הדמיית הקו הזהוב של הרכבת הקלה (הדמיה: תכנית אב לתחבורה ירושלים)
הדמיית הקו הזהוב של הרכבת הקלה (הדמיה: תכנית אב לתחבורה ירושלים)

הרכבת הקלה בירושלים: אושרה תוכנית הקו החדש שיחלוף סמוך למשרדי הממשלה

התוכנית לסלילת חלק מהקו החדש של הרכבת הקלה, שיעבור בקרית הממשלה, הופקדה להתנגדויות בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה; עוד הוגשה תוכנית להקמת חניון רכבות ("דפו") ענק במלחה

פורסם בתאריך: 4.6.19 09:07

צוות תכנית אב לתחבורה בירושלים הפקיד אתמול, שני, להתנגדויות בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה את התוכנית להקמת השלוחה המערבית של הקו הזהוב של הרכבת הקלה, שיחלוף בקרית הממשלה. הצפי לתחילת העבודות בשנת 2021, ולהפעלת הקו בשנת 2025. לפי התוכנית המקורית של הקו הזהוב, התוואי צפוי להגיע עד לכותל, אולם עד כה הפרויקט לא הוגש לגופי התכנון והבנייה ואין צפי לתחילת העבודות.

הקו הזהוב המערבי, שאורכו 1.5 ק"מ, יעבור בתוואי רחובות יצחק רבין ואליעזר קפלן, והוא יהווה כשלוחה לקווים הירוק והאדום ברשת הרכבת הקלה בירושלים. המקטע המערבי יכלול ארבע תחנות להעלאת והורדת נוסעים: הראשונה, בצמוד לבניין הביטוח הלאומי בשדרת שז"ר; התחנה השנייה תמוקם בסמוך לבית המשפט העליון; התחנה השלישית תהיה סמוך למשכן הכנסת; והתחנה הרביעית תמוקם כתחנת קצה במוזיאון ישראל – במקום זה יוקם חניון תת קרקעי לאוטובוסים ולרכבים פרטיים, ומעל לחניון תוקם כיכר עירונית במרחב הציבורי.



הדמיית הקו הזהוב של הרכבת הקלה (הדמיה: תכנית אב לתחבורה ירושלים)

הדמיית הקו הזהוב של הרכבת הקלה (הדמיה: תכנית אב לתחבורה ירושלים)


"קרית הממשלה צריכה להפוך לחלק מהמרקם האורבני של מרכז העיר", מציין חבר מועצת העירייה אלעד מלכא (התעוררות), פעיל לקידום תחבורה ציבורית איכותית בירושלים ומייסד קבוצת "אגד watch", "ולנצל את היתרונות היחסיים של ירושלים כעיר בירה עם מוסדות שלטון משמעותיים. הקו הזהוב הוא אבן דרך בדרך למימוש המדיניות הזו. לאורך הקו הזהוב יוקמו מספר בניינים המיועדים למשרדי ממשלה שיסייעו לממשלת ישראל להעביר עוד יחידות ממשלתיות לירושלים ולחזק את כלכלת העיר, בתוספת הסמיכות לתכנית הכניסה לעיר מדובר במקפצה משמעותית למרקם האורבני והכלכלי של העיר".

תוכנית נוספת שהופקדה להתנגדויות בוועדה המקומית הינה הקמת חניון רכבות ענק ("דפו") במלחה, סמוך לאצטדיון טדי, שיכיל מרכז תחזוקה, תפעול ואחסנה של כ-51 רכבות עבור הקו הכחול. הדפו ישתרע על שטח של 73 דונם ויכלול שטחי אחסנה לרכבות, שטחים תפעוליים, מבני משרדים וגג עם שטחים ירוקים. הדפו יכלול שני מפלסים ומיועד לאחסנה, טיפול ואחזקה של 102 קרונות (51 רכבות הבנויות מ-2 קרונות).

ראש העיר משה ליאון מוסר: "אנחנו הולכים ומתקדמים ובונים את התחבורה בירושלים לדור הבא. ירושלים מצויה כיום בתנופת פיתוח תחבורתי המציבה אותה כעיר המתקדמת בארץ גם מבחינה זו. מתוכננות לקום שלוחות נוספות של הרכבת הקלה בכל רחבי העיר, כך שהתושבים והמבקרים יוכלו ליהנות מזמינות תחבורתית, מזמני נסיעה קצרים, גודש מופחת בכבישים, אוויר נקי יותר ומהתחדשות עירונית מרגשת. וזוהי רק ההתחלה".


הדמיית הקו הזהוב של הרכבת הקלה (הדמיה: תכנית אב לתחבורה ירושלים)

הדמיית הקו הזהוב של הרכבת הקלה (הדמיה: תכנית אב לתחבורה ירושלים)


הקו הכחול, כפי שפורסם ב"כל העיר", עתיד להתפרס לאורך כ-23 ק"מ – משכונת רמות ועד לגילה, ולעבור בשכונות המושבה הגרמנית, כולל בעמק רפאים, המושבה היוונית, קטמון, בקעה וקטמונים. כל זאת על פני 42 תחנות בדרך. הקו הכחול צפוי לשרת כרבע מיליון נוסעים, ועלותו נאמדת על סכום של כ-8 מיליארד שקלים. הצפי לתחילת העבודות בשנת 2020, ולהפעלת הקו בשנת 2025.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר