פתיחת שנת הלימודים בצל הקורונה, ת"לי גאולים (צילום: אוהד צויגנברג)
פתיחת שנת הלימודים בצל הקורונה, ת"לי גאולים (צילום: אוהד צויגנברג)

מודיעין: מתווה החזרה ללימודים בעיר

תלמידי כיתות א'-ד' במודיעין חוזרים ללמוד בקפסולות חמישה ימים בשבוע. ראש העיר חיים ביבס: "זוהי תקופה בה אנו נדרשים לתת פתרונות יצירתיים ולעמוד באתגרים שטרם נראו"

פורסם בתאריך: 1.11.20 06:56

בעקבות החלטת הממשלה להחזיר את תלמידי כיתות א' עד ד' לספסל הלימודים היום, ראשון, 1.11, מינהל החינוך בעיריית מודיעין נערך ליישום מתווה חזרה ללימודים, בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

מתווה החזרה ללימודים, נכון לזה במתכונת של חמישה ימי לימוד בשבוע, נבנה על ידי מינהל החינוך העירוני בשיתוף פעולה עם צוותי החינוך בבתי הספר, במטרה לייצר מודל עירוני אחיד שיפעל בכל בתי הספר בהתאם להוראות משרד הבריאות כדי להתגבר על האתגרים הייחודיים בעידן הקורונה.



אחד העקרונות המרכזיים במתווה הוא החזרה ללימוד בקפסולות, לא רק בקרב תלמידי כיתות ג'-ד' אלא גם בקרב כל תלמידי כיתות א'-ב', זאת בשל החלטת הממשלה החדשה שהתקבלה בנושא זה עקב "הגל השני" של עלייה בתחלואה. בקפסולות, שיהוו את כל מסגרת הלימוד נכון לכעת, ילמדו בכלל בתי הספר בצוותים הרגילים הכוללים, מחנכים, מורים מקצועיים ותומכי הוראה תוך שמירה על תחלופה מינימלית של אנשי צוות.

בהתאם לעקרונות אלו ובמטרה ליצור בכלל בתי הספר קבוצות קבועות שנפגשות עם אותם אנשי צוות, קבע מינהל החינוך כי לכל בית ספר בעיר ניתנת האוטונומיה לבנות את הקפסולות לפי הצוותים, מערכת השעות והמרחבים הזמינים שברשותו. בימים הקרובים, הודיעה העירייה כי תערוך פגישות עם כל בית ספר בנפרד, במטרה לבדוק היכן קיימים קשיים ואתגרים פוטנציאליים שעלולים להקשות על יישום המתווה העירוני.

בהתאם לנהלי משרד הבריאות, כל קפסולת לימוד יכולה להכיל עד 18 תלמידים למעט מקרים חריגים, שצריכים לקבל אישור של משרד החינוך ומינהל החינוך העירוני. כמו כן, בשטח בית הספר, נדרשים כל התלמידים ואנשי הצוות לעטות מסכות, לרבות תלמידי כיתות א' שהיו פטורים מכך עד כה.

לצד הלימודים, גם ההפסקות מקבלות תפנית בשנת הלימודים הקרובה. התלמידים בכלל בתי הספר יצאו להפסקות באופן הדרגתי, בהתאם לנהלי משרי החינוך העירוני, זאת במטרה לשמור על סטריליות ולמנוע ככל הניתן ערבוב בין תלמידים מקפסולות לימוד שונות.

המתווה העירוני עוסק גם ביצירה ושמירה על רצף חינוכי בין הקפסולות הלומדות בבית הספר לבין הצהרונים, שימשיכו לפעול בשעות הרגילות עד השעה 17:00 בכל שבוע הלימודים. ההנחיה העירונית שקיבלו כל בתי הספר היא לא לערבב בצהרון תלמידים מקפסולות שונות, במטרה ליצור קבוצות צהרון המכילות רק תלמידים מאותה קפסולת למידה מהבוקר.

לא רק מרחב הלימודים מוגבל תחת ההנחיות החדשות, אלא גם חדרי המורים. בהתאם להנחיה של מינהל החינוך, חדרי המורים בכל בתי הספר יפוצלו או שיוקמו בהם מחיצות, במטרה למנוע התקלות של מורים שחורגת מהנחיות משרד הבריאות. כמו כן, כל מוסדות החינוך בעיר עוברים ניקיון יסודי לפני פתיחתם, וכל אחד מהם קיבל תקציב הצטיידות לחומרי היגיינה וציוד אישי של מסכות לתלמידים ואנשי הצוות.

תלמידי כיתות ה'-ו', אשר טרם נקבע מועד חזרתם לבתי הספר על ידי הממשלה, יזכו בתקופה הקרובה למפגשים חינוכיים במרחבים פתוחים, שקיבלו אישור ממשרד החינוך. צוותי החינוך בבתי הספר בעיר מתכננים ובונים את מתכונת המפגשים הללו בימים הקרובים, אך כעת כבר ידוע כי אלו יתקיימו גם הם במתכונת של קפסולות אשר ייפגשו עם איש צוות קבוע ויפעלו במטרה ליצור שיח רגשי-חברתי, לחזק את החוסן האישי והקבוצתי ולזהות תלמידים בסיכון.


בית ספר קשת במתכונת קורונה (צילום: אמיל סלמן)

בית ספר במתכונת קורונה ולימודי "קפסולה" (צילום: אמיל סלמן)


בהמשך לנוהל שהיה נהוג עד כה מאז תחילת משבר הקורונה, בכל בתי הספר בעיר, כניסת הורים ואנשים שאינם צוותי חינוך לשטח בית הספר אסורה באופן גורף. במסגרת איסור זה, קיים גם איסור הגעה של תלמידים לבית הספר ללא הצהרת בריאות חתומה ואיסור השתתפות בכל מסגרת חינוכית במקרה של הופעת סימפטומים רפואיים שליליים מכל סוג.

ראש העיר חיים ביבס: "אני גאה במינהל החינוך וצוותי החינוך בבתי הספר שעשו עבודה מדהימה ומאומצת, שמאפשרת לנו כרשות מקומית להרחיב את תכנית הממשלה לחמישה ימים מלאים בשבוע בכל שכבות הגיל א'-ד'. זוהי תקופה בה אנו נדרשים לתת פתרונות יצירתיים ולעמוד באתגרים שטרם נראו, ומאז פרוץ המשבר אנחנו מוכיחים כי במקומות בהם אנו מקבלים אוטונומיה לפעול, אנו עושים זאת על הצד הטוב ביותר עבור התלמידים, ההורים וצוותי החינוך שלנו. על כולנו להבין שעל מנת לקיים ככל הניתן שגרת חיים לצד הקורונה, עלינו להתמיד במאבק לצמצום התפשטות הנגיף, לשמור על הכללים ולגלות אחריות מוגברת כלפי הסובבים אותנו. רק כך נצליח לשמור את העיר שלנו ירוקה".

סגן ראש העיר מויש לוי, מחזיק תיק החינוך, מספר: "האתגרים בפניהם עומדת מערכת החינוך העירונית בתקופה זו הם עצומים, כאשר חדשות לבקרים ההנחיות וההגבלות משתנות ברמה הארצית, ואנו נאלצים להתאים לכך את המערכת המקומית. מנהלי בתיה"ס, יחד עם הצוותים החינוכיים ובסיוע מנהל החינוך, עושים מאמצים כבירים על מנת לנסות לאפשר לכל התלמידים בכיתות א'-ד' לחזור לשבוע לימודים של חמישה ימים בקפסולות, על פי ההנחיות. מגיעה להם תודה, הוקרה והערכה רבה על מאמצים אלה. אני קורא לכולנו לשמור ולהקפיד על ההנחיות, כדי שפתיחת בתי הספר לא תביא לעלייה משמעותית בתנאי התחלואה, וכך נוכל להחזיר גם תלמידים משכבות נוספות ללימודים".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר