שוק מחנה יהודה, ירון צדקיהו (צילומים: אוליבייה פיטוסי, ארנון בוסאני)
שוק מחנה יהודה, ירון צדקיהו (צילומים: אוליבייה פיטוסי, ארנון בוסאני)

צדקיהו וחברי ועד השוק דורשים: להגביל את פעילות הברים בלילות

ל"כל העיר" נודע כי הדרישות עולות לאחר פגישה בין נציגות הסוחרים לבין הגורמים המקצועיים בעירייה. חבר ועד הסוחרים הזמני ירון צדקיהו מסביר בשיחה עם "כל העיר": "צריך לטפל בבלגן שמשתולל בלילות, באי הסדר ובנושא המעברים"

פורסם בתאריך: 28.5.19 13:12

ועד הסוחרים הזמני של שוק מחנה יהודה, שבו חברים בין השאר ירון צדקיהו ושמעון דרויש, מעלה מספר דרישות אשר יובילו לשינוי משמעותי של תמהיל העסקים ושל הפעילות בשוק, כך נודע ל"כל העיר". בין השאר מבקש ועד הסוחרים הזמני "להתערב ולהגביל פתיחת ברים נוספים על ידי חקיקה ופיקוח". דרישה נוספת היא יצירת מערכת אכיפה משמעותית יותר באשר לחיי הלילה בשוק, כמו גם הגבלת שעות הפעילות. "מתפתחות תופעות חברתיות קשות של פשע, סמים, כייסות וכו'", נכתב בנייר עמדה שיצא על ידי ועד הסוחרים הזמני ומתייחס לחיי הלילה. בהמשך נכתב: יש לקבוע שעות, כללים ואכיפה". בנוסף, בנייר העמדה נכתב כי "השוק מאבד את אופיו ההיסטורי".



ל"כל העיר" נודע עוד כי נייר העמדה של ועד הסוחרים הזמני של השוק, שמונה לפני כחודשיים על ידי ראש העיר משה ליאון וזאת עד לקיום בחירות, נכתב לאחר פגישה שהתקיימה בין נציגות הסוחרים לבין הגורמים המקצועיים הבכירים ביותר בעיריית ירושלים. בפגישה העלו הסוחרים מספר דרישות ובקשות אשר מעידות על רצון לשנות את פני השוק מהקצה אל הקצה ולהחזירו אל הימים שלפני פריחת חיי הלילה והתיירות. כך למשל, בפגישה עלתה סוגיית הסיורים והטיולים התיירותים בשוק, כאשר נציגות הסוחרים מבקשת להגביל את מספר הסיורים אשר מתקיימים בשוק.


מתחם הבילויים בשוק מחנה יהודה חיי הלילה (צילום: אוליבייה פיטוסי)

מתחם הבילויים בשוק מחנה יהודה (צילום: אוליבייה פיטוסי)


הפגישה בין נציגות ועד הסוחרים לבין הגורמים המקצועיים בעירייה התקיימה לפני כשבועיים, ב-13.5, כאשר שבוע לאחר מכן נכתב נייר העמדה אשר הגיע לידי "כל העיר". בפגישה השתתפו סגן היועץ המשפטי וראש התביעה העירונית עו"ד חיים נרגסי, מנהל האגף לקידום עסקים אמיר חכימיאן, מנהל אגף אכיפה ושיטור אילן ששון, הממונה על האגף עוזי בונדק, יועץ ראש העיר עופר איובי ואיש העסקים ירון צדקיהו, נציג ועד הסוחרים הזמני.



בוועד הסוחרים הזמני של השוק מציינים בפני "כל העיר" כי נייר העמדה הוא למעשה הסיכום שלהם לפגישה שנערכה. במסמך נכתב כי נציגי הסוחרים מבקשים לקבוע מדיניות לגבי תמהיל העסקים בשוק. עוד מבקשים נציגי הסוחרים למנוע ולעצור את תופעת הקבצנים והמתרימים בשוק, תוך שהם מציינים כי הדבר פוגע בעבודה השוטפת.

בשיחה עם "כל העיר" מדגיש חבר ועד הסוחרים הזמני ירון צדקיהו כי "המטרה היא לפתור באופן מיידי מספר סוגיות דחופות איתם מתמודד שוק מחנה יהודה. לדוגמה, החום הנוראי בשוק הסגור, שהוא תוצאה שמפוחים ומנדפים שהותקנו בכסף רב לא מספקים את הסחורה. חייב להימצא לכך פיתרון כי החום הופך לבלתי נסבל בקיץ".


ירון צדקיהו, חבר בוועד הסוחרים הזמני של השוק (צילום: ארנון בוסאני)


סוגיה בוערת נוספת היא חיי הלילה בשוק. לדברי צדקיהו, "צריך לטפל בבלגן שמשתולל בלילות, באי הסדר ובנושא המעברים. יש גם את רעשי המוזיקה בשעות הלילה, שמפריעים לתושבים, ובשעות היום שמפריעים גם לעסקים. אני לא רוצה שזה יתפתח ויהיו עוד ברים. זה כבר עבר את הגבול. אם יוצאים מהחנות שלי ועד לאמצע השוק לא רואים עגבנייה – הכל זה ברים ומסעדות. השוק רווי, אנשים מפסידים כסף וזו בועה שתתפוצץ לכולם בפנים. חשוב להבין, אני לא נגד אף אחד אלא בעד הסדרה ובעד בעלי העסקים. אני רוצה שתהיה הכוונה ושיהיה פיקוח – בעד זה שברגע שבא בחור בן 30 ומבקש לפתוח בר של 18 מ"ר בשוק, מישהו יגיד שבשטח כזה קטן הוא לא יכול פתוח בר. פשוט להחזיר אותו למציאות ולהסביר לו שהוא לא יוכל לקבל רישיון כי לא יהיו לו שירותים, ומטבח ועוד. ביקשנו גם לפתוח את השירותים הציבוריים בשוק 24 שעות ביום – הרי בשעה 4 בבוקר מסיימים השתיינים ובשעה 5 בבוקר כבר מגיעים הסוחרים".

צדקיהו מתייחס גם לרצון שעולה מנייר העמדה להגביע את האכיפה נגד דוכני התרמה וקבצנים ומציין כי "יש שיטור עירוני, שזה בדיוק התפקיד שלו. השאלה היא אם הם רוצים לעבוד או לא? התופעות האלו גומרות אותנו, זה הפך למטרד – הם עומדים בכניסות לשוק וזה לא נעים".

"אל מה שאנחנו מבקשים זה דברים הגיוניים", מסכם צדקיהו, "לא ביקשנו תקציבים או ועדה שתאשר בנייה. אנחנו מבקשים התנהלות נכונה ומבקשים לקיים דיון מעמיק על איך השוק ייראה בעוד 5 שנים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. שוק

    צודק במאה אחוז. בתור לקוח ומי שאוהב את ירושלים ואת השוק מעל 50 שנה אני אוהב מאוד את הפעילות בלילה אבל גם חרד שמה שיקרה בסוף זה שלא יהיו יותר ירקנים ודוכני מזון. הבנקים ישתלטו ואז השוק כבר לא יהיה אטרקטיבי, אף אחד לא יגיע יותר לבארים. מקום בילוי אחר יצמח ולשוק כבר חא יבוא אף אחד וגם סוחרי המזון כבר לא ירצו לחזור

  2. צ

    עוד אחד מתצאות המדניות של המשיח הקודם של החילונים ניר ברקת

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צדקיהו חצוף צרות עין מה אתה חושב עוד להשתלט על העיר הזו מה כואב לך שעוד מיתפרנסים פה מארחים תיירים וצעירים שצמאים לבילוי פה
    צדקיהו וכל חבריו הבסטיונרים גזלנים עושקים מתעשרים בגזל הצרכנים
    ממש,הפקרות מטורפת מה שקורה שם במחירים ללא פיקוח אפילו באירופה זול יותר
    בבקשה כל העיר תעשו ביקורת ושינוי הטירוף הזה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר