קרית היובל
קרית היובל

החילונים בקרית היובל מתלוננים: החרדים משמיעים שירי שבת בעוצמה מוגזמת – "ווליום מטורף"

דיירים חילונים בשכונת קרית היובל מתלוננים כי בשבועות האחרונים זינקה עוצמת המוזיקה, שבוקעת מרמקולים פיראטיים במרחב הציבורי ומכריזה על כניסת השבת; ומה אומרת משטרת ירושלים?

פורסם בתאריך: 23.7.19 07:58

המאבק על אורח החיים בקרית היובל, בין חרדים לחילונים, שוב מתעורר. החילונים מתלוננים כי בשבועות האחרונים הם סובלים ממפגע רעש, בשל שירי השבת הבוקעים מרמקולים שהוצבו על ידי גורמים חרדים, המבשרים על כניסתה של השבת. מדובר בשישי שבת שמתנגנים בעוצמת ווליום גבוהה מדי יום שישי בערב. הדיירים, חילונים ודתיים, מתלוננים כי מוקדי הרעש הינם ברחובות הנטקה וזנגוויל. "כל העיר" פנה למשטרת ירושלים שמציינת כי היא תטפל בכל פנייה שתתקבל על מפגע רעש בשכונה.

"כל יום שישי ממש לפני כניסת השבת 'מפגיזים' אותנו בשישי שבת, הווליום מטורף", כך מתארת בשיחה עם "כל העיר" תושבת קרית היובל, שמתגוררת סמוך למוקדי הרעש. "הרעש מגיע מרחוב הנטקה ומרחוב זנגוויל, כנראה מאחת הישיבות. שירי שבת עם שני נוסחים שונים, אשכנזי וספרדי".



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

 

קרית היובל (צילום: שלומי כהן)

קרית היובל (צילום: שלומי כהן)



"זה מהווה מטרד לכל דיירי השכונה, החילונים והדתיים המתונים. אני רואה בזה כפייה דתית, האם אנו החילונים משמיעים מוזיקת פופ או מוזיקה כלשהי עם רמקולים ומפריעים את מנוחת הדיירים?", אומרת התושבת, "פשוט נמאס. היתה תקופה שהברסלביים באו עם רמקולים ועשו מהומה. ועד השכונה, בעזרת המשטרה, אסר עליהם להופיע, אינני יודעת מי המפעיל עכשיו. אבל צריך לשלול מהם את הפעלת המוסיקה".

לדברי רוני שרון, יו"ר מינהל קהילתי יובלים, התופעה אינה זרה בשכונת קרית היובל וכי בשבועות האחרונים אכן התקבלו תלונות מצד דיירים על זינוק בעוצמת הווליום של שירי השבת המתנגנים לפני כניסתה. "התופעה הזו מוכרת ואף היתה קיימת בעבר בשכונה", אומר שרון, "בשבועות האחרונים שהתופעה הזו חזרה. בעבר אנחנו דרשנו מהמשטרה ומהעירייה לטפל במפגע הרעש. זו עבירה על החוק, על המשטרה לטפל בזה כמו שהיא טיפלה בתופעה בעבר, היו החרמות של רמקולים. אני מקווה מאוד שהמשטרה תנקוט באותם צעדים שנקטה בעבר, על מנת לטפל במפגע הרעש".

באחרונה נראה כי המאבק על צביונה של קרית היובל מתחדש. כפי שפורסם בשבוע שעבר ב"כל העיר", בלילה שבין שלישי לרביעי, יצאו פעילים מקבוצת "הרוב החילוני" למוקדים ברחבי העיר ותלו שלטי מחאה עם הכיתוב – "נ נח נחנ נחנקנו מכפייה". השלטים נתלו במוקדים שונים ברחבי הארץ – בירושלים בלטו  השלטים, בין השאר, בשכונת קרית היובל. השילוט נגד הכפייה הדתית נתלה בכניסה לשכונת קרית היובל ברחוב זנגוויל ועל גדר גן המפלצת.

יקי הרץ, מנהל קבוצת "הרוב החילוני – חיה ותן לחיות", מתייחס לתלונות הדיירים בשכונה ואומר ל"כל העיר": "זו מלחמה לא קלה ומוצדקת מאוד. אם מישהו ישמיע שעה אחרי כניסת שבת מוזיקה ברמקולים – המשטרה תחרים ותיתן דוח. אך לתלונות על מוזיקה לפני כניסת שבת מזרמים אחרים, המשטרה מעלימה עין. העמדה שלנו שצריך למצוא את האיזון. כשהעניין גובר בכמות, עוצמה ובאינטנסיביות. אנו קוראים לגורמי האכיפה למשטרה ולרשויות שיהיו במעקב ובהגבלה של הנושא זה".

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה: "משטרת ישראל רואה בעבירות הקמת רעש אחד המטרדים הבולטים הפוגעים באיכות חייהם של התושבים ופועלת בנחישות למניעה ואכיפה של עבירות מסוג זה. בעבר כאשר הייתה פניה למשטרה העניין טופל מיידית והקמות הרעש פסקו. לאחרונה, בניגוד לנטען, לא התקבלה כל פניה למשטרה פרט לאירוע 1 בלבד שנבדק על ידי המשטרה. ככל שמתקבלים במשטרה דיווחים אודות מפגעי רעש, משטרת ישראל מבצעת פעילות אכיפת חוק במטרה להפסיק את ביצוע העבירה לאלתר במידה והיא אכן קיימת וכך נפעל גם בעתיד בכל פניה בתחום זה שתתקבל".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים מתכוונת לאתר את המפעילים ולהגביל אותם בהשמעת המוזיקה בעוצמה המותרת ובהתאם לחוק; לאחר דיון מקצועי, הוחלט כי ביום שישי הקרוב, עיריית ירושלים תשלח פיקוח עירוני בין השעה 16:00 לבין כניסת השבת על מנת לבדוק אם ישנה הפרה של המגבלה על רעש בשטח ציבורי הקבועה בחוק העזר העירוני".


השילוט בגן המפלצת (צילום: הרוב החילוני)

גן המפלצת – בשבוע שעבר (צילום: הרוב החילוני)


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

19 תגובות
  1. יליד ירושלמי מודאג

    לא יעזור כלום!!!, ירושלים בירת ישראל העיר שבה אני נולדתי בשערי צדק הישנה מתחרדת ומסתגרת, תהליך שבו אני מאשים את ממשלות ישראל שלא עשו כלום מאז ועד היום לביעור הבעיה, לצערי ההתחרדות מורגשת בכל המדינה בזכות ממשלות הליכוד הנחמדות שהולכות עם מפלגות חרדיות במקום ללכת עם מפלגות ציוניות, והעתיד לא ניראה יותר טוב.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זה גם בקרית מנחם
    מאפשרים להם יותר מדי

  3. אני

    עדיף מהמואזין שמחריש אוזניים 5 פעמים ביום הווליום מטורף שהשיא זה ב4 בבוקר

  4. ירושלמי לשעבר

    אני עזבתי את ירושלים בגיל ארבעים כי הרגשתי שהקיצוניות הדתית הפכה את העיר למקום שאין בו עניין לאדם חופשי.

  5. לאה

    הבעיה היא המואזין שלא רק איזה 5 פעמים ביום צורח בשעות לא שעות ועוד מכמה מסגדים בבת אחת אלא גם דברי הסטה כל שישי. תלוננו על זה. כל היום אנשים מתעסקים במלחמות אחים . העם הכי קטן עם כל כך הרבה אויבים ואנשים מתעסקים בלהחריב את העם הקטן הזה מבפנים. בושה וחרפה. נאמר שהצלחתם חלילה בשנאתכם להשמיד מגזר שלם איזה שכנים יבואו לכם במקום ??? התשובה המסגדים יהיה פשוט מושלם!

  6. יצחק

    אני תושב המקום ואין שום מתרד 2-3 דקות לשמוע שלום עליכם מלאכי השלום זה יפה ולא מתרד

  7. ינון אלקיים

    השבת שומרת עלינו מכל הצרות יותר ממה ששמרו ישראל את השבת, שמרה השבת על ישראל
    עדיף לשמוע ניגון נעים מאשר אזעקות של טילים וסירנות של אמבולנס

  8. מדה

    אתם עוכרי ישראל אנאלפביתים ארסים שטופי מוח ! אין שום קשר בניכם לבין הדת ! אתם הבעיה ועם אפס מודעות עצמית

  9. רינת

    נו באמת 2 או 3 דקות זה מטרד?
    אנחנו צריכים להיות מאוחדים אין ברירה כולנו יהודים

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איזה תלונה טיפשית!! תתביישו, ילכו תתלוננח קודם על המואזין

  11. מיכאל

    המשטרה פשוט משקרת. אנחנו מתלוננים כל שישי, ובמוקד מסרבים לטפל. פשוט כך. יש לנו תיעוד של הפניות. שוב, המשטרה משקרת.

  12. חרדי שגר בקרית יובל

    אנשים שמחפשים רק לעשות פילוג בעם.
    מי ישמע 3 דקות של שירי שבת יפים ומרגשים מאד. ולכל היפי נפש שעזבו את ירושלים או חושבים לעזוב כי זה חרדי מדי בשבילכם. אז יאללה עופו ועל תחזרו! ירושלים מוקיעה אותכם משעריה.

  13. יוחאי, מהגליל

    בכיינות מובהקת של אנשים עם אג'נדה אנטי דתית.
    הייתי כל כך רוצה לשמוע את ה"רעש" הזה אך אצלנו בגליל שמעים רק את המועזין.

  14. שולה

    על הרמקולים של 3 דקות מוסיקה אחה"צ אתם מתלוננים??
    ומה עים המוסיקה הקבועה בשעות לא שעות של הפרחחים מהנטקה פינת ניידיץ
    עליהם אף אחד לא מתלונן, סובלים מהם שנים
    ומפחדים להתקשר למשטרה ,
    דיסקוטק רעש מנגל בלי הפסקה
    וכל השכנים המיואשים שותקים

  15. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לכל המגרשים אותנו מירושלים: אתם תשלמו את המיסים? חוץ מאיתנו, אף אחד לא עובד. סעו לכם אתם לבני ברק, ואנחנו ננסה לאושש את ירושלים, בירת ישראל, שכבר הדרדרה לעוני עמוק.

  16. חוזרים לצפירה הדקה

    הרסו לנו את כניסת השבת המהממת עם הצפירה הדקה… השירים האלו פשוט מזעזעים. להקיא!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר