רחוב קוסטה ריקה (צילום: פרטי)
רחוב קוסטה ריקה (צילום: פרטי)

המייל האדום של "כל העיר": פניות התושבים שטופלו השבוע

תלונות על בורות בכבישים, מחדלים בתחבורה הציבורית ומפגעי אשפה. הנה הטיפול בחלק מהפניות שהגיעו השבוע למייל האדום של "כל העיר" - [email protected]

פורסם בתאריך: 4.5.19 20:22

השבוע המשיכו להגיע למייל האדום של "כל העיר" – [email protected] פניות רבות בנושא הזנחת התשתיות ברחבי ירושלים – בורות בכבישים ומדרכות שבורות.

אחת הפניות שהגיעה אלינו עסקה בבורות בכביש המוביל לכניסה לבית החולים שערי צדק – מדובר בשטח שנמצא באחריות המרכז הרפואי.


הדרך המובילה לשערי צדק (צילום: מוטי הולצברג)

הדרך המובילה לשערי צדק (צילום: מוטי הולצברג)



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

אופן הטיפול: "כל העיר" פנה להנהלת המרכז הרפואי שערי צדק ולעיריית ירושלים. בעירייה מדגישים כי מדובר באחריות בית החולים: "הבורות עליהם כותב הפונה, נמצאים באחריות שערי צדק. אבקש כי תעבירו אלינו תמונות מהמקום על מנת שנוכל לפנות לגורמים האחראים במקום לתיקון הבורות". "כל העיר" העביר לעירייה את התמונה על מנת שתזרז את הטיפול מול הגורמים האחראיים בשערי צדק.

בשערי צדק מציינים בתגובה לפניית "כל העיר" כי דרכי הגישה לבית החולים יתוקנו, אולם ל"כל העיר" לא נמסר עד כה מועד לביצוע. שערי צדק: "בית החולים נמצא בשלבים שונים של פיתוח ובכלל זה בניית החניון החדש ומכון הרדיותרפיה.  כחלק משלביות הביצוע יטופלו גם החניונים הקיימים ודרכי הגישה אליהם ובכלל זה הדרך שבצילום".


המדרכות בעיר גנים: רכבים במקום הולכי רגל

תושב רחוב קוסטה ריקה בשכונת עיר גנים פנה ל"כל העיר" בתלונות על רכבים שחונים באופן שחוסם את המדרכות למעבר הולכי רגל, נכים והורים על עגלות. "לא ברור כיצד מתקבלות ההחלטות מה היקף העבודה, משום שכפי הנראה העירייה דואגת לחזות העיר ולא לשנות ולשפר את מצב הכבישים והמדרכות באמת", כותב התושב, "אחרת איני מצליח להבין מדוע ברחוב קוסטה ריקה משפרים את כל המדרכה שעל הכביש החיצוני ואילו בהמשך הרחוב, בחניה של הבניינים 56-50 משאירים את ההזנחה כמו שהיא. ברצוני לציין שבמקום רוחב המדרכות פחות ממטר". עוד מתלונן התושב על סדקים ומהמורות בכביש , ומסכם: "שיטפלו בכל הרחוב ולא רק בחזית שתראה יפה ויזניחו את החצר האחורית".

רחוב קוסטה ריקה (צילום: פרטי)

רחוב קוסטה ריקה (צילום: פרטי)


אופן הטיפול: "כל העיר" פנה לעיריית ירושלים בנושא – באגף שפ"ע מציינים כי בימים הקרובים יבוצעו בודות קרצוף וריבוד. עוד נמסר מהעירייה כי "שדרוג רחוב קוסטה ריקה התבצע בשיתוף התושבים באמצעות המינהל הקהילתי ושולבו בתכנית השדרוג הערות ובקשות התושבים לרבות שתילת עצים ותכנית חדשה של המחלקה להסדרי תנועה המוסיפה מקומות חניה רבים תוך שינויים גיאומטריים ומיתון תנועה שהועברה לאחרונה לאגף שפע ותבוצע במסגרת השדרוג. באשר לנושא החניה ברחוב קוסה ריקה בין הבניינים 50-56, יבוצעו עבודות קרצוף וריבוד כבר בימים הקרובים".


המחדלים בתחבורה הציבורית ברמות ובארמון הנציב

למייל האדום של "כל העיר" פנו תושבים שמשתמשים בתחבורה הציבורית בירושלים ומתלוננים על מחדלי התפעול. תלונה אחת נגעה לשכונת ארמון הנציב – לטענת פונה קווים 78 ו-12 אינם משרתים כראוי את תושבי השכונה, יחד עם זאת מדובר בקווי ספגטי מסורבלים – נושא זה סוקר בהרחבה ב"כל העיר" בשבועות האחרונים. על קו 78, כותבת הפונה, כי מדובר בנסיעה של שעה וחצי ממרכז העיר לשכונה, לדבריה מדובר בנסיעה שאפשר לעשות אותה "תוך 20 דקות, זה לא נורמלי; אין לנו זמן לחכות עד שתהיה בעוד 10 שנים רכבת הקלה. התושבים צריכים פתרון מידי ולא בעוד 10 שנים".

אופן הטיפול: "כל העיר" פנה למשרד התחבורה ולעירייה בנושא. בשני הגופים נמסרה התשובה כי יצאו מכרזים להפעלת קווים חדשים בירושלים.


קו 12 (צילום: פרטי)

קו 12 (צילום: פרטי)


משרד התחבורה: "משרדנו פרסם בדצמבר 2018 מכרז חדש להפעלת 2 אשכולות שירות נוספים, במסגרתו יפעלו ברחבי העיר מפעילים נוספים מלבד חברת אגד. במסגרת זאת בוצע תכנון מקיף לרשת האוטובוסים בעיר ירושלים הכולל תוספת של מספר קווים שיחברו את תלפיות מזרח ליעדים עירוניים נוספים ובכך ישתפר השירות גם לשכונה זאת. באשר להגעה משכונה זאת למרכז העיר, חשוב להדגיש שהנסיעה מתבצעת על נתיב תחבורה ציבורית בלעדי בחלק ניכר ממסלול הקו, במטרה לקצר את זמני הנסיעה באופן ניכר. בכל מקרה של אי ביצוע נסיעה או איחור בהגעת האוטובוס ניתן לפנות בתלונה למשרד התחבורה והיא תטופל בכל תשומת הלב".

מהעירייה נמסר: "עיריית ירושלים פועלת יחד עם משרד התחבורה לשיפור מערך התחבורה הציבורית בעיר. מבדיקה שנערכה עם צוות תכנית אב לתחבורה ומשרד התחבורה עולה כי בדצמבר 2018 פורסם על ידם מכרז חדש להפעלת 2 אשכולות שירות נוספים, במסגרתו יפעלו ברחבי העיר מפעילים נוספים מלבד חברת אגד כמבוקש בפניה. במסגרת זו בוצע תכנון מקיף לרשת האוטובוסים בעיר ירושלים אשר כולל תוספת של מספר קווים שיחברו את תלפיות מזרח ליעדים עירוניים נוספים ובכך ישתפר השירות גם לשכונה זו. באשר להגעה משכונה זו למרכז העיר, חשוב להדגיש שהנסיעה מתבצעת על נתיב תחבורה ציבורית בלעדי בחלק ניכר ממסלול הקו, שנועד לקצר את זמני הנסיעה בצורה ניכרת. באם ישנה בעיה של אי ביצוע נסיעה או איחור של קו מסוים, הסמכות לטיפול והפעלת סנקציות במידת הצורך אל מול המפעיל (במקרה דנן חברת אגד), הינה של משרד התחבורה".

תושב רמות שמתלונן על היעדר תחנות אוטובוסים בשכונה כותב בין השאר: "​עברנו לשכונה חדשה ברמות א' לרחוב יעקב אלעזר הפרויקט מאוכלס כולו על ידי משפחות ברוכות, ומונה כ-300-250 איש. הרחוב שוכן בקצה רמות א' במקום בו אין שום תחנת אוטובוס בנמצא בשביל להתנייד יש ללכת כ-20 דקות, עלייה קשה ומייגעת עד לרחוב הארי טרומן ששם יש קו אחד בלבד – 37, שהוא מגיע לצומת רמות ומשם יש צורך בקו נוסף עד ליעד המבוקש".

אופן הטיפול: בעיריית ירושלים נמסר לפניית "כל העיר" כי "נושא הוספת השירות מטופל במסגרת המכרז החדש של משרד התחבורה. במקביל העיריה פועלת מול משרד השיכון לשיפור התשתיות בשכונת הקאנטרי במטרה לאפשר כניסה של שירות אוטובוסים לשכונה".


קרית היובל: מפגעי אשפה והיעדר תאורה

תושב רחוב אולסוונגר בקרית היובל פנה למייל האדום של "כל העיר" עם תלונה על ערימות אשפה שמפוזרות סביב הפחים. "הפחים של הבניינים הם צפרדעים גדולות", כותב הפונה, "אף פעם לא סוגרים את הפתחים שלהם שמפנים אותם – זה מסריח את הרחוב, נראה לא טוב ומזמין בעלי חיים משוטטים ויתושים. צריך בשלב ראשון להגיד לעובדי התברואה שיסגרו את הפחים, ודבר שני לשים פחים לעומק האדמה. (בנתיים הפחים תופסים חניות); דבר שני – אין תאורה שמאירה את מספר הבית, וקשה לאנשים שלא מהאזור להתמצא; שלישית – הכביש/מדרכה/חניות במצב גרוע – צריך לסדר את המדרכות – יש מקומות שהן ענקיות ויש מקומות שהן צרות, בחלק מהרחוב חונים על המדרכה בצורה לא מסודרת".

אופן הטיפול: "כל העיר" פנה לעירייה בשבוע שעבר עם התלונה. בעירייה ציינו כי "עם קבלת הפנייה, ערכנו בירור עם גורמי מינהל התפעול בעיריית ירושלים, לרבות מנהל הרובע, מר ששון שבו. באשר לפנייה בנושא מכולות האשפה הפתוחות והמפיצות ריח, אציין כי פנייה זו אינה מוכרת לגורמי העירייה. עם זאת, מפקח נפת קריית יובל באגף התברואה, ידאג לרענן את ההנחיות אל מול עובדי הנפה".

עוד נמסר מהעירייה כי "באשר לנושא העדר התאורה עם מס' בית, אציין כי מנהל אגף האכיפה והשיטור העירוני הנחה את אנשי האגף לבצע סריקה ברחובות האמורים ולבצע אכיפה בהתאם. באשר לחסימת המדרכות ולחנייה שאינה מוסדרת, אציין כי לפני מס' חודשים התקיים סיור רב משתתפים בנושא נתיב הליכה בטוח להולכי רגל לאורך המדרכות. מהנדסי התנועה באגף תחבורה ופיתוח תשתיות הכינו הסדר הכולל סימון אדום לבן בקטע הקרוב לבית הספר ארגנטינה, עמודונים וסימון חניות בחלק מהמדרכה באופן המאפשר מעבר להולכי רגל. חלק מההסדר בוצע, וחלקו השני הועבר לביצוע על ידי מנהל מחלקת בטיחות בדרכים, להשלמת התכנית ולהצבת עמודונים וסימון החניות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר