קשישה מסתירה את פניה (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיבINGIMAGE)
(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיבINGIMAGE)

מזעזע: נהג מונית ירושלמי הורשע בביצוע מעשים מגונים בקשישה חולת אלצהיימר

בהכרעת הדין, שניתנה בבית המשפט המחוזי בעיר, מודגש כי נהג המונית היה מודע למצבה הרפואי של הקשישה ו"ניצל ביודעין את מצבה לשם ביצוע המעשים המגונים"

פורסם בתאריך: 1.7.19 11:06

אירוע מזעזע של ניצול מיני של קשישה כבת 84, אשר סובלת מאלצהיימר, הגיעה השבוע לסיומו עם הרשעתו של נהג מונית ירושלמי בשתי עבירות של מעשה מגונה בחסרת ישע לאחר שהסיעה אותה ממרכז קשישים לחולי אלצהיימר.

הרכב של שלושה שופטים בבית המשפט המחוזי בירושלים – יורם נועם, רבקה פרידמן-פלדמן ואלי אברבנאל – פסקו בהכרעת הדין פה אחד כי הנאשם, נהג המונית, היה מודע היטב למצבה הרפואי של הקשישה ו"ניצל ביודעין את מצבה לשם ביצוע המעשים המגונים בה".



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

כתב האישום נגד נהג המונית גולל מסכת אירועים מדהימה בחומרתה. על פי כתב האישום, כפי שהוא מתואר בהכרעת הדין שניתנה השבוע, נהג המונית נהג להסיע את הקשישה כ-3 פעמים בשבוע ממרכז קשישים לחולי אלצהיימר לביתה.



כתב האישום שהוגש נגד נהג המונית מגולל שני אירועים שונים, שבהם בסיום הנסיעה ביקש נהג המונית מהקשישה לגעת באיבר מינו ועודד אותו לנשק את איבר מינו ואף מעבר לכך.



במהלך המשפט עמד לדיון מצבה הרפואי של הקשישה ובמרכז הדיון עמדה הסוגיה עד כמה היה מודע נהג המונית למצבה. בהכרעת הדין פסקו השופטים פה אחד כי: "בחינת הראיות מוליכה למסקנה כי הנאשם לא רק "חשד" כי ההסכמה למגע מיני אינה מועילה, אלא היה "מודע" לכך בפועל, וכי ניצל ביודעין את מצבה האמור לשם ביצוע המעשים המגונים בה".

השופטים ביססו את הכרעתם, בין השאר, על שיחה מוקלטת שניהל נהג המונית עם מנהל תחנת המוניות שבה הוא עובד לאחר שהוגשה נגדו תלונה. בהכרעת הדין נכתב על השיחה: "בשיחה המוקלטת עומד מנהל התחנה על חומרת מצבה של א': "יש לה שכל של אחת בת שנתיים… חסרת ישע. זה כמו היא חולת אלצהיימר. היא משהו משובש אצלה". בתגובה לכך אומר הנאשם: "אני יודע, מה? בשביל זה היא נמצאת שמה, בשביל זה אני לוקח אותה כל הזמן". הנאשם משלים את דבריו של מנהל התחנה, ומבהיר לו כי אינו מחדש לו דבר".

בסיכום הכרעת הדין כותבים השופטים "בעת האירועים הנזכרים בכתב האישום הנאשם עשה בא' את המעשים המגונים תוך ניצול ליקויה השכלי, שבגינו הסכמתה למעשים לא היתה הסכמה חופשית. לפיכך, יש להרשיע אותו בשתי עבירות של מעשה מגונה בחסר ישע".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר