סוכות בנאות קדומים (צילום: אלדד מאסטרו)
סוכות בנאות קדומים (צילום: אלדד מאסטרו)

סוכות בפארק נאות קדומים: מסע בזמן אל מתקני המים העתיקים

הפעלת מתקני מים קדומים בשיטות שונות, תערוכת סוכות מיוחדת במינה, סיפורי מים מימי קדם, התנסות בחריש ובטחינת גרעיני חיטה, הצגה ומופעים לכל המשפחה, יצירה מהטבע, ניווט משפחות אתגרי מיוחד לסוכות. כל מה שמחכה לכם בחול המועד סוכות בפארק נאות קדומים  

פורסם בתאריך: 16.9.18 13:32

גם אוהבי הקיץ המושבעים מתרגשים עם בוא הגשם הראשון, ואם נתייחס רגע אל החיים בעבר – ברור שחיכו לגשמים שמביאים איתם ברכה ופרנסה. כבר אלפי שנים שאת חג הסוכות מלווה הציפייה ליורה שיבוא, ישטוף את חום הקיץ וירווה את השדות. יחד עם הישיבה בסוכה, החלו יושבי הארץ הקדומה, לייחל לשנה ברוכת גשמים, ולכן המציאו אבותינו מתקני מים שיעזרו לאגור את מי הגשמים ולהעבירם באמות ובתעלות אל השדות והעצים.

בפארק נאות קדומים יחזרו בחג סוכות אל אותם ימים, ויראו לצד מתקני המים גם את הפתרונות הקדומים לשנים בהן הגשם פשוט לא הגיע.

משפחות וילחדים מוזמנים לבקר בפארק במהלך חול המועד סוכות 2018 ימים שלישי-שישי 25.9.18-28.9.18. במהלך הביקור יצאו למסע בזמן בעקבות המים, לאורכם של שני מסלולי הליכה לבחירה (ארוך וקצר), כאשר כל אחד מהם נפתח בביקור באחת הגרנות שבפארק, שם שומעים על תלות החקלאים בגשם וניתן יהיה להתנסות בחריש ובטחינת גרעיני חיטה באבני ריחיים.

סוכות בנאות קדומים (צילום: אלדד מאסטרו)

סוכות בנאות קדומים (צילום: אלדד מאסטרו)

 

בהמשך יגיעו אל בור המים, שם תספר "שומרת הבור" – שמרית, על בנייתו, חשיבותו ושלל שימושיו של בור המים. לצד בריכת המים תחכה אגם בת פלג שתספר על המאגר הייחודי בבעלות משפחתה, וכמובן שכל המבקרים יגיעו גם אל מתחם מתקני המים העתיקים. במתחם יכירו את אותם כלים ואף יוכלו להתנסות בעצמם בתפעולם: לסובב את בורג ארכימדס, להעלות מים בעזרת קילון, לצפות באמת המים המשקה במימיה את פרדס האתרוגים ולראות דגם ייחודי של מעין שכבה המאפשר הצצה אל בטן האדמה.

הסיורים יגיעו גם אל תערוכת הסוכות הייחודית בעולם. בתערוכה מגוון סוכות, אשר נבנו על פי תיאורים מהמשנה. בין הסוכות ניתן לראות סוכה בנויה על גבי סירה, סוכה זעירה, סוכת ענק בגובה של מעל 20 אמה (10 מטרים), סוכה שממוקמת על גג סוכה אחרת, ואפילו סוכה על גב גמל.

מי שירצה לבנות בעצמו סוכה, יוכל לעשות זאת במתחם "בנה סוכתך". בו כל ילד וילדה יכולים עם קצת עזרה להרים סכך ולבנות לבד סוכה.

בנוסף, מתקיימות לאורך היום הופעות לכל המשפחה: "תנני גשם – סיפורו של נקדימון" – הצגה מקורית לכל המשפחה; "מיתרי הזהב" – מופע כליזמרים סוחף; ו"ככה לא בונים סוכה" – מופע אקרובטיקה ולהטוטנים.

המבקרים יוכלו ליהנות גם מסיפורים על ארבעת המינים, וכיצד כל אחד מהם מסמל את המסע הארוך שעברו אבותינו מארץ מצרים לארץ ישראל, ממתחם יצירה לילדים ברוח החג, ג'ימבורי לקטנטנים, השכרת אופניים וטיול רכוב ב"תיורית"- רכבת הפארק בסיור מרתק בין נופי הפארק (בתוספת תשלום).

למעוניינים לאתגר את הגוף ואת הראש, יתקיים "ניווט אסיף ומים" – ניווט לכל המשפחה (ללא עגלות), שיעבור בין צמחי ארבעת המינים, בריכות ומתקני מים נוספים ברחבי הפארק.

 

חול המועד סוכות 2018  ימים ג'-ו', 25-28 לספטמבר

ימים ג'-ה' בין השעות 17:00-9:00, כניסה אחרונה ב- 15:00

יום ו' בין השעות 14:00-8:30, כניסה אחרונה ב- 11:30

מחיר כניסה: 45 ₪ למשתתף מגיל 3

 פרטים ומידע נוסף: 08-9770770 ובאתר: www.n-k.org.il

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר