הכניסה לעיר (צילום והדמיה: אורן בן-חקון, צוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים)
הכניסה לעיר (צילום והדמיה: אורן בן-חקון, צוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים)

הכניסה לעיר, כפי שלא הכרנו

מיום ראשון הקרוב, 14.7, ולפחות עד לשנת 2023: יוצא לדרך המגה-פרויקט שיסגור את הכניסה לעיר. "כל העיר" עם כל הפרטים

פורסם בתאריך: 12.7.19 01:22

הכאוס בכניסה לירושלים מתחיל: ביום ראשון הקרוב, 14.7.19, בשעה 10:00, ייסגרו לתנועת רכבים פרטיים שדרות שז"ר – במקטע שבין גשר המיתרים לבין צומת נורדאו (סמוך לבנייני האומה), וזאת במסגרת המגה הפרויקט – שייתכן שהגדול ביותר בירושלים מאז קום המדינה – עבודות התשתית המסיביות בכניסה לעיר.

בשבוע הראשון של העבודות, למשך חמישה ימים תופסק פעילות הרמזורים באזור והתנועה תוכוון על ידי שוטרים ופקחים. צפויים עומסי תנועה כבדים – יש להימנע מהגעה לאזור. ביום שישי ה-19 ביולי 2019, יופעלו הרמזורים במתכונת חדשה.

לפי התכנון העבודות יימשכו כשלוש שנים, כאשר הצפי לסיום הינו בסוף שנת 2022 – שנת 2023. בעירייה מציינים כי "נדרשת – סבלנות, הירתמות והבנה".



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

סגירת העורק הראשי בכניסה לעיר צפויה להוביל לפקקי ענק ועומסי תנועה כבדים. הכביש המרכזי ייסגר לתנועה לטובת תחילת שלב ב' כחלק מהעבודה על המגה-פרויקט רובע העסקים של ירושלים, שכוללת בין השאר בניית מנהרה לכלי רכב. הכביש אמנם יהיה חסום לרכבים פרטיים, אך הבשורות המנחמות הן שעבור התחבורה הציבורית הנסיעה תתאפשר כסדרה בשדרות שז"ר.


המגה-פרויקט בכניסה לירושלים

המגה-פרויקט בכניסה לירושלים


אז מה יקרה החל מיום ראשון הקרוב? למעשה, לאחרונה הגיעו לסיומן עבודות הכרייה המבוצעות מתחת לכניסה לעיר מאז שנת 2015 לטובת מעבר תת קרקעי של רכבים פרטיים והקמת חניון 'חנה וסע' ובו כ-1,300 מקומות חניה. העבודות כללו כריית מנהרה תת קרקעית באורך של 250 מטרים ובעומק של 30 מטרים מתחת לפני הקרקע. בשלב זה, על מנת לאפשר פתיחה מלאה ולהשלים את העבודות עד לסוף שנת 2022 כמתוכנן, נדרשות העבודות לעלות אל מעל לפני הקרקע לטובת ביצוע שערי הכניסה (פורטלים) ממזרח וממערב. יש לציין כי ההכנות לשלב זה מבוצעות מזה שנים, ולשם כך הורחבו רחובות מקבילים והוקצו נתיבים ייעודיים שיקלו על הזרימה התחבורתית באזור בתקופה זו. עיקר התנועה בכניסה לעיר תוכוון אל שדרות יצחק רבין שהורחבו במיוחד.



כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר", בהקמת פרויקט הכניסה לעיר מושקעים 1.4 מיליארד שקלים. מתחם הענק יתפרש על פני שטח של כ–300 דונם וצפוי להוסיף עוד כ–65,000 אלף מקומות עבודה חדשים. הרובע החדש יכלול מגדלי עסקים ומשרדים שישמשו גם לתיירות. באזור יעבור גם קו הרכבת המהיר ירושלים-ת"א, שתי רכבות קלות – קו אדום וקו ירוק, נתיבי תחבורה ציבורית ופרטית ושטח ציבורי רחב להולכי רגל.


הדמיה הכניסה לעיר (הדמיה: Zed Films)

פורטל המנהרה בכניסה לעיר (הדמיה: Zed Films)


במרכז ניהול התנועה (מנת"י) בגבעת מרדכי צופים אנשי הבקרה על צגי המחשבים שבהם ניתן לצפות חי בשידור חי על מצב עומסי התנועה בצמתים ובצירים מרכזיים בירושלים. עופר רז, מנהל מנת"י סיפר השבוע על הטכנולוגיות שהציבו בפרויקט, על מנת שהתנועה תמשיך להתנהל כסדרה עד כמה שניתן.

"לאחר הכנה של שנתיים, ההסדר הולך לצאת לפועל", אומר רז, "מבחינת מנת"י אנחנו נפעל און-ליין גם באמצעות הצבת חיישנים בצמתים, כך שאנו יודעים בכל רגע נתון על מצב התנועה, ונדע לתת מענה באמצעות התערבות בזמני הרמזורים. כך שאם נוצר עומס כלשהו, במרכז הבקרה יהיה מענה ונוכל להקל על העומסים. בנוסף, לטובת ההסדר נפקיד שתי ניידות חילוץ וסיוע מטעם העירייה, כך שבמידה ורכב נתקע פעולת החילוץ תתרחש מהר מאוד. יש לציין כי יהיו מספר צוותי פקחים הממונים על שליטת מוקד הבקרה, וכמובן התערבות של המשטרה שיושבת לצד הפקחים. המידע עובר בצורה ישירה וזמינה ואנחנו פועלים לפתרונות מהירים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בירושלים?

הורידו את אפליקציית "כל העיר ירושלים" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר ירושלים" באייפון


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. שי

    למה לא הרחיבו את כביש בגין לפני, כבר היום סתום והופך להיות עורק הכינסה היחידי לבאים מכביש 1 ו 443

  2. יוסף

    נא לתגבר את הרכבות לירושלים. כבר מיום ראשון. להוסיף רכבות עד חצות.

  3. אלירן

    רק שזה לא ידפוק עסקים בסביבה !!! גם ככה המצב לא מאיר פנים !!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר