לילה של אלימות קשה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
סמוך לשער שכם, השבוע (צילום: דוברות המשטרה)

ירושלים בוערת: זו הנוסחה שתנמיך את גובה הלהבות | דעה

השטח בירושלים בוער והסיבה העיקרית לכך היא הבחירות המתקרבות ברשות הפלסטינית - על הציבור היהודי בירושלים להוריד הילוך, חוסר איפוק עלול להוביל לאסון | טור דעה

פורסם בתאריך: 25.4.21 17:02

המצב בירושלים הוא דליק ביותר כפי שאפשר לשים לב. המתח הבין-עדתי הולך והמתגבר, גם בתוך "הגזרה היהודית", כלומר, גם בין הציבור הכללי לבין החרדים וזה לא מוסיף שקט. באשר לסיבת המהומות שיש כרגע בירושלים, אפשר להסביר זאת בכך שהבחירות ברשות הפלסטינית המתקרבות גורמות להבערת השטח, כולל ביהודה ושומרון ובעוטף עזה, אך גם בתוך ירושלים.

המאבקים הפנים פלסטיניים משפיעים רבות על עיר הבירה: החמאס ששולט ברצועת עזה, רוצה בבחירות האלה ולא מעוניין שאבו מאזן יבטלם ולכן נוצרה מתיחות. בסופו של יום, החמאס מתכננים "מהפך" ביהודה ובשומרון על מנת להשיג שליטה מלאה באזור זה, מה שיהווה אסון למדינת ישראל.

הדרך של מדינת ישראל לנסות ולחפש את הנוסחה שתשקיט ותרגיע את הרוחות, כדי  שיהודה ושומרון לא "תיפול" לידיים של החמאס היא לא פשוטה. לצערנו, המתחים בתוכנו לא מוסיפים ליכולת שלנו לשלוט. המשטרה, שלה צד חשוב בסיפור, עבודת קשה מאוד וחייבת שיתוף פעולה מהצד היהודי, כדי שתיתן למשטרה אוויר לנשימה ותאפשר לה להתמקד בתגבור "הצד הפלסטיני" הרוצה במאבק, הרוצה במלחמה ומחרחר ריב ומדון.


לילה של אלימות קשה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

לילה של אלימות קשה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)


יש למשטרה אמצעים רבים וכלים לא מועטים כדי לטפל בנושא, אבל היא לא יכולה בכל כרגע נתון להתפצל לכל כך הרבה משימות במקביל. מצד אחד היא צריכה לטפל בציר 65 ואז משם לרוץ ליפו ובמקביל בעוד מספר מקומות בירושלים ובעוד מקומות ברחבי הארץ. אי אפשר לטפל בכל כך הרבה גזרות במקביל, אי אפשר להגן על כולם בכל רגע.

לכן, אני חושב שעל הצד היהודי-ירושלמי לנהוג באיפוק ולשבת בשקט ובכך לעזור למשטרה שתוכל להתמקד בגזרה הפלסטינית מבלי לפצל את הכוחות לאזורי מאבק רבים. אם לא יעשו כן – הציבור היהודי בירושלים פשוט פוגע בעצמו. אין סיבה כרגע להלהיט את הרוחות, אחרת יביאו אסון על עצמם בחוסר האיפוק.

הכותב הוא אביגדור קהלני, לשעבר השר לביטחון הפנים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אא

    דעתך לא מקובלת והיה עדיף שהיית שומר אותה לעצמך, עם כל הכבוד עוצר עושים למתפרעים, אתה נותן פרס לאלה שמנסים בכל כוחם להשמידני, פחדנות זו לא הנוסחה, לאיזה מצב הגענו שהרשות הפלסטינאית תשלוט על ישראל בשלט רחוק והם ודאי קוראים את דעתך ומגחחים ואומרים לעצמם ניצחנו אותם בשלט רחוק

  2. איבדת כוון

    מר קהלני, איזה אויר אתה מבקש מאיתנו לתת? לספוג אבנים ומכות עד זוב דם בלי תקוה לעזרה? לתת לפורעים להשתולל ברחובות מכים ושוברים ומשגרים זיקוקים ואבנים בשכונות מגורים שקטות – זה ההכלה שאתה מבקש? אז הנה הצעה כנגד: במקום שאזרחים יספגו מכות וימותו בבקשה שלח את צבא ההגנה לישראל לעזה ולירושלים ולכל מה שצריך והגן על האזרחים. לסגור את רחבת שער שכם ואת כל הרחובות בסביבה עוצר מוחלט עד סיום הרמאדן. התכסיסינות הפוליטית איבדה כאן את דרכה. וזו גם נקודת מפנה בדעתי ובדעת הרבה שאני שואל: נגמר לנו מביבי. אנחנו החרדים התומכים הכי גדולים שלו היינו עד לרגע זה, ופה זה נגמר. לך.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר