ראש העיר משה ליאון, חניה בכחול לבן בירושלים (צילום: שלומי כהן)
ראש העיר משה ליאון, חניה בכחול לבן בירושלים (צילום: שלומי כהן)

ליאון ל"כל העיר": "פועלים כדי ששעת החניה חינם תצא לפועל בתוך חודשיים"

בשיחה עם "כל העיר" מתייחס ראש העיר משה ליאון לעיכוב בביצוע: "התוכנית הועברה לאישור משרד הפנים". כמה זה עולה לקופת העירייה ומהו הרווח של התושבים? הפרטים בפנים

פורסם בתאריך: 4.7.19 07:41

ביצוע תוכנית 'שעת חניה חינם' של ראש העיר משה ליאון מתעכב, כך נודע ל"כל העיר". התוכנית, שאושרה בחודש ינואר האחרון על ידי מועצת העירייה ואף תוקצבה, אמורה היתה כבר לצאת אל הדרך, אולם היא עדיין לא קיבלה אור ירוק ממשרד הפנים.

למרות העיכוב, ראש העיר ליאון אומר השבוע ל"כל העיר" כי התוכנית עדיין נמצאת על סדר היום העירוני וכי אין שום כוונה לבטלה: "התוכנית לשעת חניה ראשונה בחינם עבור תושבי ירושלים היא הבטחת בחירות, שאותה אקיים עוד בשנתי הראשונה לקדנציה. אנו פועלים כדי ששעת החניה חינם תצא לפועל בתוך כחודשיים. כבר בחודש ינואר האחרון אישרנו במועצת העיר את התוכנית והיא הועברה לאישור משרד הפנים. אני מקווה שקרוב נאשר אותה באופן סופי ונתגבר על המכשולים הרבים איתם אנו מתמודדים כרגע. אני רוצה להודות למשרד הפנים על הנכונות והרצון לסייע, זה לא מובן מאליו".



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

לא בכדי מבקש ראש העיר ליאון להודות למשרד הפנים, שכן בכיכר ספרא מבינים כי הם תלויים ברצון הטוב של אנשי המשרד לאשר את הבקשה בהקדם ועוד לפני קיום הבחירות לכנסת שיתקיימו בחודש ספטמבר הקרוב.

גורמים שונים בעירייה מסבירים ל"כל העיר" כי "כבר בישיבת המועצה הראשונה של הקדנציה הנוכחית, בסוף חודש ינואר, התוכנית אושרה ותוקצבה. מאז, אנחנו ממתינים לאישור של משרד הפנים. הבעיה, כפי שאנחנו מבינים אותה, היא בבחירות לכנסת שטרפו את כל הקלפים וגורמים לעיכובים. ראשית, היתה זו מערכת הבחירות של חודש אפריל, וכעת, מדובר על הבחירות של חודש ספטמבר. ההתנהלות במשרדי הממשלה בתקופת בחירות, בוודאי במשרד הפנים שאמון על כל נושא הבחירות, היא לא פשוטה. יחד עם זאת, יש לציין כי לאורך כל התקופה מתנהלת עבודה משותפת אינטנסיבית של העירייה מול משרד הפנים, שמגויס ומנסה לעזור ולסייע עד כמה שניתן".



גורמים אחרים בעירייה מציינים בשיחה עם "כל העיר" כי "אין בכלל ספק ששני סבבי הבחירות האחרונים עיכבו את תהליך האישור. בחודשים האחרונים ראש העיר והדרג הניהולי בעירייה עובדים מול משרד הפנים באופן אישי. יכול להיות עיכוב קל מעבר לחודש יולי כפי שהובטח אבל לא עיכוב דרמטי. למרות העיכובים, ניתן לומר כי משרד הפנים עובד עם העירייה בידיים שלובות ומנסה לעשות את המקסימום האפשרי למען העיר ותושביה".


חניה בכחול לבן בירושלים

בקרוב – השעה הראשונה בחינם


ל"כל העיר" נודע כי בעירייה כבר ערוכים לקראת אישור התוכנית והיציאה לדרך. כך למשל, אפשר לספר לראשונה כי מרגע קבלת האישור ממשרד הפנים, תצא העירייה בקמפיין פרסומי שבו היא תקרא לתושבי העיר להירשם לתוכנית. "לאחר הרישום, יועבר המידע לחברות פנגו וסלופארק, באישור של הנרשמים כמובן", מציינים בעירייה. "לאחר הרישום והעברת הפרטים, חברות החניה יזהו את התושבים דרך החשבונות שלהם ובאופן אוטומטי המערכת לא תחייב אותם על שעת החנייה הראשונה בכל יום. חשוב לציין כי לא חייב שתהיה זו שעה רציפה וכי תושבי העיר יוכלו ליהנות משעה אחת ביום על פני כל היום. התושבים יהיו חייבים להפעיל את אפליקציית החניה שלהם, אבל השעה הראשונה לא תחויב".



כפי שכבר פורסם ב"כל העיר", עלות התוכנית מסתכמת באיבוד של 25 מיליון שקלים מהכנסות העירייה בכל שנה.

"השנה השקענו נתח נכבד מהתקציב ברווחת חייהם ואיכות חייהם של תושבי העיר", מדגיש ראש העיר ליאון ומוסיף: "אני בטוח שחלק מהשינויים כבר נראים בשטח והאחרים יורגשו בקרוב מאוד. האג'נדה שלי ברורה ופשוטה; 'ירושלמים שווים יותר', ולכן, אמשיך לפעול לגיוס משאבים נוספים למען רווחת ואיכות חייהם של תושבי העיר בכל הזדמנות".


ראש העיר משה ליאון (צילום: שלומי כהן)

ראש העיר משה ליאון (צילום: שלומי כהן)


יש לציין כי לתוכנית שעת החניה בחינם ישנם מתנגדים בתוך מועצת העירייה, כשבעיקר אמורים הדברים לסיעת האופוזיציה – סיעת התעוררות.

בשיחה עם "כל העיר" מסביר היו"ר עופר ברקוביץ את הסיבות: "אנחנו מסתייגים מהמהלך לשעת חניה ראשונה חינם לתושבי ירושלים בכחול לבן. לטעמנו, מהלך זה הוא פופוליסטי ומבזבז את כספי הארנונה של התושבים. איבוד הכנסות של 25 מיליון שקלים הוא משמעותי. אלו כספים שיכלו להיות מושקעים באותה המידה בתוכניות שמפתחות ומעצימות את ירושלים לטווח הארוך – בפיתוח כלכלי, בתחבורה ועוד".

ברקוביץ ממשיך ומציין כי "מהלך זה שגוי גם מהטעם הפשוט שהוא מגדיל את כמות הרכבים באזורים אטרקטיביים בעיר, דוגמת מרכז העיר. מדובר על אזורים שגם ככה סובלים ממחסור אדיר בחניה. כמו כן, הוא פוגע בעסקים הקטנים שכן הוא מקטין את תחלופת הרכבים וכתוצאה מכך גם את תחלופת הלקוחות באיזורים העסקיים. על העירייה לשאוף להגדיל את פתרונות החנייה בעיר במקביל לקידום תחבורה ציבורית יעילה ולהשלמת רשת קווי הרכבת הקלה בהקדם".

ברקוביץ מתייחס גם לדחייה בהפעלת התוכנית ואומר: "לא מפתיע אותי שהשקת המיזם נדחית ונדחית ללא כל הסבר נהיר. היא מצטרפת לשורה של תהליכי קבלת החלטות שגויים מתחילת הקדנציה שלא זוכים לנימוק משכנע מצד ראש העירייה. ראינו את זה במכללות צה"ל, בפגיעה בתושבי קרית היובל בהסכם הגג ובמקרים נוספים".

למרות דברי הביקורת של ברקוביץ, יש לציין ולהדגיש כי ירושלים היא לא העיר הראשונה שבה ניתנת לתושבים מתנת החניה בחינם בכחול-לבן. העניין נהוג כבר שנים רבות בערים כמו גבעתיים, פתח תקוה ועוד. בנוסף בערים רבות ישנו הנוהג לאפשר חניה בכחול לבן לתושבים בערבי חג ובמועדים שונים.

יצוין כי עלות שעת חניה בירושלים עומדת על 5.7 שקלים. אמנם אין מדובר על סכום גבוה, אבל בחישוב חודשי שווה התוכנית 142.5 שקלים (בחישוב של 6 ימים בשבוע) וסכום של 1,710 שקלים בחישוב שנתי – שזהו כבר סכום בהחלט משמעותי.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. סנופי

    מהלך פופוליסטי שיפגע בכל התושבים, גם בהולכי הרגל, גם בנוסעי התחבורה הציבורית וגם בנהגים עצמם. הבורות של כתבי העיתון גם ניכרת כשהם מביאים דוגמאות מערים אחרות בישראל שידועות במדיניות החניה הלא מוצלחת שלהן בלשון המעטה.

  2. אמנם לא קשור

    לנושא הכתבה,אבל למה עד עכשיו לא השלימו את הקירוי של היציע הדרומי בטדי,למרות שאת העבודה התחילו לפני חודשים לא מעטים,ולא נשאר הרבה זמן לפתיחת הליגה.
    ראש העיר ידע להתהדר בזה שיעשו קירוי ליציע הדרומי בטדי.
    סתם לשם השוואה האצטדיון של טוטנהאם נהרס ב2017,ב 2019 נחנך האצטדיון החדש עם כ 60000 מקומות
    יש עוד הרבה פרוייקטים בעולם בכל נושא שפשוט מבוצעים,בתוך זמן קצר,
    אצלנו קירוי של יציע,לא מסתיים ,שלא לדבר שזה נמשך כבר שנים שלא השלימו את אצטדיון טדי
    לקחת קרידט של ראש העיר על כל מיני פרוייקטים עתדיים,ראש העיר והעירייה יודעים,
    בקיצור דיבורים לחוד ומעשים לחוד
    סביר להניח שאם היה או יהיה מדובר בפרויקטים שמיועדים לציבור החרדי,אז…………..

  3. י

    זה מה שדחוף לפופוליסט הזה..
    כל העיר מדרכות שבורות עצים עקורים ו9סולת בניין.
    אבל היי ניתן לכם שעה חינם חנייה …

  4. נמרוד

    השאלה אם באמת תוך חודשיים זה יעבוד, לא סומך על זה עדיף לסמוך על פנגו

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אין בעיה לשלם 5.90 עבור חניה. הביעה שאין חניות במחיר כזה. וזה מעשה פופוליסטי שיגרום להפסדים בתקציב העירוני. אני מכווה שיעצרו את ליאון אנשים עם שכל שיש על ידו

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר