היכל התרבות במעלה אדומים (צילום: עיריית מעלה אדומים)
היכל התרבות במעלה אדומים (צילום: עיריית מעלה אדומים)

היכל התרבות במעלה אדומים: נפתחה תערוכת ציור ופיסול בברזל

האמן סם פיליפ הגה את יצירת התערוכה "וכתתו חרבותם לאתים". 30 אחוזים מההכנסות יהיו קודש להקמת מועדוניות לילדים בעיר

פורסם בתאריך: 16.5.19 11:26

השבוע, בטקס חגיגי בהיכל התרבות, נפתחה תערוכה בינלאומית לציור ופיסול בברזל, יוזמת האמן-פסל סם פיליפ, שרבות מיצירותיו מפוזרות ברחבי מעלה אדומים.

התערוכה, גם מציינים בעיריית מעלה אדומים, "הינה ברוח ציטוט מהכתובים – ספר ישעיהו, פרק ב', פסוק ד', שבו נאמר "וכתתו חרבותם לאתים, וחניתותיהם למזמרות. לא-ישא גוי אל-גוי חרב, ולא-ילמדו עוד מלחמה".

אירוע פתיחת התערוכה התקיים בנוכחותו של פיליפ ביחד עם שורה ארוכה של מכובדים – בהם ראש העיר בני כשריאל, התורם ג'ף קרמייקל, רעיתו שרי והבנות לורה ופייג', הכומר אוטונייב פונט ורעיתו אומריה, הרב דיגו מנדלבאום ורעיתו לורה, אוצרת התערוכה רחל זיו, מנכ"ל העירייה שמוליק חנוך ועוד.

סם פיליפ הוא צייר ישראלי, דור חמישי בירושלים. ביצירותיו הוא משתמש באבן ובמתכת, והוא מספר בהן את סיפורן של היהדות ושל המדינה. בפסליו הראליסטיים קמים גיבורי התנ"ך לתחיה, כלי המשכן מצגים במלוא הדרם וירושלים מנצנצת באור עילאי ובהוד. את יצירותיו ניתן לראות במוזיאונים ברחבי העולם, בבית הלבן בארצות הברית, בוותיקן, וכמובן בישראל.

יש לציין כי הוא העניק בעבר מפסליו ל-3 אפיפיורים, 3 נשיאים אמריקאים. כמו כן, גם המלך חוסיין מירדן קיבל מהאמן את הפסל "וגר זאב עם כבש".

היצירות בתערוכה פוסלו מחתיכות מתכת שנאספו מטילים שנורו לעבר ישראל בשנים האחרונות. הרעיון של הפיכת המתכת מכלי של מלחמה לכלי של שלום דרבן את פיליפ ליזום ולארגן את התערוכה הזאת, הנקראת, כאמור, "וכתתו חרבותם לאתים".

עוד יצוין כי 30 אחוזים ממכירות היצירות בתערוכה יינתנו כתרומה להקמת מועדונית לילדים במעלה אדומים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר