אינטרנט בירושלים (צילום: עיריית ירושלים)
(צילום: עיריית ירושלים)

חדש במרכז העיר: רשת WIFI מהירה וחינמית

ערה? מהירה. רשת ה-WIFI החינמית החדשה, שמותקנת בימים אלה על ידי עיריית ירושלים, תהיה יותר מהירה פי עשרה לעומת הרשת התל אביבית

פורסם בתאריך: 9.7.19 14:11

רשת אינטרנט WIFI חדשה וחינמית מותקנת בימים אלה במרכז העיר ירושלים – הרשת היא מהירה יותר מרשת האינטרנט החופשית בתל אביב. בעיריית ירושלים מציינים כי הרשת צפויה להיות מהירה יותר פי עשרה לעומת רשת ה-WIFI בתל אביב.

"עיריית ירושלים החלה בהתקנת WIFI חופשי לגלישה חינמית עבור התושבים והמבקרים במרכז העיר, במהירות גבוהה במיוחד – Mb 16 לגולש, יותר מפי עשרה מאשר בתל אביב", מציינים בעיריית ירושלים.



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

בשלב הראשון הופעלה רשת ה-WIFI באזור השוק ומרכז העיר – ברחובות שמאי, הלל, בן יהודה ואזור כיכר החתולות. בימים אלו מורחבת הרשת גם לאזור גן העצמאות ובעוד מספר חודשים קליטת הרשת תורחב לכל רחוב יפו ותאפשר קליטת אינטרנט מהיר מהעירייה ועד לשוק מחנה יהודה.

בעירייה מבהירים כי "הרשת המהירה תתבסס על טכנולוגיה חדישה של גלים מילימטריים, אשר בניגוד לפריסת הסיבים האופטיים וקווי התמסורת מאפשרת פריסה מהירה, אינה כרוכה בחפירות ומפגעים לציבור וללא חשש מקרינה".


מדרחוב בן יהודה (צילום: ארנון בוסאני)

מדרחוב בן יהודה (צילום: ארנון בוסאני)


כמו כן, המערכת שהותקנה הינה מערכת חכמה, היודעת לפזר עומסים כך שלא ייווצר מצב של קריסה באזור מסוים בגלל עומסי גלישה.

ראש העיר משה ליאון מוסר כי "פריסת תשתית אינטרנט אלחוטי חופשי ומהיר במיוחד במרכז העיר הינה נדבך נוסף של ירושלים כבירת החדשנות של ישראל, ושמה אותה בשורה אחת עם הערים החכמות המובילות בעולם. התשתית תשרת את מיליוני התיירים המבקרים בעיר מדי שנה, כמו גם את תושבי ועסקי העיר שיזכו לגלוש באינטרנט במהירות שיא".



נתוני הגלישה הראשוניים מהאזורים בהם הופעלה הרשת מראים כי כבר מתחילת הפעילות מאות גולשים התחברו מדי יום. בשבוע שעבר נרשמו 2,147 משתמשים, בממוצע של 406 משתמשים ליום והמספרים ממשיכים לגדול בהתמדה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יודע דבר

    חרטוט רגיל, הנה מה שיקרה: אחרי התקלה הראשונה הרשת תתפגר ותהפוך לאבן שאין לה הופכין, כי עיריית ירושלים לא מסוגלת לתחזק כלום ושום דבר. זו לא הפעם הראשונה שיש רשת כזאת, הקודמת התפגרה לה תוך זמן קצר.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר