בניין עיריית ירושלים, כיכר ספרא (צילום: שלומי כהן)
בניין עיריית ירושלים, כיכר ספרא (צילום: שלומי כהן)

הנה רעיון שלא יתממש: העירייה תחזיר החודש לציבור את תשלום הארנונה למען קניות בעסקים בעיר

האם יש בכיכר ספרא מישהו מספיק אמיץ ויצירתי שמסוגל להחליט להחזיר החודש לציבור את דמי הארנונה לטובת קניות בעסקים העצמאיים בירושלים?

פורסם בתאריך: 2.11.20 12:03

זה מאוד פשוט: העירייה צריכה להודיע שהחודש היא מחזירה לציבור את תשלום הארנונה בצורת כרטיס מגנטי או לינק כלשהו לטובת קניות בעסקים בירושלים. כמה ארנונה שילמתם החודש? 500 שקל? 1000 שקל? הנה, בבקשה, קחו כרטיס מגנטי על אותו סך בדיוק וצאו איתו לקניות בעסקים המקומיים.

כן, זה פשוט, אבל כנראה לא יקרה. למה? ברור – בעירייה יסבירו איכשהו שזה לא ריאלי. כן, כן, תהיו רציניים, זה לא עובד כך, מה קרה לכם, מה זה בכלל הרעיון המשונה הזה? השתגעתם?

ובכן, הנה הבסיס לרעיון המשונה הזה: הציבור מממן את הקופה – לפחות חלק מהציבור – הציבור שמשלם ארנונה. ולקופה הזו יש עכשיו משימה אחת גדולה: להציל את הענף המסחרי בעיר. להציל את העסקים המקומיים. להציל את הכלכלה בירושלים. נסביר רגע לעירייה – אלו כמה תיאורים שונים של אותה משימה, כן? לא כמה משימות. הנה, זה פשוט, משימה אחת.

אז מה כבר העירייה תעשה החודש עם הארנונה? עוד פעם תרוקן את פחי הזבל באמצע הלילה? נו, בסדר. כמה אפשר לנסות לרתק אותנו עם הקטע הזה שאין בבוקר משאיות שחוסמות את הכביש כי הפחים מתרוקנים בלילה? הבנו את הגימיק, נחמד, עכשיו תביאו כרטיס מגנטי ונצא לקניות בעסקים המקומיים. נשקם אותם.

בעירייה יגידו שזה לא אפשרי. שצריך לתקצב עוד המון משימות. אל תשאלו, יש להם שלל משימות שאנחנו לא מכירים, הם קצת כמו חסמב"ה. הם יטענו שאם יחזירו את הארנונה לציבור למען קניות בירושלים, לא יהיה להם כסף לכל הפעילות השוטפת. לא, אין להם מאיפה לתקצב – בטח, נשבעים, באמת שהיינו רוצים, אבל אין מאיפה לתקצב.

שאלה קטנה: כמה מכם בחל"ת? לכמה מכם קוצצה ההכנסה בחודשים האחרונים? הנה רעיון שבכיכר ספרא לא חולמים עליו: שיקצצו חודש אחד, אחד בלבד, 10 אחוז משכר העובדים בעירייה. זה הכל, מה יש? למה לא בעצם?

בבקשה, הנה, יש מאיפה לתקצב. אנחנו בתמורה מוכנים שבחודש הזה המשאיות ירוקנו לנו את הפחים בשעות הבוקר והצהריים.


 

לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    העיר הכי עניה בארץ תממן שופינג בשווי של מאות שקלים לכל בית אב? 1. זה לא בסמכות העיר להחליט. 2. מי יסגור את הגרעון שייוצר? 3. בשם השיוויון לא מגיע גם לעסקים ארציים שפועלים כאן להנות מכל הטוב הזה? 4. זה לא יעמוד במבחן בגץ. 5. יש אין ספור דרכים הגיוניות שהעירייה יכולה לסיע לעסקים לעמת זאת אין הצעה מביכה שלא לומר מטומטמת מזו שכתב החתום מעלה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר