עופר ברקוביץ, משה ליאון (צילומים: אורן בן-חקון, Kopitchinski & Yado photography)
עופר ברקוביץ, משה ליאון (צילומים: אורן בן-חקון, Kopitchinski & Yado photography)

ברקוביץ: העירייה ממחזרת תוכניות; לשכת ליאון: עופר עדיין מוזמן להיכנס לקואליציה שמוציאה תוכניות אל הפועל

בעקבות הפרסומים על התוכנית לשדרוג גן סאקר - תוקף ברקוביץ את ליאון; בלשכתו של ליאון לא נשארים חייבים - גורמים בכירים בלשכת ראש העיר: חלק מהכסף הוקצה כבר לפני למעלה משנה וחצי אך לא עשו עימו דבר, שום מימוש; מנגד, ברקוביץ מגיב על ההזמנה של ליאון להצטרפות לקואליציה, ומבהיר: הוא פשוט לא רוצה אותנו בקואליציה, "אני בעצמי התקשרתי לליאון וניסיתי להביא אותו לשולחן המו"מ"

פורסם בתאריך: 1.8.19 11:34

יו"ר האופוזיציה העירונית עופר ברקוביץ (התעוררות) תוקף את ראש העיר משה ליאון על רקע הפרסומים לתוכנית לשדרוג גן סאקר. לדברי ברקוביץ, מקור יוזמת התוכנית בתנועת התעוררות, ולטענתו, כבר מלפני שנתיים וחצי. "אני שמח על מימוש התוכנית שיזמנו בגן סאקר", אומר ברקוביץ ל"כל העיר" ומקפיד לכנות את ליאון 'ראש העירייה' ולא 'ראש העיר'. "חבל שראש העירייה מוציא הודעות לעיתונות על תוכניות שקודמו כבר לפני שנתיים וחצי ועכשיו מגיעות למימוש. ראש העירייה מגיע ללא חזון, אסטרטגיה ותוכנית, במקום לפעול לשדרג פארקים נוספים, בשכונות נוספות, ממחזרים ומדברים על תוכניות שכבר קודמו".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


גורמים בעירייה מבהירים בשיחות עם "כל העיר" כי מדובר בתוכנית שתוקצבה בדצמבר 2017 בסכום כולל של כ-30 מיליון שקלים, וכעת היא יוצאת לדרך בהשקעה כוללת של כ-45 מיליון שקלים, לאחר שהשבוע אושרו עוד כ-15 מיליון שקלים.



התוכנית לשדרוג גן סאקר (הדמיה: משרד אדריכלים צור וולף)

התוכנית לשדרוג גן סאקר (הדמיה: משרד אדריכלים צור וולף)


במסגרת התוכנית לשדרוג גן סאקר, שמשתרע על שטח של כ-160 דונם, ואמור להפוך לסנטרל פארק הירושלמי: יורחבו שטחי מגרשי הספורט, ביניהם טניס וסקייטבורד; ייסללו שבילי אופניים וריצה; יותקנו מזרקות חדשות; תוקם רחבה עבור מתאמני ה-TRX; יותקנו מצלמות Wi-fi; יוצבו פינות ישיבה וריהוט גן, ובכלל, מציינים בעירייה, ישודרגו התשתיות, התאורה, הברזיות ויחודשו גינות הכלבים. כמו כן, תותקן השקיה חכמה וחסכונית במים.

ברקוביץ מוסר ל"כל העיר" כי "זו תוכנית חשובה שתייצר פארק איכותי לחובבי הספורט ולמשפחות. עמלנו לקידומה במשך מספר שנים יחד עם דרגי המקצוע באגף הספורט, מינהל תפעול ואגף התרבות".

גורמים בכירים בלשכת ראש העיר ליאון מוסרים ל"כל העיר" כי  – חלק מהכסף הוקצה כבר לפני למעלה משנה וחצי אך לא עשו עימו דבר, שום מימוש. עוד לדברי אותם גורמים, "חלק מהכסף, שהוקצה לפני למעלה משנה וחצי, לא מומש כלל. אפילו לא שקל אחד. ה-30 מיליון שקלים שהוקצו בדצמבר 2017, בתוספת 15 מיליון השקלים שהקצה ראש העיר משה ליאון השנה, ימומשו כולם בתקופה הקרובה, והעבודות ייצאו לפועל בקרוב מאוד".

מלשכת ראש העיר משה ליאון נמסר בתגובה לדבריו של ברקוביץ: "עופר עדיין מוזמן להיכנס לקואליציה העירונית, זו שמוציאה תוכניות אל הפועל ולא רק מספרת עליהן, או לבחור להמשיך לשבת באופוזיציה ולהעביר ביקורת על כל דבר טוב שקורה בעיר".

מנגד, ברקוביץ מגיב לדברים ומוסר: "ההצהרה של ליאון בעניין הזמנתה של התעוררות לקואליציה היא שקר מוחלט. כמו ליברמן שלא רצה את נתניהו ושיקר במו"מ. אני בעצמי התקשרתי לליאון וניסיתי להביא אותו לשולחן המו"מ. הוא אמר לי ידברו איתך, אבל ברור שכל מתווכיו נעלמו לפתע. גורמים רבים וחשובים בירושלים ניסו לגרום לו להכניס את הסיעה הציונית הכי גדולה בעיר, והם התביישו אפילו לחזור אלי כי הוא פשוט לא רוצה. חסר אחריות וחסר ממלכתיות".

כמו כן, ליאון התייחס מוקדם יותר השבוע לקידום תוכנית השדרוג בהודעה שהוציאה העירייה: "גן סאקר הוא אחת הריאות הירוקות של בירת ישראל ונמשיך לפתח אותו ואת שאר הגנים והפארקים בעיר, נשקיע באיכות חיי התושבים ורווחתם, ולא נעצור. אנחנו בתנופת שדרוג גנים, פארקים וכבישים בכל רחבי העיר, למען התושבים שלנו. השדרוג של גן סאקר, אחד מהסמלים של ירושלים, הוא רחב ועמוק, ובסוף התהליך יהפוך למרהיב יותר, אטרקטיבי יותר ומסביר פנים לכל התושבים והמבקרים".


התוכנית לשדרוג גן סאקר (הדמיה: משרד אדריכלים צור וולף)

התוכנית לשדרוג גן סאקר (הדמיה: משרד אדריכלים צור וולף)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אני

    לא שווה כלום אם אין חניה במקום. בערים אחרות יש מתחמי חניה גדולים צמודים לכל פארק. רק בירושלים יש פארק בלי אפשרות הגעה ברכב!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר