מחאה ברכס לבן על המשך הבנייה (צילום: פפה אללו)
מחאה ברכס לבן על המשך הבנייה (צילום: פפה אללו)

התנגדות הבניה ברכס לבן לאור הודעת ראש העיר | דעה

גם אני חשבתי לתומי כי ראש העיר יודיע סוף סוף על ביטול תוכנית הבנייה באזור המחלוקת ברכס לבן, אך כנראה שאצטרך להמשיך להיאבק בתוכנית ביחד עם הארגונים הירוקים על לביטולה | טור דעה

פורסם בתאריך: 5.6.21 20:23

ביום חמישי שעבר בשעות המוקדמות של הבוקר, קיבלתי כמו כולם את הודעתו ברשת החברתית של ראש העיר, משה ליאון, שעתיד היה להודיע הודעה דרמטית בישיבת מועצת העיר בנושא הנתון למחלוקת בבניה ברכז לבן אליה אני מתנגד.

כמו רבים, גם אני חשבתי לתומי כי ראש העיר יודיע סוף סוף על ביטול תוכנית הבניה באיזור המחלוקת. קיבלתי טלפונים מתומכים רבים ואנשים אשר כבר בירכו אותי על הצלחת ההתנגדות והמאבק בבניה באיזור הירוק והמקסים ואף הודעות רבות ברוח הדברים – "הנה המאבק שלנו הצליח!". הייתי אופטימי, אבל ביקשתי להתאפק עד להשמעת ההודעה הרשמית של ראש העיר בעניין, ורק לאחר מכן להסיק מסקנות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


ראש העיר, במהלך מבריק, פתח את ישיבת מועצת העיר והודיע על כוונות העירייה בנוגע לרכס לבן, כאשר ההודעה ניתנה ללא אפשרות של חברי המועצה להגיב או להעלות עמדות אחרות. כזכור, בעמק רכז לבן צפויים להיבנות 5,000 יחידות דיור, שהמשמעות הישירה שלה היא כריתת 11,000 עצים.

ראש העיר הודיע על מדיניות חדשה בכל הקשור לשמירה על הטבע והסביבה, ועל כך שיפעל בנחישות להכרזה על עמק לבן והמעיינות שבו, וכן את נחל רפאים שבהמשך – כגן לאומי, וזאת על פי חוק הגנים הלאומיים. הדברים שהוא אמר כבר היו ידועים מראש, אך מנגד, הוא הודיע על בדיקת תכנית הבנייה של רכס לבן וכי בעקבות הבדיקה הוא לא רואה שיגרם כל נזק סביבתי, וזאת למרות כריתת העצים הרבים כפי שציינתי קודם.

רכס לבן והעמק הם בפועל חלק של גן לאומי. קיוויתי לשמוע בישיבת המועצה שראש העיר החליט לבטל את תכנית הבנייה על הרכס, כדי לשמור על רצף הטבע והמורשת בעמק שמאחד את בעלי חיים והצמחייה באיזור שאין כמוה. אגב, הירושלמים, קוראים למקום "הים של ירושלים" בגלל המעיין המפורסם שיש במקום המושך אליו מבקרים ומטיילים רבים ועכשיו עם הכרזת ראש העיר על המשך התוכנית דבר זה עלול להיפגע משמעותית.

אני מסרב להאמין שיש מומחים היכולים לטעון שהבנייה לא תפגע במעיינות, בבעלי חיים ובצמחייה ובמערכת אקולוגית ברכס לבן.

חילוקי הדעות בין ארגוני הסביבה החברתית לבין ראש העיר מתבססת על השאלה האם ירושלים צריכה להתפתח כלפי פנים או כלפי חוץ וציפיותינו הייתה שהוא יודיע שהיא מתרחבת פנימה, כלומר אל תוך העיר ולא בסביבת העיר ובשטחים החיצוניים שלה שכוללים את אזורי הטבע.

ראש העיר היה יכול להודיע למשל, שהבניה תתרחב בתוך העיר עצמה, כמו למשל באזור התעשייה תלפיות עם התחדשות עירונית של עוד אלפי יחידות דיור, במקום להרוס שטחים ירוקים נושמים המהווים ריאה ירוקה חשובה מאין כמוה.

לאור הודעה זו של ראש העיר הבנתי מרוב הארגונים הירוקים כי נמשיך להיאבק בתוכנית על לביטולה ואני אעשה כל שביכולתי כדי למנוע את התוכנית הפוגעת בטבע.


הכותב: פפה אללו, לשעבר סגן ראש עיריית ירושלים, לשעבר יו"ר סיעת מרצ בעירייה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משה

    פפה אללו מתנגד לבנייה במזרח העיר וגם לבנייה במערב העיר אז איפה הוא רוצה שנבנה. לפי דעתי הוא רוצה רוב ערבי בירושלים כדי שהממשלה תאלץ לחלק אותה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר