הדמיה של ההפרדה המפלסית והמנהרות בצומת הגבעה הצרפתית (הדמיה: מורדגן, באדיבות חברת מוריה)
הדמיה של ההפרדה המפלסית והמנהרות בצומת הגבעה הצרפתית (הדמיה: מורדגן, באדיבות חברת מוריה)

צומת הגבעה הצרפתית: החלו העבודות להקמת המנהרות; יסתיימו בשנת 2023

תתכוננו לחפירות: הפרויקט התחבורתי הגדול בצפון ירושלים יצא לדרך - העבודות, להקמת ארבע מנהרות באורך כולל של 3.5 ק"מ בהשקעה של כמיליארד שקלים, יימשכו כארבע שנים

פורסם בתאריך: 24.7.19 19:58

עיר בחפירות: העבודות להקמת המנהרות בצומת הגבעה הצרפתית יצאו השבוע לדרך – מדובר בפרויקט התחבורתי המרכזי בצפון ירושלים, שכולל הפרדה מפלסית באמצעות מערך מנהרות באורך כולל של 3.5 ק"מ. עלות הפרויקט – כמילארד שקלים. הצפי לסיום העבודות – בעוד ארבע שנים, באמצע שנת 2023.

מטרות הפרויקט היא להקל באופן משמעותי על עומסי התנועה בצפון ירושלים ומתן עדיפות מלאה לרכבת הקלה העוברת בצומת הגבעה הצרפתית. כמו כן, במסגרת העבודות יוקם חניון 'חנה וסע' עם 1,000 מקומות חניה לנוסעי הרכבת הרכבת. עבור הבאים ממעלה אדומים – תתאפשר נסיעה רציפה ללא רמזורים בשני הכיוונים.



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כידוע, החודש גם יצאו לדרך העבודות בכניסה לעיר, במסגרת המגה-פרויקט להקמת מגדלי תעסוקה וכריית מנהרות. במסגרת העבודות נחסמו שדרות שז"ר, מה ששינה את מערך התנועה באזור, נהגים רבים מעדיפים לנסוע בדרכים חלופיות כדי לא להיקלע לפקקים באזור.

הפרויקט בצומת הגבעה הצרפתית אשר נעשה בשיתוף עיריית ירושלים ומשרד התחבורה ומבוצע באמצעות חברת מוריה, כולל הפרדה מפלסית מתחת לשלושה צמתים ראשיים – צומת הגבעה הצרפתית, צומת הקברים וצומת 'קוקה קולה'. ההפרדה המפלסית תתבצע באמצעות שתי 2 מנהרות דו-מסלוליות ממזרח למערב ובחזרה לכיוון מעלה אדומים, וצמד מנהרות נוסף חד-מסלוליות מכיוון רמות לפסגת זאב ונוה יעקב – ובחזרה. השלב הראשון של העבודות כולל את הרחבת צירי התנועה הסמוכים לצומת, והכנת התשתיות הנדרשות לטובת ביצוע המנהרות שיחלו בשלב השני של העבודות.

כידוע, צומת הגבעה הצרפתית הוא אחד הצמתים העמוסים ביותר בירושלים במרבית שעות היום, אליו מתנקזים מדי יום עשרות אלפי כלי רכב.

ראש העיר משה ליאון מציין כי "פרויקט ההפרדה המפלסית בצומת הגבעה הצרפתית הינו פרויקט תחבורתי אסטרטגי, בעל חשיבות רבה המהווה בשורה של ממש עבור תושבי שכונות צפון ירושלים. העיר ירושלים נמצאת בעיצומה של תנופת פיתוח אדירה של תשתיות תחבורתיות, המקודמת על ידי עיריית ירושלים ומשרד התחבורה בכל רחבי העיר, תוך היקפי ביצוע חסרי תקדים ובהשקעות של מיליארדי שקלים לטובת תושבי ירושלים".



מ"מ מנכ"ל מוריה, אינג' יואל אבן, מוסיף: "הפרויקט בצומת הגבעה הצרפתית יביא להפחתה משמעותית בעומסי התנועה בשכונות צפון העיר ויגדיל את הנגישות אליהן. נדבך חשוב נוסף של הפרויקט הינו שעם סיומו תינתן קדימות ועדיפות מלאה לרכבת הקלה העוברת בצומת. הפרויקט יכלול את מערך המנהרות התחבורתיות הארוך ביותר שנבנה עד כה בירושלים, באורך כולל של 3.5 ק"מ וזה בהחלט מהווה עבורנו אתגר ביצועי . למרות מורכבותו, חברת מוריה תביא להשלמת הפרויקט תוך עמידה בלוחות הזמנים, בתקציב ובאיכות הביצוע שנקבעו מראש".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר