יהודה משי זהב (צילום: דוברות זק"א)
יהודה משי זהב (צילום: דוברות זק"א)

פרשת יהודה משי זהב: המתלוננים והמתלוננות – קורבנות פרסום בעצמם | טור דעה

חשיפתם של המתלוננים והמתלוננות בתוכנית "עובדה" עם אילנה דיין בפרשת יהודה משי זהב, שכנגדו נפתחה חקירה במשטרה בחשד כי ביצע עבירות במשך שנים במספר קורבנות, גורמת להם נזק והופכת אותם ל"כלי רייטינג" עבור התקשורת, שבסוף משאירה אותם להתמודד לבד עם השלכות | טור דעה

פורסם בתאריך: 26.4.21 10:38

בטור שפורסם באתר "כל העיר" ביום 11.2.21, בהקשר לפרסום שמו של ד"ר יובל כרמי, הצפתי את הסוגיה הנוגעת לפרסום שמות חשודים בביצוע עבירות שטרם הוכחו. לשיטתי, למעט במקרים שהפרסום הכרחי, מה שמתיימר להיות "זכות הציבור לדעת", מספק את "יצר המציצנות". כבר אז התרעתי מפני החשש, שעצם הפרסום המביש – שמלווה בשפיטה זולה ומקדימה של מי שחזקת החפות עומדת לו – עלול לגרום לאדם לשים קץ לחייו.

לצערי הרב, "ניבאתי" נכון. יהודה משי זהב, שחזקת החפות תמיד תעמוד לו, העדיף את מותו. אין כל ספק, שזו תוצאה של פרסום שכבר לא יכול היה לשאת.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


משי זהב דווקא אהב פרסום, אך לא הפנים עד כמה אכזרי ובוגדני הוא יכול להיות. מועמדותו לקבל פרס ישראל גררה כתבה בעיתון "הארץ", שכללה  ביצוע עבירות מין בכל מזדמן. אותה עת, תוכננה גם כתבה נוספת בתוכנית "עובדה" שבעקבות הפרסום בעיתון "הארץ" נתהפכו בה היוצרות.

יהודה משי זהב, הקדים והודיע בבושת פנים שהוא מוותר על הפרס. אלא שאז, בעקבות שטף אדיר של פרסומים בגנותו, אשר נוגעים לעבירות מין שביצע בעבר, ולאחר ביקורת שהוטחה במשטרה כמו גם פרסומים על "קונספירציה" בינה לבינו, נפתחה חקירה משטרתית "מחודשת" שבמסגרתה נאספו עדויות מאת מי שטענו שנפגעו ממנו.

המשטרה גבתה עדויות של דמויות, שאסור לפרסם את פרטי זהותן, וזאת מכוח החוק שמטרתו למנוע את הנזק שבחשיפות האינטימיות וגם למנוע פרסומים מכפישים אודותיהן, לרבות טענות שמוטחות בהן במסגרת חקירה נגדית שנועדה לפגוע במהימנותן. בלי להטיל דופי באיש מאלה שטוענים כך, עדיין – תמיד אפשר שזה או האחרת העלילו, "לא דייקו", הוסתו ועוד כהנה וכהנה דברים שנבדקים אך ורק בבית משפט. זה נקרא "מהימנות" וזה נבדק באמצעות כלים משפטיים שאין, לא לתקשורת ולא לציבור. מסיבה זו, במקרים רבים, נסגרות דלתות בית המשפט ונטרקות  בפני הציבור שמיוצג כביכול על ידי התקשורת.

אלא שאז אותה כתבה שתוכננה לתוכנית "עובדה" עם אילנה דיין ב"קשת" ערוץ 12, קיבלה תפנית. התוכנית ו"חוקריה" שמו עצמם, גם לחוקרים, ובמסגרת זו "גבו עדויות" מאת אותן דמויות או חלקן. השיטה שהתפתחה היא להפוך אותם ל"אמיצים" ולשכנע אותם שבכך הם תורמים לקורבנות אחרים. עוד הוסיפו ולימדו אותנו שפרסום פרטי הזיהוי שלהם ותכני תלונתם "מחזק" אותם ונותן להם להשמיע את קולם .ש"זה טוב להם". אין זה מופרך לחשוב שיש שלא עמדו בפיתוי להפוך ל"מפורסמים" בעצמם. כך הפכו גם אלה ל"שחקנים בסרט".

לי קשה מאוד "לבלוע את הלוקש" הזה. מן המפורסמות הוא שכבר מזמן תקשורת מסחרית לא פונה רק להעשיר בידע או לספק אינטרס ציבורי תמים. מטרתה של תקשורת היא למכור. כל מי שעובד בה מתפרנס ממנה. כדי למכור – אין טוב מ"שערוריית מין" כשהיא צמודה ל"אישיות מפורסמת" (זו הסיבה  שהתקשורת עצמה נלחמת ששמו של חשוד דווקא כן יפורסם). אמנם "יהודה משי זהב" בצירוף "עבירות מין שביצע בעשרות נפגעים", מוכר טוב ממילא, אך תוספת של "ראיון בלעדי" מאת "קורבן מכמיר לב", זה כבר "מלאן כסף".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


תוצאת הפרסום קשה משני עבריה. יהודה משי זהב כבר הבין ששום תגובה לא תועיל לו ממילא. כתבה שהאמין שתפרגן לו – הפכה להיות ל"פסק דין חלוט". זו כבר לא הותירה לו כל סיכוי. התקשורת שכה אהב הרגה אותו, תרתי משמע. במקום שאותה תקשורת "תתלה אותו בכיכר העיר", הקדים ותלה את עצמו. מ"מת מהלך" הפך להיות "מת שוכב". גם כך צאצאיו ימשיכו "לאכול את הבוסר", וכל זאת כאשר  החקירה כבר לא תסתיים, והאמת המלאה לעולם לא תיחשף.

אלא שהוא לא הקורבן היחיד. אותן דמויות שהקדימו או שוכנעו להתפרסם בעצמם אפשר שימצאו עצמם קורבנות של אותו פרסום דווקא. גם אם ירצו "לשכוח ולהמשיך הלאה", לא יישכחו מתודעת הציבור שהרי "גוגל" לא שוכח. חשיפתם בפרהסיה תאלץ אותם להתמודד עם פרסום שאולי בעתיד דווקא יצטערו עליו. הציבור ימשיך לפלוש לפרטיותם. יהיו גם כאלה ש"יעשו מהם צחוק" על שהיו תמימים. כך גם ניתן הכשר מאת חשוד וסביבתו "להיכנס בהם" כדרך להוכיח מדוע הם מעלילים. וכאשר "הדלתיים נפתחו" – אז עד הסוף, ובכלל זה כל פרסום מביש אודות ההיסטוריה שלהם. בעידן "הגוגל" כל זה יישאר לנצח וילווה אותם ואת בני משפחותיהם לדורי דורות. במגזר החרדי הדברים מגיעים עד כדי היותם "פסולי חיתון".

אז אותה תקשורת כבר תיעלם והם יישארו לבד. אילנה דיין לא תתקשר לשאול לשלומם ואותה תקשורת בוודאי לא תסייע להם לפחות לממן את הטיפול שיצטרכו לעתים דווקא משום אותו פרסום.

אז את מי בדיוק משרת הפרסום?


הכותב: עו"ד קובי קמר, מומחה למשפט פלילי, יו"ר (משותף) של הפורום הפלילי של לשכת עורכי הדין בישראל.


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

54 תגובות
  1. מלכה

    אני מאחלת לכל מי שאנס או אפילו הטריד מינית, הפך את היוצרות והרביץ לקורבן מכות כמו זה שעשה לי; שישאר ככה עד יום מותו; בכף הקלע, לא חי ולא מת, שיצטרכו להפוך אותו מצד לצד ושגופתו תינמק!
    כל מי שבאמת אשם זה מה שיקרה לו.
    אמן אמן ואמן!

  2. רלי ספטי מועלם

    הרבה מקרים היו נמנעים אילו המשטרה הייתה מפעילה את רשויות הרווחה ובריאות הנפש כשעוד היה ניתן לטפל בסדיסט ובקורבנותיו, במקום להתעסק רק בפן הפלילי. כמה עוד קורבנות יתגלו עד שהמדינה תתחיל להשקיע ברווחה ובבריאות הנפש???

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    התחקיר הזה היה חשוב יותר מסיבה אחת :
    והיא:
    למה 30 שנה המשטרה שתקה???? הרי התלונה הראשונה הוגשה ב89'
    לחקור את משטרת ירושלים על התעלמות מכוונות מהקורבנות וניתנת יד לפשע הזה!!!
    בנוסף המשטרה ממשיכה לשתוק ולא לאסור רשת פדופילים שפעלה בשכונות ירושלים סנהדריה ונחלאות, חיפה, ביתר עלית
    לאם שמעיזה להתלונן קובעים אי מסוגלות הורית!!!!! (הפרשיה התפרסמה בתכנית של יעל דן בגלי צהל ובעוד כלי תקשורת)

  4. בושה וחרפה של כתבה.

    כתבה בזויה, הכותב לא היה חושב אחרת אם היה מדובר בבן משפחתו.הרי המתלוננים פחדו ממנו, היו לו קשרים במשטרה, כולם ידעו!!! אם לא היה פרסום, הוא היה ממשיך לרצוח נפשות ולהרוס חיים של אנשים.
    משטרה פושעת!! משטרה רוצחת!!! משטרה של עבריינים!!

  5. חייל

    בושה של כתבה. מטופשת וחסרת כבוד לקורבנות ש30 שנה התעלמו מהם. ידעו ושתקו.

  6. עדי

    אדון משי ניסה לפטור את עצמו מעונששש לכן ניסה להתאבד רק הוא שכח שיש עולם הבא !!!!

  7. תושב ירושלים

    כתבה מושלמת. זה מזעזע הכח של התיקשורת לנצל גם קורבנות אם הם אכן כאלה,ולעשות משפט ראווה לאדם שטרם נישפט. ולתלות או לשפוך דמו בכיכר
    חובה לבלום את החורבן המסוכן הזה.

  8. נועה

    כותב המאמר צודק בכל מילה חכם חריף ומביא נקודות למחשבה , שאף אחד טרם אמר או העלה!! פעם ראשונה שאני קוראת מאמר ביקורת משכנע!!!

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תפקיד התקשורת במקרה זה הוא להוציא לאור אמיתות מושתקות ולדרוש צדק לנפגעי עבירה שמהם התעלמו שנים ארוכות. לזכות משי-זהב עומדת אמנם חזקת החפות, אך במקרה זה שברור מי המוחלשים ומי נהנה מחסות משטרתית, חשוב כפליים שהתקשורת תעשה את תפקידה נאמנה, וכך עשתה.

  10. לימור

    יהודה משי זהב "קורבן"??? הגזמת.
    כל אלה שפגע בהם וגם בני משפחתו הם קורבנות של אדם שראה רק את עצמו, בחייו ובניסיון ההתאבדות שלו

  11. אגם

    קובי קמר אתה היחיד שזועק: המלך הוא עירום.
    התקשורת הפכה את הקרבנות לקרבנות בפעם השנייה.
    והכל לצרכיה המסחריים והאישיים.

  12. צנחן

    דמות ציבורית מוכרת שהשפילה ואנסה זכרים ונקבות מכל הגילאים… חובה לפרסם עוד ועוד ועוד, וגם כמובן כפי שכותב המאמר מתריע, חובה לגבות את אלו שמעיזים להחשף לאורך כל הדרך. אבל אין ברירה אלא לפרסם. דחוף!

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תודה לאל שיש תוכנית כזו עם תחקירנים מעולים. יש לפחות משהו טוב בתקשורת. במקום לבקר את התקשורת תבקר את המשטרה ואת כל הגורמים שהתעלמו ובכך שהתעלמו והיו עם יהודה ברפש הזה, נפלו עוד קורבנות

  14. אנונימי

    צריך כאלה כתבות שרק אם משהו חושב לעשות משהו שיפחד מהתקשורת שאחרי זה הוא ואשתו והילדים יסבלו מזה לדורות
    הכל שווה אפילו אם הצלנו ילד או ילדה אחד מאונס

  15. אנאני

    כול מילה מדויוקת! הבעיה מתחילה עוד באירגון "מגן" שהרחיב את הסמכות שלו לגבות עדויות. כול התהליך הזה גורם להדחת עדים, תאום עדיות ופירסום של פרטים מוכמנים. אם אתם חושבים שזה מצחיק תחשבו שוב 1) עורך דין טוב יכול להוציא אשם זכאי רק בגלל התנהלות חסרת אחריות וסוצימטית כזו 2) אדם חף מפשע יכול להיות מחוסל בנפשו או בגופו גם על ידי צד שלישי. בדיוק כמו שקרה באירגון בצלם שעברו על דעתם רק כדי שעדיות יסתדרו להם הם הנרטיב והדבר הסתיים ברציחתו של חף מפשע.
    עכשיו, בין אם משי זהב עבריין (לפי החוק לא התורה, אין איסור חוקי בבעילה בהסכמה לחרדים נשואים בין אם מדובר בנערה או נער כמובן בגיל המותר לפי החוק ובהסכמה) ובין אם לא הפירסום היה חיסול חשבונות בעולם החרדי שמנהל את עצמו כאוטונומיה ומשתף פעולה עם המשטרה או מערכת המשפט רק כשזה מקדם את האינטרסים שלו. מה שקורה שאנחנו כי דבילים הופכים למריונטות שלהם. עניין נוסף כפורשת מהחברה הזאת יש לקחת בחשבון שהתרחיש בו כולם ידעו ושתקו שווה לתרחיש בו החליטו להוציא ממנו את השליטה במוקד כח ציבורי וכלכלי וקברו אותו באמצעות שליחים מרצון או בכפיה. שם אף סניירה לא הזויה. אין לי שום רצון להגן או להשמיץ אותו אבל יש לי רצון לגרום לכולנו להבין שגם אם המערכות לא מושלמות יש לשפר אותן ולא לקחת את החוק לידיים. כי מחר זה יכול העלות בשם או בחיים שלכם. לא מאמינים, ראו אייך בחברה הערבית מוצאים חשודים להורג בכיכר העיר, ראו אייך הורים שלכאורה התעללו בילדים שלהם בגן יוצאים עם מוות בעניים ובידים ולא בוחלים גם להצית בית על יושביו בבניין מגורים.

  16. גבי ברברי

    כמה זקה שילמו לך על כתבה עלובת נפש זו?
    כל הכבוד לאילנה שהצליחה להישתחרר מהאליל שתופח במשך שנים !

  17. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בעולם החרדים זרקו אותו לפני 30 שנה ועכשיו זרקו אותו מעולם החילונים עכשיו נודע לנו שגם בעולם הבא לא רוצים אותו…

  18. ג'קי

    הבטחתי לפרסם, ונושעתי? ? ?ליבי על הקורבנות וליבי על הקורבן שנפל ליצרו.האם הפרסום יושיע אותן או אותו?והמבין יבין..

  19. בין השורות

    בנוגע לעיתוי הפרסום, ואם צריך לפרסם או לא – צריכים להחליט הקורבנות. זו זכות שעוד נותרה להם
    אם יש קורבנות.
    אם שילמו להם כדי להעיד עדות שקר זה כמובן משהו אחר.. האם הכותב סובר כך?
    נראה שגם הוא מאמין שיש קורבנות ואף "דואג לתחושות שלהם בים שאחרי".
    מה האינטרס של ארגוני נפגעי מין לבוא לטלויזיה ולהעיד? שהכותב יסביר.

  20. מירי

    רק צריך לזכור שהתקשורת ותחקירניה לא מבדילה בין צדיק לרשע. אז, אולי הוא אשם אבל התקשורת פוגעת גם בחפים מפשע. אין לה מצפון. האם אנחנו רוצים לתלות אנשים בכיכר העיר בלי משפט? האם אנחנו פרימיטיבי כמו בימי הביניים כשהוציאו להורג אנשים בתליה בלי משפט צדק?

  21. איציק

    היי קובי.
    קראתי את הטור, לדעתי השתנתה לחלוטין
    כאדם דתי המצווה לדון לכך זכות, בוודאי לא לרצוח אדם עם חזקת חפות.
    וכן, שמעתי בעבר את השם של משי ולא בהקשרים חיוביים
    וכנראה לכן מיהרתי לשפוט אותו.

    ולאחר שקראתי את הטור שלך
    נזכרתי מחבר יקר, שחייו נהרסו לאחר שלוש שנות מעצר בית.
    כל זה כתוצאה מעלילה שטפלו עליו, וכשגם הקלטות של יוזמי העלילה לא עזרו והמשטרה דהרה להרשעה.

    כיום חברי זוכה מחוסר אשמה.
    אבל חייו אבדו לעולם.

    חייבים לטפל בעבריינים, אבל אנחנו חייבים להזכיר לעצמנו שיכולים ליפול גם עלינו.
    דעלך סני לחברך לא תעביד (שבת ל"א דף א)

    ):

  22. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    דמגוגיה זולה !!
    לפי העורך דין הוא תכנן להכחיש הכל …
    אך כנראה שלא באמת היה מסוגל להודות אז בחר בדרך הקלה ביותר לברוח מהאשמות … וגם זה לא הצליח מאחל לו שיחלים וןעמד לדין ושם נראה את חפותו ….או שישב בכלא עד יומו האחרון……

  23. ישראלי עם שכל

    הפרסום מועיל אך ורק לאילנה דיין !!!
    הקורבנות כביכול לא יקבלו כלום מזה, עכשיו אפילו תביעה לא יוכלו להגיש, טיפשות לפרסם את זה, ועוד בשביל מה, הרי לפגוע הוא כבר לא יוכל, חוץ מרייטינג ולרקוד על הדם כלום לא יצא מזה, רק אולי משפחתו וילדיו יהיו מסכנים מבושה!!!

  24. לב יהודי

    אילנה דיין מזכירה לכם: מוות וחיים ביד הלשון!

    מה עם כל המשפחה שלו מה הם חטאו ופשעו?
    אילנה וחבריה כידוע הם מתלמידיו של הרוצח ברון הסמים פבלו אסקובר שהוריד מטוס שלם על 107 יושבב העיקר לחסל שם איש 1 שהיה מועמד לראשות קולומביה,
    כן! ככה זה נראה שלא איכפת לך מאנשים מסביב שלא חטאו ולא פשעו

  25. חביתוש

    בתוכנית עובדה הוציאו ״ לאור״ את אישיותו מי שמסכן הם הקורבנות וילדיו זהו. המשטרה אשמה הקצינים ששתקו והשתיקו את המתלוננים וצחקו עליהם

  26. מסכימה עם הכתבה

    בלי קשר למשי זהב, אני חושבת שכל עוד לא הייתה חקירה משטרתית, משפט, אין לתקשורת שום זכות לבצע תחקירים עם עדויות, ואני לא מדברת על משי זהב ספציפית, אלא על כל תיק פתוח, מה גם שהיום זה היה תחקיר על אנס ומחר זה יכול להיות תחקיר על אנשים שלא באים טוב בעין של אנשי תקשורת מסויימים והדרך להפוך את התחקירים האלו לחומר סחיטה הוא קצר.

  27. גבי

    לא אוסיף הרבה לתגובות נגד המאמר המתפתל של המחבר. כנראה הוא לא מבין עד כמה החשיפה עוזרת לאנשים עם הטראומה שעברו. הוא לא מבין שדווקא בכך שהנפגעים נשארים בצל הם ממשיכים לסבול, החשיפה משחררת אותם מהבושה שהם חיו בה עד אותו רגע שבו נחשפו ועכשיו הם יכולים להסתכל לעצמם במראה ולומר אני לא אשם, אני בסדר, אני יודע להתמודד. אז גוגל יזכור, אז מה?אבל הנפגע יחליף את הזכרונות הרעים בזכרון של הרגשת השחרור מכבליו בעת החשיפה. נראה לי שהכותב דואג יותר לפוגע מאשר לקורבנות

  28. בשורות טובות שיהיו

    עורך דין אמיץ! כל הכבוד!לא כל אחד יכול לשחות נגד הזרם!!

  29. חרדית

    אילנה דיין לא חשפה כלום. הדברים ידועים במשך שנים ואין בזה שום חידוש. זאת הזיה וקונספירציה לחשוב שעשרות מבוגרים וילדים יעידו ויתלוננו נגדו כי שיחדו אותם, לעומת זאת זה שהוא גנגסטר ובנאדם עם קשרים היה תמיד ידוע אז קצת שכל ישר.
    הוא לא הראשון ולא אחרון לצערנו בציבור החרדי ולא רק זאת אלא שהחרדים כבר שנים לא רואים בו אחד משלהם אבל בכל חברה יש מאפיונרים וזה אחד מהם. הוא טוען שהכל שקרים אז לאן הוא נעלם כל כך מהר??

  30. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רוב המגיבים לא הבינו מה שכתוב כאן. לצערי השטחיות שוטפת את כולנו וזו הנקודה עליה מדבר הכותב פני הדור כפני הרייטינג.

  31. אני

    דווקא נחמד מה שקרה
    אני ממש שמחה בשביל הקורבנות שהוא הגיע למצב הזה
    אני ממש שמחה בשביל הקורבנות שנמנעו ממנו , בזכות שהגיע למצב הזה
    אני ממש שמחה בשביל הכסף שיש לו – נפוצים שקיבל לפני שבוע מזק'א – שיילכו על תרופות ומטפלים סיעודיים, ולא על עוד כמה וילות למשפחה
    ובעיקר אני שמחה בשבילי – שרואה שלפעמים, גם אם לעתים רחוקות – יש צדק בעולם.
    תקראו לי נבלה, תקראו לי אדם רע ומגעיל, אני אומרת את שעל ליבי –
    נמאס לנו מאנסים כמוהו, נמאס לנו מעורכי דין קשקשנים – כמוך, נמאס לנו מהמשטרה מושחתת – כמו משטרת ישראל ונמאס לנו ממערכת חוק שלא עובדת – כמו בג'צ וחברותיה.
    שיישכב ככה כמה שנים עד שימות, כמו שרון וכל החבר'ה שהשם ית' – שהוא הרחום האמיתי – יודע לטפל בהם .

  32. Henri

    מר קמר יקר, רואים שלא נאנסת.

    הבושה מכרסמת ויש לשבור את קיר הזכוכית.

    כל חשיפה מניקה לגיטימציה לקרבו להוא ולהחשף ללא בושה.

    בין השורות רואים שרצה זורק את התינוק עם המים. חשיפה היא חשיפה ומעניקה קול לאלה שהושתקו.

  33. יוני

    עבריין מין צריך לרצות את עונשו נקודה.
    יש ים בוטים שמסתובבים חופשי אחרי חקירות משטרה אחרי הכל ומשוחררים חופשי אז אין מה לחכות אנשים שהטרידו אין סליחה אין כפרה יש ים קורבנות הם המסכנים רק עליהם בלבד צריך לרחם

  34. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם לכאורה יש עשרות או מאות קורבנות. קולם כלל לא נשמע….
    רק בודדים התראיינו בכתבה. וכל מילה שהם אמרו מוצגת תחת כותרת "הקורבנות של משי זהב אומרים/מרגישים/מעדיפים….
    אני מאמינה שלחלק מהקרבנות הפרסום אכן לא היה טוב.
    ואין ספק שהתקשורת מחבקת אותם לדקה ומהר מאוד כשבדרך העולם זה ישכח הם יצטרכו להתמודד לבדם עם ההשלכות של הפרסום והטראומה

  35. חגי

    אומרים שסנגור פלילי צריך להיות איש אטום לעוולות פשעים ומעשי רשע. קובי קמר מוכיח שהוא כפגם צריך להיות טיפש כמו נעל. להקיא עליך מר קמר

  36. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קובי אתה שוכח שכל פתיחת הפרשה נבעה בכלל מהתקשורת כי המשטרה לא עשתה את עבודתה אז להאשים כאן את התקשורת זה לא רלוונטי

  37. ישראל

    סוף סוף קול שפוי!
    תזעק את זה בכל מקום!!!
    בושה שהתקשורת חורצת גורלות של אנשים
    עד שבית המשפט לא מרשיע יש לו חזקת זכאי.
    וראיתי ביסודיות את 'תחקיר עובדה – לא נראה אמין יותר מידי!!!!! ובזכות התקשורת האדם שנאשם לכאורה בדברים כ"כ חמורים לא יעמוד לדין!?!?!?! בידכם גרמתם לזה.
    מנהלי השיח והחברה בישראל זה התקשורת בלבד ולכן אנחנו נמצאים בכאוס מטורף לא מצליחים לזוז מטר! כל שיחה בין פוליטיקאים לאיחוד מתרסקת בשניות בפרסום ודעות אישיות
    חבל שהתדרדרנו לתהום הזה!
    נראה שאין סיכוי לעלות ממנו למקומות שפויים חזרה – השקר והרייטינג גדולים ממנו

  38. עדן

    כואבת את כאבם של הנפגעים..
    יש דין ויש דיין אך ורק למעלה!!
    מי אנחנו שנשפוט ונוציא פרסום כל כך רצחני?!
    הדברים נעשו כבר..
    הייתם צריכים קצת לחשוב לאן זה יגרר
    הילדים ומשפחתו כל כך לא אשמים,עם טיפה של חשיבה הוא לא היה מגיע לאן שהגיע.
    והמשטרה זה אירגון פשע!!עברינים חוקיים.!!!!

  39. פאטאל

    כתבה עלובה אני מקווה שיאסרו את משי זהב ושהוא יתן את הדין ולא רק הוא כל מי שפגע מינית וכל מי שפגע בצורה זו או אחרת גם אגב בכביש אנשים הם רוצחים המון פעמים כמעט דרסו אנשים ולא שאלו לשלומם ולא יצאו מן הרכב וזה רק גומא קטנה הגיע הזמן לשינוי כל הרוצחים בפוטנציה ואנסים צריכים לשבת במיידי מאחורי סורג ובריח אמן אמן אמן

  40. גילי

    לרלי . בחברה החרדית סוגרים דברים בתוך החברה . גם אם ידעו לא יספרו. בהרבה מהמקרים בכלל החברה גם לא ידברו לא תמיד המוסדות והגופים הציבוריים יודעים כי לא מדברים על זה .

  41. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    דבר הכותב:
    איני נוהג להגיב .
    אני מכבד אדם ודעה,גם אם שונה משלי.
    אני גם מוחל על התבטאויות לא ראויות ולא מנומסות(זה מבייש את המתבטא וחבל).
    אחרוג בפעם ממנהגי כדי להבהיר.
    אין לי מושג אם משי חטא;
    לבי על מי שבאמת נפגע.
    אבל-
    הבמה הראויה לשפיטה היא לא תקשורת .
    תקשורת צריכה לדווח ,לא לשפוט.
    מי שמה בכלל ?
    תקשורת פועלת ממניעים כספיים טהורים ומשתמשת גם בנפגעים לשם כך.
    ועוד דבר:
    המילה ״קורבן״ מופרזת ומקדימה זמנה.
    ״נפגע״הוא הביטוי הנכון ועדיין לכאורה.
    לא מאחל לאף אחד ליפול קרבן בידי מעלילים למיניהם ולאף אחד מכם אין יכולת לדעת מי באמת נפגע ומי סתם תופס טרמפ.
    ולקינוח-
    אל תדון אדם עד שתגיע למקומו.
    תודה לכל מי שקרא והביע דעה.

  42. אלחנן

    מתגובתם של אנשים כאן המדגישים את אופי הטראומה של ה"נפגעים" – במידה וניפגעו – במקום להתייחס לשאלה האם זה נכון להוציא שם רע על בן אדם לפני שהוכח משפטית שהוא אשם.. מוכח עד כמה הכתבה הזאת צודקת.
    ואשר לצורך של הציבור לפעול במקום בו – לטענתם- החוק היה אמור לפעול ולא פעל: התקשורת "נטולת האינטרסים" לא מייצגת את הציבור. לתת לאנשים אינטרסנטים לשפוט בן אדם?? זה נוגד את ההגיון הפשוט, הנופל על אוזניים אטומות של הציבור,שמאמין לכל דבר שמגישים לו לסלון של הבית. ובלבד שזה מעניין.. סיפורי לשון הרע על גילוי עריות, ובכך גורמים לשפיכת דמים.. ואם זה על חרדי, זה עוד יותר מעניין..
    וכל זאת על איש שתרם כל כך הרבה לציבור ולעולם כולו. וכל מה שביקש זה שיהיה זכאי לדין הוגן, ולא ללינץ' תקשורתי.
    ובנוסף ההחלטה לשדר את התכנית בו ביום, מראה עד כמה המניעים אינם טהורים. הם הרי ידעו עד כמה הרייטינג יהיה גבוה,ובחרו לרקוד על הדם.

  43. בן

    מעניין, לא שמעתי עליו קודם, וזה מוזר כי נראה מהטקסט שמדובר באדם בעל תחושת חשיבות עצמית עליונה. אז רגע, מי זה האדם המבחיל שעומד מאחורי הטקסט מרובה המרכאות שלא לצורך והטיעונים המחרידים שעדיף שלא היו נכתבים, ששמו "קובי קמר"? מפגן מילולי כזה דוחה ומטומטם לא נראה מזמן. הקשר בין "קול העיר" ועיתונות הוא כנראה כמו הקשר בין משי זהב ומעשים טובים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר