הצגת ילדים קרטונלה במסגרת אירועי רק קרטון במוזיאון המדע (צילום: עידן ועקנין)
הצגת ילדים קרטונלה במסגרת אירועי רק קרטון במוזיאון המדע (צילום: עידן ועקנין)

לחשוב מתוך הקופסא: תערוכת קרטון מרהיבה במוזיאון המדע

תערוכה מרהיבה ומעוררת השראה על קרטון נפתחה במוזיאון המדע בירושלים. סדנאות לעיצוב בקרטון, מתחמי התנסות, הדגמה מדעית, קולנוע קרטון, הצגת ילדים וסרט בתלת מימד

פורסם בתאריך: 3.5.18 10:10

מסתבר שקרטון הוא הרבה יותר מסתם קופסה. קרטון הוא חומר גלם המשמש לבנייה ויצירה של דברים רבים אפילו בתים. בעזרתו ניתן ללמוד הרבה על טכנולוגיה וחדשנות, עקרונות הנדסיים ועוד. הקהל הרחב מוזמן לחגיגה משפחתית של בנייה, התנסות, עיצוב, דמיון, הנאה וחוויה, בה ניתן ליהנות מתערוכה חדשה 'קל וחומר', 'ללכת לאיבוד' במבוך עשוי קרטון, לבנות עיר דמיונית מקרטון, להשתתף בהדגמה מדעית מפתיעה, להרכיב חיות דמיונית שיקחו איתם הביתה למזכרת וליהנות ממופע חדש לילדים ולכל המשפחה.

קל וחומר  – תערוכה חדשה (לכל המשפחה)

תערוכה מרהיבה  ומעוררת השראה על קרטון, עיצוב והמון דמיון. האמנית והמעצבת מתחום האמנות הפלסטית, אליאן (לולה) קצ'קה, עובדת בעיקר עם קרטון ומפתחת טכניקות ושיטות בניה בעלות שפה אמנותית ייחודית ומרתקת. זוהי תערוכה המורכבת מאוסף של עבודות עשויות מקרטון על כל גווניו: מבני ענק, דמויות אנוש, חיות דמיוניות, שמלת נשף מפוארת, ועוד. עבודותיה של קצ'קה  בקרטון כחומר פיסולי, מדגישות את הניגודיות בין החומר המתכלה, הזמין, היום-יומי לבין הצורות הקלאסיות, הכבדות והמוכרות מעולמות רחוקים בהיסטוריה. בתערוכה מיצב אמנותי המשלב אנימציה והקרנה שביחד מעניקים חיים חדשים ומגוונים לעבודות שמשנות את פניהן לסירוגין כיד הדמיון.

 

מה בתוכנית?

  • סיפורו של קרטון – הדגמה מדעית (לכל המשפחה): כמה זמן לוקח 'לגדל' קופסת קרטון? מה זה שטאנץ'? וכמה טון יכולה לשאת קופסת קרטון? בהדגמה יכירו המשתתפים קרטון מזוויות לא שגרתיות ומה מקנה לקרטון הגלי את אותן תכונות שהפכו אותו לחומר האריזה הנפוץ בעולם.
  • עיר הקרטון – בניית מיצב קרטון ענק בשיתוף קהל (לכל המשפחה): קרטון הוא הרבה יותר מקופסה, הוא חומר גלם שממנו מגשימים חלומות! באמצעות ברגי פלסטיק וכלים ייחודיים לקרטון, יבנו המשתתפים, מגוון מבנים שירצו למצוא במתחמי החיים בעיר העתיד. נבנה בניינים בשכונת המגורים "מעלה קרטון", חיות ב'ספארי' "קרטון חי" וכלי תחבורה ל"חניון-קרטון".
  • קרטון ודימיון – Make &Take (לכל המשפחה): בניה אישית מפתיעה והומוריסטית של חיות דמיוניות מקרטון. במהלך הבניה נרכיב ונחבר בצורות שונות חלקי קרטון מעוצבים ליצירת פילים, שוורים וכל מה שביניהם.
  • קרטונוע – פינת צפייה (לכל המשפחה): המבקרים מוזמנים לצפות בסרטונים קצרים המסבירים מה הם התהליכים ליצירת קרטון בתעשייה, מהם החידושים וההמצאות הישראליות הקשורות לתעשיית הקרטון בארץ.
  •  מבוכים וקרטונים (לכל המשפחה): בניית מבוך מצרפי הבנוי מחיבור עלי צבר וסברסים. המשתתפים יבנו משוכות התוחמות מבנה של מבוך, שבו ניתן לטייל וללכת לאיבוד מבלי להידקר אפילו בקוץ אחד.
סדנאות לילדים בתערוכת "רק קרטון" במוזיאון המדע (צילום: עידן ועקנין)

סדנאות לילדים בתערוכת "רק קרטון" במוזיאון המדע (צילום: עידן ועקנין)

 

  • הצגת ילדים – קרטונלה: הפקת מקור של המוזיאון בשיתוף היוצרת והשחקנית ענת בוסק, בוגרת ביה"ס "החזותי". ההצגה  מספרת את סיפורה של קרטונלה ילדה שחיה בעולם של קרטון, כאשר יום אחד מגיעה אליה הודעה, שתופעה מוזרה הנקראת "גשם" צפויה להגיע לעולמה, מיד אורזת קרטונלה תיק ויוצאת למסע להציל את מדינת הקרטון. בדרך תפגוש קרטונלה אנשים מוזרים ומעניינים ותחווה חוויות שונות ומשעשעות. משחק: ענת בוסק, סיוון שלצר-אלכסנדרוביץ' (ההצגה תועלה ב26.5, 2.6, 9.6, 16.6 בשעות: 12:30, 13:30, 14:30. משך ההצגה כ 15 דק'.
  • גלילים מאירים  –  סדנת עיצוב ובנייה (מגיל 12+): בואו לעצב, לתכנן ולחתוך במכונת חיתוך הלייזר גופי תאורה מאירים שכל אחד ייחודי ובתכנון אישי. הסדנה משלבת יכולת תכנון ועיצוב דיגיטלי לצד עבודה במעבדת ה MAKE  ושימוש במכונת חיתוך הלייזר. את תוצריה של הסדנה יקחו המשתתפים הביתה. הסדנה מגיל 12 ומעלה. בתשלום נוסף – 20 ₪ למשתתף. משך הסדנה: שעה וחצי לפחות. מספר המקומות מוגבל. הסדנה פועלת בימי שלישי בשבוע בשעה 16:30, ובשבת בשעה 13:00 (למעט ה-19.5) מידע נוסף בשולחן המודיעין)

בנוסף, מוצג סרט בתלת מימד – מעוף השמיים: היכולת לעוּף היא אחת הנפלאות הגדולות בעולם הטבע. מיליוני יצורים ממריאים מעל ראשינו כיום, תוך שימוש במגוון מדהים של טכניקות כדי להתגבר על הכבידה ולשלוט בסביבתם האווירית. אבל כיצד עשו בעלי החיים את המעבר המדהים מהארץ לאוויר?

'מעוף השמיים' עושה שימוש במידע מדעי עדכני ובאפקטים טכנולוגיים כדי לחשוף ולהציג את הסיפור של האבולוציה של התעופה בקרב בעלי החיים. (קריינות בעברית. 20 דק'. בתשלום נוסף מעל גיל שנתיים: 5 ₪.).

 

אירוע 'רק קרטון' הופק בשיתוף ובתמיכה של הקרן לירושלים, קבוצת נייר חדרה (נייר חדרה, כרמל פרנקל ואמניר) ובסיוע תעשיית הקרטון בישראל: אמיקוטיוב, ימאתון, קרגל, Cardboard Technologies וימא.

מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד

פרטים נוספים באתר מוזיאון המדע

טלפון: 02-6544888 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר