מיכל סלה ז"ל, אלירן מלול (צילומים: אוהד צויגנברג, באדיבות המשפחה)
מיכל סלה ז"ל, אלירן מלול (צילומים: אוהד צויגנברג, באדיבות המשפחה)

משפט הרצח של מיכל סלה ז"ל: הבל וגסות לב – על מופע ההגנה של אלירן מלול בבית המשפט | פרשנות משפטית

הגנתו של אלירן מלול, בשבוע שעבר בבית המשפט המחוזי בירושלים, שבה ניסה להכתים את דמותה אצילת הנפש של מיכל סלה ז"ל, היא למעשה התקפה עצמית, שסופה שתחזור אליו כבומרנג | טור פרשנות של מומחה למשפט פלילי

פורסם בתאריך: 28.2.21 12:56

העובדה המצערת היא שמיכל סלה היקרה ז"ל (לא זכיתי להכירה) הומתה על ידי אלירן מלול ב-11 דקירות סכין מטבח ש"התגלגלה" לפתע לחדר שינה, מדברת בפני עצמה ומוכיחה בפני עצמה את החלטתו  הנחרצת – להמית, כמו גם שקדם לכך תכנון. עובדות אלה "סותמות לו את הפה", והוא אכן שתק בחקירתו.

אחרי ש"ישב", תרתי משמע, והמשיך בשתיקתו במשך תקופה ממושכת, ורק לאחר שנחשף לחומר החקירה, מלול "חישב מסלול מחדש" (רק על עצמו לספר ידע). אז הגה "הגנה", שמטרתה לשכנע את בית המשפט להמיר את סעיף האישום מ"רצח בנסיבות מחמירות" ל"המתה בנסיבות של אחריות מופחתת".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


לשם כך צריכות להתקיים אחת משתי חלופות: האחת (אז העונש המרבי הוא 15 שנות מאסר), היא שהנאשם "היה נתון במצב של מצוקה נפשית קשה עקב התעללות חמורה ומתמשכת בו". לצורך זה, הפך את מיכל ז"ל, שדמותה אצילת הנפש משתקפת מעיניה הטובות ומשלל מעשיה כפי שהכל מעידים, בעצמה למה שהוא באמת, קרי מפלצת אדם. בתוך אותה גרסה, סוג של "לחילופין", הוא מפנה לחלופה השנייה (אז העונש המרבי הוא 20 שנות מאסר), דהיינו שקדמה למעשה "התגרות כלפי הנאשם" ואז "התקשה במידה ניכרת לשלוט בעצמו" (קודם ניסה להשתמש בחלופה נוספת הנוגעת ל"מצב נפשי", אך זו נפסלה על ידי הפסיכיאטר המחוזי).

אחרי שהקדים "ליתר ביטחון", וציין שהיה שתוי (היא "שכנעה" אותו לשתות וויסקי) ועל כן לא זוכר פרטים, לפתע הוא דווקא כן זוכר שהוא זה שהותקף על ידי מיכל. עוד זכר לפתע הרבה פרטים שצריך לומר כדי להיכנס תחת כנפי האחריות המופחתת.

הכל בגדר הבל הבלים וגם רעות רוח. אימוצן של חלופות אלה תלויות במידת האמון שבית המשפט ייתן במוצא פיו, אך זהו מקרה קלאסי לפיו אין "ערכאה משפטית בת דעת", שיכולה להרשות לעצמה ליתן אפס קצה של אמון לא בטוען ולא בטענה. עצם כבישתה של גרסה זו במשך זמן ממושך, כאשר עליה הוא משליך את כל יהבו, ובאין לו כל הסבר מניח את הדעת לכך, מחסלת כל סיכוי שבית משפט יאמין לו וכך גם יאפשר הכתמתה המכוערת של דמותה אצילת הנפש של מיכל ז"ל. עסקינן במי שהוכיח שצלם אנוש הוא ממנו והלאה וכך גם "מהימנותו".


מיכל סלה ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

מיכל סלה ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)


ב"הגנה" מטופשת זו, לא רק שאלירן מלול רק הוסיף והכתים דווקא את עצמו (והוא לא היה צריך להתאמץ), אלא גם דווקא חיבל בעצמו בתוכניותיו. אם רצה "להמתיק את הגלולה" – הפך אותה להרבה יותר מרה. במקום לחשוב אחורה, טוב היה שיחשוב דווקא קדימה, דהיינו להתחיל כבר כעת בהליך שנועד לשכנע (בעתיד) את ועדת השחרורים לנכות "שליש" בתוספת ניכוי מנהלי, יכול לחסוך אולי אפילו 15 שנות מאסר.

אלא שזה מותנה בהוכחה שעבר הליך שיקום. בסיסו של כל הליך שיקום הוא הבעת צער וחרטה אמיתיים. מוטב היה לו לנסות לקנות, כבר כעת, את ליבה של ועדת שחרורים, לעתיד לבוא. מוטב היה לו, במקום לשתוק, דווקא ל"השתפך"; להשפיל מבט מפני כבודה של זו שזה עתה הרשה לעצמו ליטול את חייה ומרבה בתפארתה דווקא ומעל לכל – מתפלש בעפרה, תרתי משמע; לבקש את סליחתה ואת סליחת הבת שנותרה יתומה מאם וללא דמות אב, כמו את סליחתם של אחיותיה אצילות הנפש. ככל שהיה מקדים דווקא לקחת אחריות מלאה, בלא כחל וסרק, על מעשיו האיומים, ואחר כך עובר הליך שיקומי, אולי, היה משיג את מטרותיו האגואיסטיות.

במקום זה, בחר, באמתלה של "הגנה", דווקא לחלל את כבודה של מיכל אצילת הנפש ולהשליך אשמה דווקא לפתחה. זו תוכח כ"התקפה עצמית". מן הסתם, כאשר יתייצב בפני ועדת השחרורים, "ישנה פאזה". רק אז כבר יגיד "סליחה, טעיתי, לא יודע מה עבר עלי" ועוד הבלים שימציא אז. אלא שאז עדותו זו, מה גסת לב היא, תחזור אליו כבומרנג. מן הסתם חברי הוועדה "יחמיצו פנים", יסלקו אותו מעל פניהם ויחזירו אותו לתא ולטבלת הייאוש.

הכותב: עו"ד קובי קמר, מומחה למשפט פלילי, יו"ר (משותף) של הפורום הפלילי של לשכת עורכי הדין בישראל.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

18 תגובות
  1. שופטת הצדק מלכה

    "הפוסל במומו פוסל".
    חלאה פרא בעל מוח מעוות רוצח פסיכופט!
    צריך לכלוא אותו בצינוק ושישן על הרצפה לשארית חייו.
    לתת לו לאכול שאריות.
    שיעשה את צרכיו על עצמו בלי מקלחת או שירותים.

  2. שופטת צדק

    על רוצח נתעב בדם קר כזה צריך להגיד מפלצת בלבד ולא להגיד מפלצת אדם; משום שלמפלצת כזאת אין צלם אנוש!

  3. יוני.ס

    כל מילה בסלע, אבל זה גם או רק בזכותכם העורכי דין , ואני בטוח שאם אתה היית מייצג אותו זה מה שהיית אומר לו לטעון וגם אני בטוח שייצגת לא מעט חלאות יותר גדולות ממנו.הוא אדם נתעב ְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְְ
    שינמק בכלא אבל גם אתם העורכים דין תעשו חשבון נפש אם לייצג אדם כזה כל הפסקתי דין המגוחכים זה בזכותכם ובזכות הכסף של הנאשמים.

  4. שופטת צדק

    אני לא עורכת דין. אם הייתי עורכת דין לא הייתי מגנה על חלאה כזאת!
    עורך דין שמגן על חלאה כזה, אני מאחלת שהכסף יתבזבז על שבעה!

  5. אבנר

    ולאיה אפשטין מכלוף הלקוחה שלך
    שהעלימה את בעלה הנהג מונית .
    זה לא יחזור כבומרנג

  6. רונית

    שפל,נתעב בהמה,שירקב בכלא ולא יזכה לראות אור יום.
    מיכל הטהורה, תנוחי בשלום על משכבך, תהיה נשמתך צרורה בצרור החיים,ותשמרי על הבת שלך מלמעלה כותבת בדמעות שלא נעצרות.

  7. מרגלית

    צריך להתחיל לתת גגזרי דין מוות כל שבועיים שלושה מדווחים לנו כי בעל רצח או ניסה לרצוח את אשתו. הדבר מעודד גברים עם סטיות רצחניות ובאין עונש אמיתי הם מבצעים את הפשע הנורא. כשאין הרתעה אמיתית אין פחד לבצע רצח

  8. קרן

    תודה על מה שכתבת. אני מקווה שבית המשפט ישמיע את קולנו- אף אחד לא מאמין לשקרים הנתעבים שלו.

  9. Cfhty

    לפי דעתי רוצחים כאלה צריכים להשתחרר ל"קהל-הרחב" ושאנחנו נבצע בו את זממנו: סקילה באבנים, מצעד-הבושה עם שוטים חגורות ומסמרים בקצה, להשליך אליו חפצים . יש לו מזל שהוא מוגן בכלא שם אולי יאנסו אותו , אבל זה לא מספיק לחלאות ממין כזה ולכל הגברים ש"מאבדים-את-זה" על הנשים בשביל זה אלוהים ברא טבע צאו החוצה מהבית קחו מקל ותחבטו בעץ הקרוב , הם מסכימים העצים שאלתי אותם ,אבל פליז תפסיקו לרצוח נשים, הן הכי חשובות לנו שיש הן החיים.

  10. ריי

    עצוב שהמקסימום ענישה הוא 20 שנה. איזה מין דבר זה??? על בית המשפט להיתכנס יחד ולשנות חוקי ענישה. מאסר עולם על רצח נתעב זה. שמעתם מאסר עולם!!!!

  11. שיר ענבי

    טוב שכתבת.
    ותודה שכתבת.
    הלוואי והיה עונש חמור יותר.
    איך הוא מסוגל לרצוח
    איך הוא מסוגל לנסות להגן על עצמו ולשקר
    איך הוא מסוגל …
    מיכל כבר לא יכולה להגן על עצמה
    אבל אנחנו יכולים בשמה הכול כך טוב.
    מיכל האהובה שלנו

  12. נינה

    מה שכתבת נכון מאוד, אך יש בעיה גדולה, השופטים יותר מידי רחמנים. החוקים לגבי כל סוגי העבירות קלים מידי ולא מרתיעים. פתגם: "אל תרחם על אכזרים, פן תתאכזר לרחמנים."
    וזה מה שבתי המשפט עושים.

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מפלצת. מגיע לו מאסר עולם . שלא יזכה לראות אור יום. יש דין ויש דיין…

  14. תמר

    משפט כזה צריך להתנהל מספר ימים בלבד… ראיות עובדות הגנה וסיכום.. לא לתת לכלב הזה לדבר בכלל.
    הבעיה שמערכת המשפט רקובה עם שופטים עלובים

  15. רות

    כתבת מהמם. תודה.
    לצערי, הכרתי את אלירן מלול הרוצח ״לכאורה״ לפני כמה שנים. מההיכרותי איתו, קלטתי אדם חולה, מנותק, סוטה ומזוייף. אני מאוד מקווה שינתן צדק למנוחה מיכל סלה ז״ל, למשפחתה ולילדתה.

  16. משה מוזיל

    באמת? אתה היית שם שאתה יודע כל כך טוב? ואין נשים מתעללות? ההגנה שלך מאוד תמוהה ואף חשודה!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר