שוק מחנה יהודה (צילום: ארנון בוסאני)
שוק מחנה יהודה (צילום: ארנון בוסאני)

הסערה הפוליטית החדשה בשוק: הסוחרים דורשים בחירות לראשות הוועד

כ-200 סוחרים בשוק מחנה יהודה חתמו על מסמך הקורא לקיום בחירות לוועד הסוחרים בהקדם. במסמך נכתב, בין השאר: "אנו לא מכירים בוועד הזמני שמונה לשוק"

פורסם בתאריך: 23.6.19 08:22

מינויים שנויים במחלוקת, התפטרויות, השמצות ודרישה נרחבת לקיום בחירות: הפוליטיקה הפנימית השתלטה על שוק מחנה יהודה והמחלוקת סביב קיום בחירות לוועד הסוחרים רק מחריפה ומסתבכת.

בשבוע שעבר החליטה קבוצת סוחרים עצמאית לצאת במהלך לקיום בחירות לוועד הסוחרים בהקדם האפשרי. הקבוצה החלה להחתים סוחרים על מסמך תחת הכותרת "קריאה לבחירות לוועד השוק".



במסמך, שעליו חתמו בינתיים כ-200 סוחרים, נכתב בין השאר: "אנו סוחרי יום ולילה של שוק מחנה יהודה קוראים לעיריית ירושלים לקיים בחירות דמוקרטיות ותקינות לראשות ועד סוחרי השוק. אנו לא מכירים בוועד הזמני שמונה לשוק ובעומד בראשו".



כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", בסוף מרץ מינתה עיריית ירושלים ועד סוחרים זמני שיוביל את השוק עד לקיום בחירות. אולם חברי הוועד, ירון צדקיהו, שמעון דרוויש, מאיר כהן ודוד שמוחה, נתקלו בביקורת גדולה ושלל טענות, בעיקר מצד בעלי הברים והמסעדות בשוק. הביקורת הזו הובילה את ירון צדקיהו, מהוותיקים והמוכרים בסוחרי השוק, להחזיר לפני כחודש וחצי את המנדט שניתן לו על ידי העירייה תוך שהוא מתפטר מתפקידו וזאת, לדבריו, בשל השמצות שספג מחלק מהסוחרים בשוק.

טלטלה נוספת התרחשה לפני כשלושה שבועות, אז פורסמו ברחבי השוק פליירים מטעם לשכם המסחר ירושלים שבהם הוכרז על קיום בחירות לוועד הסוחרים בתחילת חודש ספטמבר. בעיריית ירושלים לא אהבו את הפליירים ואת ההודעה על קיום בחירות ללא כל תיאום איתם והחלה חלופת מכתבים חריפה ונוקבת בין העירייה לבין לשכת המסחר.

הסערות הפוליטיות הללו הובילו, כך נראה, את קבוצת הסוחרים העצמאית לצאת לפעולה. את המסמך החתום עם הקריאה לקיום בחירות בהקדם האפשרי בכוונתם לשגר לראש העיר. במסמך נכתב עוד: "עברו כבר למעלה מ-6 חודשים מאז הבחירות המוניציפליות לראשות העיר ועדיין אין באופק תאריך לבחירות לראשות ועד סוחרי שוק מחנה יהודה. בכל תקופה זו אין לנו גורם שאליו אנו פונים בבעיות השונות (שיפוצים שמתבצעים באזור, בעיות תברואה, חניות ספקים, אירועים גדולים שמתקיימים באזור, בעיות טכניות שעדיין קיימות מהשיפוץ שנעשה בשוק) והוועד הזמני לא ממלא את תפקידו".

בסיום מסמך הקריאה נכתב בהדגשה: "אנו דורשים מעיריית ירושלים לקיים בחירות דמוקרטיות לראשות ועד סוחרי השוק בהקדם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר