הכניסה לירושלים (צילום: שלומי הלר)
הכניסה לירושלים (צילום: שלומי הלר)

מחר, ראשון בבוקר: העורק הראשי בכניסה לעיר ייסגר

לקראת סגירת הכביש המרכזי בכניסה לעיר מחר, ראשון, 14.7.19, ב-10:00 בבוקר - עשרות שוטרים ופקחים יתפרסו באזור. מפקד אגף תנועה סנ"צ ארז תבור: "יהיו עומסים, אבל אנחנו נהיה בשטח בכוחות מתוגברים על מנת לתת סיוע ועזרה"

פורסם בתאריך: 13.7.19 19:23

לקראת סגירת שדרות שז"ר, מחר, ראשון ב-10:00 בבוקר, נערכת משטרת ירושלים בכוחות מתוגברים – שוטרי תנועה יתפרסו החל מיום ראשון בבוקר באזור ויכוונו את נהגי כלי הרכב הפרטיים, שבכל זאת יבחרו להגיע דרך הכניסה לירושלים. במשטרה קוראים לציבור הנהגים לבחור בצירים החלופיים – כביש 9 וכביש 443.



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

לקראת סגירת הכבישים נערכה השבוע מסיבת עיתונאים מיוחדת בהשתתפות נציג המשטרה. הגורמים המקצועיים מתייחסים לסגירת העורק הראשי כאל "מגה אירוע" שישנה את פני הכניסה לעיר.

סנ"צ ארז תבור, מפקד אגף התנועה במשטרת מחוז ירושלים, סיפר: "אנחנו הולכים להקים חפ"ק קדמי, שבו יישבו קציני משטרה וחפ"ק אחורי, שימוקם במרכז ניהול התנועה (מנת"י) בגבעת מרדכי".

"באותו שבוע אנחנו נהיה בשטח עם כ-20 שוטרים וכ-45 פקחים, המוסמכים לעבודה יחד איתנו", מתאר סנ"צ תבור, ומבקש מציבור הנהגים בכלי הרכב הפרטיים, שלא להגיע לאזור הכניסה לעיר-גשר המיתרים, אלא להשתמש בכבישים חלופיים, להפעיל ווייז ולהשתמש בתחבורה בציבורית הרחבה שיש בעיר. לדברי סנ"צ תבור, "אנחנו מבקשים להיות סבלניים ולהקשיב לשוטרים ולפקחים שנמצאים בשטח".

"כבר למעלה משנה שאנחנו נערכים לקראת העבודות בכניסה לעיר", מוסיף ואומר סנ"צ תבור. "העבודות כוללות הזזת כלי הרכב מאזור הכניסה לעיר, וניתובם לדרכים חלופיות. המשטרה השתלבה כאן בעבודת שיתוף יוצאת דופן גם עם עיריית ירושלים וגם עם חברת מוריה, על מנת לצמצם את הפגיעה בנהגים ובנוסעים שמגיעים לירושלים. על מנת למזער את הפגיעה באותם משתמשי הדרך, אנחנו נלמד תוך כדי העבודות את היקף התנועה. בימים הראשונים אנחנו ניתן מענה ותגובה, ובכך נצמצם כמה שאפשר את הפגיעה בנהגים".

"יהיו עומסים", מדגיש סנ"צ תבור, "אבל אנחנו נהיה בשטח בכוחות מתוגברים על מנת לתת סיוע ועזרה".


סנ"צ ארז תבור (צילום: דוברות המשטרה)

סנ"צ ארז תבור (צילום: דוברות המשטרה)


הכאוס בכניסה לירושלים מתחיל, כאמור, מחר, ראשון: ייסגרו לתנועת רכבים פרטיים שדרות שז"ר – במקטע שבין גשר המיתרים לבין צומת נורדאו (סמוך לבנייני האומה), וזאת במסגרת המגה הפרויקט – שייתכן שהגדול ביותר בירושלים מאז קום המדינה – עבודות התשתית המסיביות בכניסה לעיר.

בשבוע הראשון של העבודות, למשך חמישה ימים תופסק פעילות הרמזורים באזור והתנועה תוכוון על ידי שוטרים ופקחים. צפויים עומסי תנועה כבדים – יש להימנע מהגעה לאזור. ביום שישי ה-19 ביולי 2019, יופעלו הרמזורים במתכונת חדשה.



לפי התכנון העבודות יימשכו כשלוש שנים, כאשר הצפי לסיום הינו בסוף שנת 2022 – שנת 2023.

סגירת העורק הראשי בכניסה לעיר צפויה להוביל לפקקי ענק ועומסי תנועה כבדים. הכביש המרכזי ייסגר לתנועה לטובת תחילת שלב ב' כחלק מהעבודה על המגה-פרויקט רובע העסקים של ירושלים, שכוללת בין השאר בניית מנהרה לכלי רכב. הכביש אמנם יהיה חסום לרכבים פרטיים, אך הבשורות המנחמות הן שעבור התחבורה הציבורית הנסיעה תתאפשר כסדרה בשדרות שז"ר.


הכניסה לעיר (הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים)

הכניסה לעיר (הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים)


אז מה יקרה החל מיום ראשון הקרוב? למעשה, לאחרונה הגיעו לסיומן עבודות הכרייה המבוצעות מתחת לכניסה לעיר מאז שנת 2015 לטובת מעבר תת קרקעי של רכבים פרטיים והקמת חניון 'חנה וסע' ובו כ-1,300 מקומות חניה. העבודות כללו כריית מנהרה תת קרקעית באורך של 250 מטרים ובעומק של 30 מטרים מתחת לפני הקרקע. בשלב זה, על מנת לאפשר פתיחה מלאה ולהשלים את העבודות עד לסוף שנת 2022 כמתוכנן, נדרשות העבודות לעלות אל מעל לפני הקרקע לטובת ביצוע שערי הכניסה (פורטלים) ממזרח וממערב. יש לציין כי ההכנות לשלב זה מבוצעות מזה שנים, ולשם כך הורחבו רחובות מקבילים והוקצו נתיבים ייעודיים שיקלו על הזרימה התחבורתית באזור בתקופה זו. עיקר התנועה בכניסה לעיר תוכוון אל שדרות יצחק רבין שהורחבו במיוחד. כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר", בהקמת פרויקט הכניסה לעיר מושקעים 1.4 מיליארד שקלים. מתחם הענק יתפרש על פני שטח של כ–300 דונם וצפוי להוסיף עוד כ–65,000 אלף מקומות עבודה חדשים. הרובע החדש יכלול מגדלי עסקים ומשרדים שישמשו גם לתיירות. באזור יעבור גם קו הרכבת המהיר ירושלים-ת"א, שתי רכבות קלות – קו אדום וקו ירוק, נתיבי תחבורה ציבורית ופרטית ושטח ציבורי רחב להולכי רגל.



עומסי תנועה באזור הכניסה לעיר (צילום: אוליבייה פיטוסי)

עומסי תנועה באזור הכניסה לעיר (צילום: אוליבייה פיטוסי)


עבודות בכל העיר

לצד עבודות התשתית בכניסה לעיר מתקיימות עבודות גם במוקדים נוספים בירושלים – בין השאר העבודות להקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה בגילה, בצומת פת, בתלפיות – במסגרתן רחובות דב יוסף, והמרגלית ייחסמו חלקית לתנועה, ובצפון העיר – נתיבים בהר הצופים הוצרו; וסלילת כביש 16 – הציר שיהווה כניסה מרכזית נוספת לירושלים, ויחבר את כביש 1 ישירות לשכונות המערביות והדרומיות של ירושלים. אורכו כחמישה קילומטרים, והוא יכלול שתי מנהרות, תחת השכונות יפה נוף והר נוף ושלושה מחלפים.

האם נכון לבצע את כל המגה–פרויקטים התחבורתיים במקביל?

לדברי סנ"צ תבור, "אף פעם לא יהיה זמן נוח לבצע עבודות מהסוג הזה, אך הכל מתוכנן לפרטי פרטים וישנה מטרה אחת לשפר את פני העיר. נכון שזה לא נוח לתושבים, לנהגים ולכולם. זה נכון שיש כאן פרויקטים גדולים שמתנגשים אחד בשני, ואנחנו חושבים על זה כל הזמן. אנחנו כל הזמן בודקים את עצמנו מתי אפשר לעשות את זה, כדי שיהיו כמה שפחות פגיעות. זה תמיד קשה, אבל המטרה היא לשפר את המערך התחבורתי של ירושלים, ולעשות מינהל תחבורה הכי טוב שאפשר".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בירושלים?

הורידו את אפליקציית "כל העיר ירושלים" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר ירושלים" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר