מיזם להשכרת רכבים בירושלים (צילום: CAR2GO)
מיזם להשכרת רכבים בירושלים (צילום: CAR2GO)

העירייה מבקשת להרחיב את פרויקט השכרת הרכבים CAR2GO. מינהל לב העיר מתנגד

במינהל קהילתי לב העיר מתנגדים להקצאת מקומות חניה נוספים עבור רכבי CAR2GO וטוענים כי היוזמה לא הוכיחה את עצמה ואין הצדקה להרחבתה. מנגד, בעירייה ובחברת CAR2GO טוענים "קיים משוב נהדר על השירות מהמשתמשים"

פורסם בתאריך: 2.6.19 19:53

הפרויקט העירוני להשכרת רכבים (CAR2GO) עדיין לא תפס לחלוטין בירושלים, אך ל"כל העיר" נודע כי עיריית ירושלים מבקשת להרחיבו. אולם, להרחבת התוכנית ולהקצאת מקומות חניה נוספים ברחבי העיר כבר נשמעת התנגדות.

מינהל קהילתי לב העיר שלח השבוע מכתב בשם תושבי מרכז העיר ונחלאות כנגד הרחבת יוזמת CAR2GO. במכתב עולות טענות שונות על התרומה המעשית של הרכבים השיתופיים בירושלים אך בעיקר על בעיות החניה שמתגברות בשל הקצאת מקומות חנייה לרכבים השיתופיים.



יש לציין כי בירושלים פועלים בשלב זה 39 רכבים של CAR2GO ובסך הכל ישנם ברחבי העיר 39 מקומות חניה ייעודיים לרכבים השיתופיים, 6 מתוכם במרכז העיר ובנחלאות. רכבים נוספים ניתן למצוא בקטמון ובעמק רפאים, בניות, בפסגת זאב, בהר הצופים, ברחביה ובשכונות נוספות בעיר.



במכתב ששלח ד"ר אופיר לנג, יו"ר מינהל קהילתי לב העיר, לחברי המועצה יוסי חביליו (ירושלים תצליח), מחזיק תיק חניות, ולדוד זוהר (דגל התורה), מחזיק תיק תחבורה, נטען כי "בהמשך לדיון מעמיק שנערך בהנהלת מינהל קהילתי לב העיר ובצוות המקצועי הריני להביא לתשומת ליבכם כי הרחבת פרויקט CAR2GO לא רק שאינו תורם לפתרון מצוקת החנייה בלב העיר, אלא יוצר שורה של בעיות חניה ועומסי תנועה בשכונה".

במכתבו מוסיף וטוען ד"ר לנג כי "נתונים השוואתיים מגלים כי אין יתרון יחסי להשכרת רכבי חברת CAR2GO לעומת חברות השכרה אחרות, ואף נמצא שהם יקרים יותר מחלקן (כולל חיוב בדמי מנוי חודשיים). המשמעות היא שכל מקום חנייה שהופקע מהציבור משרת בפועל קומץ משתמשים במקום מאות תושבים ומבקרים".

ד"ר אופיר לנג, יו"ר מינהל קהילתי לב העיר (צילום: פרטי)

ד"ר אופיר לנג, יו"ר מינהל קהילתי לב העיר (צילום: פרטי)

מחזיק תיק התחבורה זוהר מציין בשיחה עם "כל העיר" כי "אינני מכיר את הנתונים לעומקם, אבל אם אכן כך הם פני הדברים, כלומר שמטרות היוזמה לא הושגו ולא גרמו להפחתת כלי רכב, בהחלט יש מקום ולשקול את המשך קידום הפרויקט".

מנגד, בעיריית ירושלים אומרים בתגובה למכתב כי "מיזם CAR2GO מפעיל כיום בעיר 39 רכבים שיתופיים במודל "הלוך-חזור". במודל זה לכל רכב חניה ייעודית, באזורים בהם נמדד צורך בפתרונות תחבורתיים משלימים, ולטובת המיזם הוקצו בסך הכל 39 חניות מסך החניות בעיר. לפני כניסת המיזם נבחנו פרמטרים אובייקטיבים לבחינת הכניסה לעיר, בהם תשתיות תחבורה ציבורית, מצוקת חניה, בניה צפופה ואוכלוסייה הטרוגנית. כל אלו העידו שירושלים זקוקה לשירות של תחבורה שיתופית שתביא לצמצום הפקקים והאחזקה של רכב פרטי. השירות מהווה תחליף לרכב פרטי, רק עם הבדל אחד משמעותי, רכב שיתופי אחד משרת עשרות משתמשים הנהנים מרכב כשצריכים אותו, ללא "כאב הראש" המלווה באחזקת רכב פרטי, עלות הרכב, דלק, ביטוחים, טיפולים ועוד. בתום שנת פעילות עולה כי מעל ל-1,000 נרשמים משתמשים במיזם, כאשר בכל חודש מצטרפים עוד ירושלמים המזהים את התרומה של השירות עבורם. בניגוד לטענה כי השירות לא הוכח כיעיל, מספר המשתמשים ב-CAR2GO הוא מהגבוהים בשירות, עם מעל 70 אחוז לרכבים במרכז העיר ורחביה. תושבים רבים פונים לעירייה בבקשות להציב רכבים בשכונותיהם, וקיים משוב נהדר על השירות מהמשתמשים".

מחברת CAR2GO נמסר: "לשמחתנו, הפרויקט שהושק רק לפני שנה, זוכה לחיבוק ואימוץ, מעל הציפיות, עם מעל ל-1,000 נרשמים נכון להיום, ובכל חודש מצטרפים עוד תושבים לשירות. לטובת השירות המפעיל כיום בעיר 39 רכבים שיתופיים במודל "הלוך – חזור", הוקצו בסך הכל 39 חניות (במקומות בהם עלה צורך בפתרונות תחבורה משלימים), המהווה פרומיל מכלל החניות בעיר. חשוב לציין, שרכב שיתופי אחד משמש עשרות אנשים ובכך מוריד רכבים מהכביש ומפנה חניות ליתר התושבים. מסקר שערכה חברת CAR2GO לאחרונה בקרב משתמשי השירות בירושלים, עולה כי 33 אחוזים ממנויי השירות בחרו שלא לרכוש רכב פרטי בעקבות השירות ו-25 אחוזים נוספים שוקלים לוותר על הרכב הפרטי שבבעלותם. חזון הרכב השיתופי שהוכח כבר בעולם כהצלחה, מתממש גם כאן, ובזכותו אנו מצליחים להפחית שימוש ברכב פרטי לטובת תחבורה שיתופית וציבורית".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יוסי מרחביה

    מיזם מבורך, אופיר לנג לא רוצה להסביר זאת לתושבים שלו שלא מבינים את זה כמוהו.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר