נסגר - מועדון אליסיום בתלפיות (צילום: עידו פלאש)
נסגר - מועדון אליסיום בתלפיות (צילום: עידו פלאש)

הקלות בארנונה ועידוד יזמות: התוכנית שתנסה להעיר את חיי הלילה בירושלים

הערב, שלישי, תדון מועצת העירייה בתוכנית לשיקום סצנת חיי הלילה שנמצאת במשבר: "מציעים לתמרץ, לחנוך ולסייע לבעלי העסקים וליזמים בתחום חיי הלילה"

פורסם בתאריך: 30.4.19 12:53

סצנת חיי הלילה בירושלים חווה ימים לא פשוטים. מאז תחילת השנה נסגרו שני המועדונים הגדולים בעיר – הג'אסטיס במתחם JVP והאליסיום באזור התעשייה תלפיות. הסגירה של שני המועדונים לוותה בתלונות ובטענות של הבעלים על הקשיים ועל הסיוע שאינו מגיע מכיוון כיכר ספרא.

הנושא הזה יעלה הערב, שלישי (28.4) על שולחן מועצת העירייה, וזאת בשל הצעה לסדר שהגיש עופר ברקוביץ (התעוררות). בהצעה לסדר מציג ברקוביץ, ביחד עם חבריו לתנועה, תוכנית סדורה ומקיפה לחיזוק סצנת חיי הלילה עם מתן תמריצים ליזמים שיקימו פאבים ומועדונים בעיר.


  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

"אחד מעקרונות היסוד של התעוררות הוא מחויבות לרווחתם של צעירי העיר בתחום התרבות והפנאי", אומר ברקוביץ ומוסיף: "תחום חשוב זה דורש מעורבות עירונית משמעותית, שתשפיע על רצון הצעירים להישאר בירושלים, על חוויית התיירים בה ועל מיתוגה ודימויה של העיר".



ברקוביץ מפרט מעט על התוכנית שהגיש ומציין כי "אנו מציעים לתמרץ, לחנוך ולסייע לבעלי העסקים וליזמים בתחום חיי הלילה. להשקיע בתוכנית אמנותית מטעם העירייה, לקדם תוכנית שיווקית ולאייש את בעלי התפקידים הנכונים. אנחנו מחויבים לקידום ירושלים כעיר רלוונטית, תוססת ואטרקטיבית".


עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)

עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)


בתוכנית שמציג ברקוביץ ישנם מספר אלמנטים, בראשם מתן תמריצים והקלות לעסקים מתחם חיי הלילה ובמקביל השקעה עירונית בתוכניות מוסדרות לעידוד סצנת חיי הלילה בירושלים. כך למשל, התוכנית של ברקוביץ כוללת בחינת תשלומי הארנונה של עסקי חיי הלילה, כשבין השאר תיבחן יצירת מדרגה ייחודית לעסקי חיי הלילה, שתקל בכ-20 אחוזים את התשלום.

עוד מציע ברקוביץ יצירת תוכנית שיווקית לעסקי חיי הלילה של ירושלים בהיקף של כחצי מיליון שקלים; הקצאת תקציב ליצירת פתרונו אקוסטיים עבור עסקים שנמצאים בסמיכות לבתי מגורים; ויצירת משרת מנהל תחום חיי הלילה בעירייה, אשר יפעל ביחד עם העסקים וייתן להם מענה לצרכיהם.

התוכנית של ברקוביץ כוללת מענקים ותמריצים נוספים אשר ימומנו על ידי הרשות לפיתוח ירושלים ורשות התיירות. כך למשל, ברקוביץ פתיחת תוכנית מנטורינג ייחודית לעסקי הלילה במימון הרל"י; הקצאת כשני מיליון שקלים מכספי הרל"י לעידוד יזמות בתחום חיי הלילה ועוד.

"מועצת העיר חייבת להבין כי עסקי חיי הלילה נמצאים במשבר ויש לפעול לתמרץ אותם בצורה משמעותית", מסכם ברקוביץ. "ניתן לעשות זאת באמצעות תוכנית מקיפה, שתשדרג את חווית הבילוי בתוך העסקים, תאפשר יוזמות חדשות ייחודיות, ותייצר תמריץ כלכלי משמעותי".


אולם מועצת העירייה (צילום: טל הרדה)

אולם מועצת העירייה (צילום: טל הרדה)


מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים מעודדת כל פעילות למען התושבים, ובכלל זה אזורי בילוי לצעירים. הנושא יעלה בישיבת מועצת העירייה ויידון ככל שיידרש".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. עמית

    צריך לגרום למשקיעים קודם להשקיע במגורים במחיר נגיש לסטודנטים
    ולא לאפשר לגרומים דתיים להשפיע על איזורי הבילוי בשבת בדיוק כמו שהחילונים לא מנסים להשפיע על אזורי המגורים שלהם
    ירושלים של היום בסופי השבוע לא קרובה בעשירית לירושלים של 2009…

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כאילו יש כסף מיותר להשקיע בדברים שאמורים לפרנס תעצמם אם לא מצליחים להחזיק סימן שהם לא כלכלים ואין להם ביקוש

  3. אייל

    די העיר כבר מתה ממזמן. נסיונות ההחייאה לא רלוונטים. הגיע הזמן לעזוב

  4. שמואל ז

    יודעים למה העסקים בי-ם במשבר תמידי? כי אין קהל! אין עבודה לעשרות אלפי הסטודנטים שמסיימים מדי שנה והם בורחים מפה, למרכז. שיפתחו עשרות אלפי משרות לאנשים שיצרכו תרבות ופנאי (התרבות שעליה מדברים בכתבה) ותראו איך המשבר נעלם. בניכוי הערבים שחס וחלילה לא יתבוללו בעם הקדוש הזה, והחרדים שעבורם ממילא כל זה מוקצה מחמת מיאוס, נשאר אולי 100,000 צרכני תרבות שפשוט לא יכולים לסחוב את העגלה הזאת על הגב.

  5. אביחי

    תמריצים יוצרים פילים לבנים.
    ובמקרה הזה, יוצרים בעלי עסקים מפסידים.
    במקום לעודד אנשים לפתוח עסקים
    מה דעתכם להפסיק להתערב?
    דחפתם שהשוק יהיה המרכז של ירושלים. זה יצר קונפליקט כי התושבים התנגדו.
    הכי טוב לתת לכוחות השוק ליצור מקומות בילוי בעצמם. ככה כולנו נרוויח

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר