גיבוש חברתי גם מעבר לאימונים - קבוצת תל"י בית וגן של מאמאנט ירושלים (צילום: שלומי מוכתר"
גיבוש חברתי גם מעבר לאימונים - קבוצת תל"י בית וגן של מאמאנט ירושלים (צילום: שלומי מוכתר"

קבוצת תל"י בית וגן של מאמאנט ירושלים: "שינוי משמעותי בחיים"

דפנה פדיה, קפטנית קבוצת תל"י בית וגן ויו"ר משותפת של מאמאנט ירושלים, מוסיפה ואומרת "ברגע שטוב לנו האימהות, זה משרה על כל הסובבים אותנו"

פורסם בתאריך: 13.6.17 10:24

מאמאנט הוא ארגון אימהות קהילתי-ספורטיבי-חברתי, שבו חברות אלפי אימהות ברחבי ישראל. בליגה הירושלמית פועלות 31 קבוצות, שבהן כ־400 שחקניות, כאשר בכל קבוצה ישנן בין 18-12 שחקניות.

מטרת הליגה, כפי שפורסם באתר "כל העיר" בשבוע שעבר, היא להשריש את תרבות הספורט בקרב אימהות ודרכן להגיע לילדיהן, כל זאת תוך מעורבות בקהילה.

 

הקבוצות, לרוב, מתארגנות על פי שיוך בית ספרי של הילדים, כשאחת מהקבוצות הוותיקות בעיר היא תל"י בית וגן, אשר מונה 13 שחקניות, שנפגשות לאימונים מדי יום שני בבית הספר שעל שמו נקראת הקבוצה.

את תל"י בית וגן מאמנת עמליה פורמן, והקפטנית היא דפנה פדיה, יו"ר משותפת של מאמאנט ירושלים, שעושה את הפעילות הארגונית בעיר בהתנדבות ו"עם הרבה אהבה, רצון טוב והמון פרגון מבנות הקבוצה וקבוצות אחרות".

פדיה מוסיפה ואומרת כי "מאמאנט עבורי זה קודם כל משחק חברתי, שמהווה דוגמא אישית לילדים. אנחנו מייצגות את בית הספר שבו הילדים שלנו לומדים. זה משחק ספורטיבי תחרותי, אבל הנושא החברתי שולט בו מאוד. יש קשרים חברתיים בין כל האימהות שמשחקות ויש גיבוש שקורה אחרי האימונים בין אם ביציאות לבתי קפה, בחגיגות יום הולדת לאימהות בקבוצה וגם בחיבור חברתי בין הילדים. מעבר לכך, יש מחנאות אימונים שאנחנו נוסעות אליהם וגם נסיעות לחו"ל. בפן הקהילתי, אנחנו מקיימות כל מיני מפגשים למשל על נושא המלחמה בסרטן השד, כשלכל שחקנית יש את המודעות לזה והולכת להיבדק. זה לא רק משהו חברתי מצומצם בקבוצה אלא משהו חברתי בין כל השחקניות בירושלים ושחקניות נוספות מכל הארץ".

פדיה, בת 47, היא אם לשלושה שמתגוררת בשכונת ארנונה. "זאת נסיעה לא קצרה. לפעמים לוקח לי להגיע לאימונים 40-30 דקות, אבל אני לא מוותרת על אף אימון. בני המשפחה והחברים יודעים היטב שיום שני זה יום מקודש עבורי ושאני לא מוותר על שום אימון".

איך נוצר החיבור בינך לבין מאמאנט?
"לפני ארבע שנים ראיתי כתבה על מאמאנט בטלוויזיה. קרובת משפחה שלי שיחקה בקבוצה באזור המרכז ואמרתי לה שאני רוצה להקים מאמאנט גם בירושלים. היא קישרה אותנו עם יו"ר מאמאנט והמייסדת, עפרה אברמוביץ. אחר כך קבענו פגישה באגף הספורט בעיריית ירושלים ופתחנו את הקבוצה הראשונה, תל"י בית וגן, כשאחריה הוקמה קבוצת האקדמיה. מאז, כמו שעפרה אברמוביץ חזתה, זה מאמאנט ירושלים מתפשטת כמו אש בשדה קוצים וכל הזמן נפתחות עוד ועוד קבוצות. זה חלום שהתגשם. אפילו בפריפריה יש קבוצות לדוגמא בהר אדר, גלילות, כפר אדומים ועוד".

מה המסר שלך למי שרוצה להצטרף לקבוצה ומתלבטת?
"לתת את הזמן לעצמך. להשקיע בעצמך, להוות דוגמא אישית לילדים ולבן הזוג. לראות שעם הזמן זה מוביל לשינוי משמעותי בחיי המשפחה והזוגיות וגם מבחינה חברתית. זה משפיע על כל תחום בחיים שלנו. וברגע שטוב לנו האימהות זה משרה על כל הסובבים אותנו".

מה מאמאנט תרמה לך?
"שיניתי את אורח החיים ליותר בריאותי, רגוע ושליו. המשפחה ובן הזוג מפרגנים ותומכים. מבחינת הילדים, זו דוגמא אישית ואנחנו עושים גם פעילויות ביחד. הם באים לעודד, באים לראות אותי באימונים. הם נכנסו גם לאורח חיים יותר ספורטיבי ובריא עם תזונה יותר טובה".

מייל להצטרפות: [email protected].
בפייסבוק: מאמאנט ישראל Mamanet Israel – ליגת אמהות.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חוה ברנע

    כשחקנית בקבוצה אני יכולה לומר שזאת חויה ספורטיבית מהנה ומגבשת. יישר כח לכל העוסקים במלאכה. כייף לצאת לאימונים, להתחרות במשחקים ולצאת יחד לבילויים. מומלץ!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר