה שלך תקציב כי אם זה באמת יהיה שווה חילוני אחד לא ישאר בעיר פה. החרדים לא אומרים מילה . והנה ההוא פה מלמעלה שקורא לחרדים טפילים שפטורים מארנונה רק תגיד לי איפה אני מקבל את הפטור שאני יוכל לרוץ ולחסוך 14 אלף בשנה . משלמים כנראה יותר ממך ומחזקים פה כל העיר כלכלית בכוח קניה ויוצרים מקומות עבודה וגם לך תבדוק אם כל מקומות הבילוי המעפנים שגובים לי על כוס בירה 40 שקל ונותנים לי שרות של בקושי 7שקל. היו שורדים בלי החרדים שהם הלקוחות שלהם ומי שלא עכשיו חרדי היה חרדי לפני יומים אז בחיאת תתקדם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר