הפקקים בצומת סחרוב מכיוון גבעת שאול, הבוקר (צילום: שלומי הלר)
הפקקים בצומת סחרוב מכיוון גבעת שאול (צילום: שלומי הלר)

הערב הסיוט יסתיים: גם כעת, כאוס בכניסה לירושלים

עומסי תנועה כבדים נרשמים גם הבוקר, חמישי, בכניסה לירושלים וביציאה מהעיר וזאת בשל העבודות והשבתת מערכת הרמזורים בצומת סחרוב. נקודת האור: בשעות הערב יחזרו הרמזורים לפעול

פורסם בתאריך: 16.5.19 08:09

כמו בכל יום השבוע, גם הבוקר ישנם עומסי תנועה כבדים וחריגים בכניסה לירושלים וביציאה מהעיר, וזאת בשל העבודות שמתבצעות להקמת מחלף סחרוב וההשבתה השבוע של מערכת הרמזורים בצומת.

עיקר העומסים נצפים בכניסה לעיר, כשטור ארוך של מכוניות מזדחלות לאיטן בעליות לכיוון ירושלים מכיוון גשר מבשרת ציון. גם ביציאה מהעיר מכיוון גבעת שאול ישנו טור ארוך של מכוניות שמנסה לצאת מירושלים כשמשך הזמן שלוקח לנהגים לצאת מהעיר עומד על למעלה מ-20 דקות.


כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", החל מיום ראשון בערב הושבתה מערכת הרמזורים בצומת סחרוב ובמקום ניצבים שוטרי תנועה ופקחים של העירייה שמנסים לווסת את התנועה. בצומת מתבצעות עבודות הנדסיות וגיאומטריות כחלק מהקמת מחלף סחרוב.



במשטרת ירושלים ביקשו במהלך השבוע החולף יותר מפעם אחת מהנהגים לנסוע בדרכים חלופיות – כביש 9 (הארזים) וכביש 443. עוד ביקשו מהמשטרה להשתמש באפליקציית הניווט WAZE, שהיתה מסונכרנת עם עבודת הכוונת התנועה בצומת, וזאת על מנת למנוע ככל הניתן את עומסי התנועה. אולם, נראה כי למרות הניסיונות הללו – עומסי התנועה הכבדים בצומת נמשכים כשהדברים אמורים בעיקר לשעות השיא בבוקר ובערב.

"העבודות יימשכו עד ליום חמישי בשעות אחר הצהריים", נמסר מהמשטרה. "אנו ממליצים לנהגים הבאים והיוצאים מירושלים לבחור בדרכים חלופיות – כביש 9 ו- 443. בנוסף מומלץ להשתמש באפליקציית הניווט WAZE המעודכנת כל העת בשינויים ובעומסי התנועה".


הפקקים בצומת סחרוב בכניסה לירושלים (צילום: שלומי הלר)

הפקקים בצומת סחרוב בכניסה לירושלים (צילום: שלומי הלר)


כזכור, כפי שפורסם אתמול ב"כל העיר", מערכת הרמזורים בצומת סחרוב מושבתת החל מאתמול בלילה (ראשון, 12.5) וזאת בשל העבודות ההנדסיות והגיאומטריות שמתבצעות בצומת לצורך הקמת מחלף סחרוב. העבודות יימשכו עד ליום חמישי בשעות אחר הצהריים.

במסגרת הפרויקט, כפי שפורסם לראשונה ב"כל העיר", יוקם מחלף חדש בגינות סחרוב שיכלול הפרדה מפלסית ויביא לביטולו של הרמזור שהפך ברבות השנים לגורם משמעותי לפקקים התכופים, וזאת על מנת לאפשר את הזרמת התנועה והקלה משמעותית בעומסי התנועה בכניסה לירושלים.


מפת הדרכים החלופיות והעבודות בצומת סחרוב

מפת הדרכים החלופיות והעבודות בצומת סחרוב


הפרויקט באורך 3 ק"מ יכלול 2 גשרים, 300 אלף מטר קוב של מילוי וחפירה, 70 אלף טון של אספלט וכן העתקת תשתיות, מערכות שילוט ובקרה, שילוט ופיקוד, פיתוח נופי, תשתיות חדשות ורמזורים. הפרויקט התחבורתי של עיריית ירושלים במימון משרד התחבורה ומשרד האוצר יבוצע ויפוקח על ידי חברת מוריה לפיתוח ירושלים. על מנת לאפשר את ביצוע הפרויקט נדרש היה לפנות כ-18 מבנים מהמורדות הדרומיים של ליפתא (מצפון לכביש). התהליך, כזכור, בוצע בשיתוף פעולה מלא עם הדיירים תושבי הליפתא, שקיבלו פיצוי כספי.

בחברת מוריה ציינו כי מדובר בפרויקט מורכב מבחינה הנדסית שכן היה צורך לייצר קירות גבוהים על שפת המצוק מעל עמק הארזים כדי להרחיב את הנתיבים בקטע הכביש.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר