מגוון אטרקציות - גן שלוה (צילומים: מיכל פישמן-רואה)
מגוון אטרקציות - גן שלוה (צילומים: מיכל פישמן-רואה)

סיור בגן שעשועים אחד בשבוע: מיכל פישמן-רואה על פארק שלוה

ארבעה מפלסים, אוניית פיראטים מתנדנדת, קירות טיפוס, ערסלים, מגוון מגלשות וגם משטחי דשא לפיקניק. קדימה, צאו לדרך

פורסם בתאריך: 8.6.17 14:05

עכשיו, כשהימים מתארכים והשמש מחממת, אפשר כבר לבלות את אחר הצהרים עם הילדים בפעילויות חוץ מגוונות. זאת יכולה להיות גם עבודת הכנה לקראת הפעלות חודשי יולי אוגוסט המגיעים בצעדי ענק, שמאתגרים אותנו ההורים יום-יום, משל היינו צוות בידור בבריכה של מלון חמישה כוכבים.

 

בואו נדבר גלויות – הפעילות המועדפת על כל הורה באשר הוא, זאת פעילות שבה הילדים חופשיים להתרוצץ ולפרוק אנרגיות, לגלות עניין מתמשך ומגוון, ואם חינם – בכלל הרווחנו.

גן שלוה - מפלס עליון (צילום: מיכל פישמן-רואה)

גן שלוה – מפלס עליון (צילום: מיכל פישמן-רואה)

 

ואם נתרגם לשפה של הורים: שייהנו עד שיתעייפו, שיהיה מספיק מגוון כדי שמיקום אחד יגרה אותם יותר מעשר דקות, ושלא נפשוט את הרגל. עכשיו כשברורה לנו המטרה, נצא לאתר את הפתרון המושלם.

בזכות המהפכה שעוברת ירושלים בשנתיים האחרונות בכל מה שקשור למרחבים ציבוריים, פארקים וגני שעשועים, עכשיו יותר מתמיד אפשר למצוא מקומות רבים ומגוונים להעביר בהם מספר שעות של כיף, הנאה ותנועה לילדים, לצד ספסלים ודשא מוצל לרביצה עבור ההורים.

גן שלוה - מפלס תחתון (צילום: מיכל פישמן-רואה)

גן שלוה – מפלס תחתון (צילום: מיכל פישמן-רואה)

 

רוב גני השעשועים בעיר נהנים גם מהצללות, מה שמוסיף לחוויה את ההגנה גם בשהייה ממושכת. אחד מהגנים הגדולים והמושקעים ביותר, הוא הגן של "המרכז הלאומי – שלוה" בבית וגן, שהוקם במיוחד למען המעון השיקומי, אך פתוח לכל תושבי ירושלים.

בפתחו של המרכז נמצא עיקר פארק השעשועים. שני מפלסים מוצלים, עם מתקנים חדישים ומקוריים – כשבמקום ישנה אוניה מתנדנדת כמעט כמו בלונה פארק, נדנדות, ערסלים, סחרחרות, קירות טיפוס, אומגה ומגלשות במגוון גדלים וסגנונות.

 

גן שלוה - מפלס אמצעי (צילום: מיכל פישמן-רואה)

גן שלוה – מפלס אמצעי (צילום: מיכל פישמן-רואה)

 

במפלס התחתון ניתן ליהנות בנוסף גם מברזייה של מים קרים, שירותים ציבוריים ומרבד דשא.

במפלס העליון מעטרת גדר השומרת על הילדים מריצה למעגל התנועה הסמוך, לצד דשא רחב ידיים המתאים לפיקניק משפחתי קצר של חידוש אנרגיות, נשנושים והפסקת שתייה מרעננת.

 

מיכל פישמן-רואה, תושבת ירושלים מלידה ובהווה, פעילה חברתית ומנהלת קבוצת הפייסבוק "אמהות ירושלמית (והסביבה)" (צילום: יולי שוורץ)

מיכל פישמן-רואה, תושבת ירושלים מלידה ובהווה, פעילה חברתית ומנהלת קבוצת הפייסבוק "אמהות ירושלמיות (והסביבה)" (צילום: יולי שוורץ)

 

תוכלו לעלות "קומה", לגן נוסף קטן, שגם בו יש מתקנים מקוריים כגון כבאית, נדנדות ומשחקי טיפוס. גם הוא מוצל ומגודר כדי שילדים לא ירוצו אל המדרגות, בעוד ההורים נחים על הספסלים. סיימתם לנוח מהטיפוס? המשיכו לעלות עוד קצת – שם ממתין הר מיוחד וחדשני לטיפוס ונדנדת רשת עגולה.

נשמע מפתה נכון? במציאות זה כיף אפילו יותר. אז קדימה, צאו לדרך ותבלו.

איך מגיעים? אפשר להגיע אל הפארק מכניסתו הראשית בכניסה למרכז שלוה או מכניסתו העליונה מול מלון רימונים. אם אתם מגיעים עם רכב יש חניה בשפע, רק הקפידו וכבדו את חניות הנכים המסומנות.

לנוחיותכם קישורים ל־Waze:
כניסה עליונה: https://mobile-web.waze.co.il/he/meetup/location?h=sv9h8wyxg.
כניסה תחתונה: https://mobile-web.waze.co.il/he/meetup/location?h=sv9h8xppu.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר