שוק מחנה יהודה, ירון צדקיהו (צילומים: אוליבייה פיטוסי, ארנון בוסאני)
שוק מחנה יהודה, ירון צדקיהו (צילומים: אוליבייה פיטוסי, ארנון בוסאני)

בעלי ברים בשוק נגד ירון צדקיהו: "מי הוא שיחליט מה קורה פה?"

לאחר דרישת צדקיהו וחברי ועד הסוחרים הזמני להגביל את הפעילות בלילות, יוצאים בעלי הברים במתקפה חריפה: "הוא לא מייצג את הסוחרים – העירייה לא יכולה להחליט שהוא הנציג שלנו כי זה נוח לה"

פורסם בתאריך: 2.6.19 11:12

בעלי ברים שונים בשוק מחנה יהודה יוצאים במתקפה חריפה כנגד ירון צדקיהו וחברי ועד הסוחרים הזמני, אשר מונו על ידי העירייה לפני כחודשיים. לטענתם, הוועד לא נבחר על ידי הסוחרים, ולפיכך אינו מייצג אותם.
בשיחה עם "כל העיר" מדגיש אחד מהם כי "ועד זה גוף שצריך להיבחר בבחירות דמוקרטיות. בשוק לא נערכו בחירות אלא העירייה החליטה שאלה הנציגים שלנו. העירייה לא יכולה להחליט בשבילנו מי מייצג את הסוחרים רק כי זה נוח לה. הרבה מאוד סוחרים לא רוצים את ירון צדקיהו כנציג שלהם".



הסיבה למתקפה, חשוב לציין, היא הניסיון של צדקיהו ושל חברי ועד הסוחרים הזמני להגביל את פעילות הברים והשוק בכלל בלילות. כפי שפורסם ב"כל העיר" השבוע, לאחר פגישה עם הגורמים המקצועיים הבכירים בעירייה הוציא צדקיהו נייר עמדה שבו הוא נותן את החזון שלו לשוק – חזון שכולל הגבלת פעילות בשעות הלילה, יותר אכיפה ולדבריו "לטפל בבלגן שמשתולל בלילות, באי הסדר ובנושא המעברים".

"שנים צדקיהו מחפש איך לסגור אותנו", ממשיך ואומר אותו בעל בר ל"כל העיר". "העירייה חייבת לערוך בחירות כדי שהוועד ייצג את הסוחרים ולא יהיה איזה מקורב שלא נבחר על ידי הכלל".



בעירייה מציינים שמדובר במינוי זמני עד לקיום בחירות?
"את 'הנערכים לבחירות בשוק' אנחנו שומעים כבר חודשים. תפקיד זמני, כפי שאני מבין, זה למלא מקום ולטפל בעניינים שותפים ולא לקבוע דרכי התנהלות חדשים. הממשלה הזמנית שיש עכשיו מעבירה חוקים חדשים? לא – כל החוקים שהיו על הפרק הוקפאו. כך צריך להתנהל גם השוק".

"הוועד הזמני צריך לשמור על הסטטוס קוו", ממשיך ואומר אותו בעל בר, "הוא לא יכול לשנות דברים כי אין לו באמת מנדט מהציבור לשנות אותם. זה אבסורד".

בעל בר שני, ממשיך במתקפה נגד צדקיהו ואומר בשיחה עם "כל העיר": "אי אפשר לבוא ולזרוק סיסמאות על הגבלת פתיחת ברים והגבלת שעות פעילות. זה נושא שצריך להישקל בכבוד ראש ולהיבדק. הרי הברים נפתחו בשוק ממספר סיבות, בין היתר כי השוק היה בשפל גדול, בעלי דוכנים הפסידו כספים וכי הרבה לקוחות עברו לקנות בסופרים. הברים השביחו פה נכסים וכולם צריכים להכיר בכך".

"אני לא מבין את הטענות הללו על פשע בשעות הלילה בשוק – אם יש פשע שהמשטרה תטפל בו", ממשיך אותו בעל בר. "הרי אף אחד לא יגביל את שעות הכניסה לכותל אם יהיו שם מריבות ואף אחד לא יסגור קניון אם יהיו גנבים – מה שכן יעשו זה להגביר נוכחות משטרתית וזה מה שצריך להיעשות בשוק. בכל מקרה, הנושא הזה צריך להיות אחד המרכזיים בבחירות לוועד – שכל אחד ייבחר את נציגי הוועד לפי ההשקפה שלהם. עד שלא יהיו בחירות אין מה לדבר על שינויים".

אותו בעל בר מסכם ואומר כי "הסוחרים צריכים להיות גאים במקומו ובמעמדו של השוק כיום. הוא מוקד תיירותי, המבקרים חזרו להאמין בשוק. להחזיר אותו למצב שהיה לפני 15 שנה זו לא חשיבה עסקית נכונה. יש דברים שצריך להסדיר כאן, אבל זה לא יכול להיעשות במעמד צד אחד ועל פי רצון של מישהו כזה או אחר. העירייה חייבת לבצע בחירות לוועד בשוק ואז לפעול לפי רצון בעלי העסקים כאן".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. רמי

    כמי שבעל חנות ואיכפת לו מהשוק הברים הרימו את קרנה של השוק וטוב יעשה ירון שידאג לחנות שלו ושיהיה חנייה ובעלי החנויות יהיו בעלי מדות הגונות.וירון מדבר רק בשם עצמו הוא חא קובע

  2. נאוה מלכה מודיעין

    שוק מחנה יהודה
    נמחק!!!!
    זה לא שוק
    זה מתחם בילוי ואוכל
    חבל ועצוב לי
    רק בירושלים נמחק השוק
    מעניין למי היה אינטרס כלכלי!!!!
    מה שלא קרה בשוק כרמל ולוד!!@

  3. מידה הוגנת

    בוא נתחיל בזה ישימו מחירים על סחורות כחוק ונתקדם לבדיקת המשקלים … כשנסיים עם זה תפתח את הפה שלך אדון צדקיהו

  4. וגם תגלית

    צריך להגביל את מס' הסיורים בשוק, בייחוד ביום שישי, הם חונקים את התנועה הרגלית

  5. אלי

    חכו עד שתתחיל הבנייה במתחם אליאנס של מגדלי היוקרה ואז באמת יהרס השוק

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר