הקולנוע הנטוש בתלפיות הפך לזירת תרבות תוססת: סרטים, הופעות ואמנות

בית הקולנוע הנטוש "רב חן" בתלפיות קם לתחייה - במיזם העירוני הייחודי "סאבלט", משמש המתחם למפגש תרבות מהנה לכל המשפחה. הפרטים בפנים

פורסם בתאריך: 21.7.19 20:27

בית הקולנוע הנטוש רב חן ברחוב האומן בתלפיות התעורר לחיים: במקום קמה זירת תרבות תוססת. "סאבלט" הינו יוזמה ייחודית וראשונה מסוגה בישראל, בה קולנוע "רב חן תלפיות" המיתולוגי הפך לקניון תרבות ואמנות למשך 8 שבועות. השלד, הטריבונות והעיצוב המקורי עדיין קיימים, אולם התוכן חדש ומפתיע.

בשלב ראשון החל לפעול במקום קניון תרבות זמני בתמיכת עיריית ירושלים, הכולל מיזם תרבות קיץ שוקק פעילות – מדובר בהחייאה של כל שבעת אולמות הקולנוע, הקרנת קולנוע אלטרנטיבי, חנות אמנות, גלריה, במת תיאטרון והופעות, פרפורמנס, מסיבות. מתחם אמנות להורים וילדים: קולנוע במחירים מונגשים, סדנאות יצירה ותיאטרון, וחיבור ילדים ונוער לאמנות וקולנוע איכותי. התכנים המוגשים במקום מונגשים למגוון אוכלוסיות כולל רוסית וערבית וקו שאטלים הפועל מת"א ובתוך ירושלים מסייע בהגעה למקום.



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

מאחורי המיזם הייחודי עומדים "התלתליסטים", קולקטיב אמנים ירושלמי היוזם ומפיק אירועי תרבות אשר שם לו למטרה להשיב לחיים חללים עזובים, לתת בית לאומנות ולספק תוכן תרבותי, איכותי וחוויתי בירושלים. התלתליסטים מפיקים כ- 11 שנים אירועי תרבות ויצירה ירושלמית, בין הפרויקטים המוכרים שלהם ניתן למנות: ליין המסיבות 'פאג', פסטיבל 'מידברן', 'המפעל', הלייבל Solarium Crew Berlin ועוד. עוד שותפים במיזם בירה מכבי ועמותת נשימה אשר שמה לה למטרה להנגיש תוכן איכותי למשפחות.

בקולקטיב "התלתליסטים" מציינים כי "ה'סאבלט התחיל באהבה לעיר ירושלים, העיר שגדלנו בה. העיר שגידלה אותנו. שנים צפינו בה הולכת ומתרוקנת – הצעירים עזבו, מבנים מפוארים נעזבו, יוצרים ואמנים נשאו את עיניהם לתל אביב. בשנה שעברה הקמנו את פרויקט 'סאבלט' – השתלטות על מבני רפאים והפיכתם למתחמי תרבות שוקקים של יצירה, שיחה ובילוי. הקיץ החלטנו לשאת את עינינו אל תלפיות – איזור התעשייה של העיר, אשר בימינו מתרוקן מאדם כל יום בשעה 17:00 בתום העבודה, במקום לשמש נקודת מפגש והתרחשות שוקקת כמו שהיה בעבר".

ראש העיר משה ליאון: "מיזם 'סאבלט' מעורר השראה כפי שתרבות צריכה להיות. הפכנו מבנה נטוש בלב העיר למרכז תרבות ומילאנו אותו בתערוכות, הופעות, קבוצות אמנות מכל התחומים. עיריית ירושלים תתמוך בכל קבוצת צעירים אקטיביסטים שירצו לתרום למען העיר. אני גאה בכם, אתם דור העתיד, אני מזמין את כולם לבוא וליהנות מהתוכן המגוון והאווירה הייחודית".


ראש העיר משה ליאון ורמי לוי (צילום: עדי קאופמן)

ראש העיר משה ליאון ורמי לוי (צילום: עדי קאופמן)


לוח הזמנים של הסאבלט בתלפיות: 

ימי שני: הפעלות, סדנאות וסרטים לילדים ולהורים בחלל 'המגלשה' המעוצב והחווייתי

ימי שלישי: ערב קולנוע באוצרות 'מדינת ירושלים' – סרטים על גווניהם, בין שוברי קופות לקצרים מקומיים ניסיוניים, בשלושה אולמות במקביל

ימי רביעי: הופעות מוזיקה – מחפלה עם זהבה בן דרך מארק אליהו במופע אלקטרוני בואכה היפ הופ של קולקטיב 'שיגולה' ועד לנויז של סטודיו 'שטראוס'

ימי חמישי: מסיבות תלתליסטים המפורסמות – הדיג'ייז הטובים בארץ ובעולם, וידאו ופרפורמנס פרועים וחוויה כלל חושית-חוץ גופית

ימי שישי (אחת לשבועיים): מסיבות לכל המשפחה בחלל 'המגלשה'

ימי שלישי עד חמישי: תערוכה מתחלפת באופן שבועי של יוצרים מובילים ובוגרים מצטיינים של בתי הספר לאמנות בירושלים, ביניהם – מאיה אגם, יונתן רון, רויטל שמעיה, קטיה ליפשין ועוד. (כפוף לשינויים)

לפרטים וכרטיסים




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. עכד

    יפה שסילקו את מגרש החניה שהיה שם בכניסה מאז שהקולנוע הופעל לפני 27 שנה. תמיד הפריע להיכנס בין מכוניות. גם בקניון מלחה עדיין בחלק מהכניסות צריך לעבור חניון. אין מחשבה על הולכי רגל.

    באשר לסרטים – כדאי לפרט איזה…

  2. מיתולוגי

    מי שישמע מיתולוגי…. יחשוב שמדובר בקולנוע אדיסון או קולנוע עדן ….

  3. אני

    אפשר לפטר את הכותבים ולהשאיר רק את צלם הבית של לאון. נראה לאחרונה, שכל הכתבות נועדו רק כדי שנהנה מזיו פניו המדושן של לאון, שלוקח קרדיט על כל דבר, גם אם אין לדבר שום קשר אליו. לא חשוב מה מתרחש, העיקר שלאון מצטלם שם…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר