תמונה להמחשה - לימודיים סביבתיים במודיעין (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים-רעות)
לימודיים סביבתיים במודיעין (צילום: דוברות עיריית מודיעין מכבים-רעות)

מודיעין: תוכנית חדשה תוציא את תלמידי היסודי ללמוד בטבע

במסגרת התוכנית יצאו תלמידי כיתות ה'-ו' לפעילויות חינוכיות בטבע כחלק ממערכת השעות הקבועה שלהם. סגן ראש העיר מויש לוי: "חשוב בתקופה זו לאפשר לתלמידים להתאוורר וללמוד בחוץ"

פורסם בתאריך: 13.12.20 07:39

בתגובה להשפעות השליליות של מגפת הקורונה והסגרים החוזרים על שגרת החיים והלימודים של תלמידים רבים, עיריית מודיעין תתחיל להפעיל תוכנית חינוך ייחודית לתלמידי כיתות ה'-ו' בכלל בתי הספר בעיר הנקראת "מודיעין הבית שלי", במסגרתה יתקיימו עבורם פעילויות חינוכיות בחיק הטבע.

אלפי התלמידים שישתתפו בתוכנית יצאו במסגרתה לארבעה מפגשים בנושא איכות הסביבה, ביחד עם מדריכים של החברה להגנת הטבע, באתרים הנמצאים בטבע הסמוך לכל בית ספר.



מהעירייה נמסר כי מטרת התוכנית היא לחשוף את התלמידים לנושאי איכות הסביבה, בדגש על החשיבות של ההתבוננות מסביב ופיתוח רגישות ומודעות לנושא, כמו גם חשיבה ביקורתית ויוזמת. בין היתר, יעסקו התלמידים במושגים מעולם הסביבה כמו שימור וקיימות, ילמדו על בעיות הפסולת והשפעתה על הסביבה ויכינו תכנית אקטיביסטית לשימור האתר הסמוך לבית ספרם.

התוכנית החדשה נכללת בשעות הלימודים הקבועות של כל תלמידי כיתות ה'-ו' בעיר, והיא יוצאת לדרך בעקבות חזרתם של תלמידי שכבות אלו לבתי הספר לאחר הסגר. המפגשים החלו בשבוע האחרון, בהתאם להנחיות משרד הבריאות ובחלוקה לקפסולות, כאשר כל בית ספר שילב את המפגשים במערכת השעות שלו.

חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק איכות הסביבה, עו"ד הילה בן אליעזר, וסגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, מויש לוי, הם חברי המועצה המובילים את יישום התוכנית החדשה, בשיתוף עם מחלקת איכות הסביבה והחברה להגנת הטבע.

סגן ראש העיר מויש לוי, מחזיק תיק החינוך, מציין כי "אני שמח מאוד שהצלחנו להוציא לפועל את התכנית. כ"כ חשוב בתקופה זו לאפשר לתלמידים להתאוורר וללמוד בחוץ, במיוחד, לתלמידי כיתות ה'-ו', שהיו בבית זמן כה רב. אך החשיבות של התכנית היא גם בחיבור וחיזוק ההיכרות של התלמידים עם העיר ומשאבי הטבע שסביבנו, שהם ערכים בסיסיים בתפיסה החינוכית שלנו".

מחזיקת תיק איכות הסביבה חברת המועצה הילה בן אליעזר מוסיפה ומוסרת: "בתקופה האחרונה ניכר הצורך המיוחד בלמידה מסוג אחר, בחיבור של הילדים לטבע במרחב הפתוח. אני שמחה ונרגשת שמינפנו את ייחודה של התקופה הזו ליצירת מתכונת לימודית במודל אחר, שילווה את הילדים הלאה ויציע להם מבט סקרן על הסובב אותם בחיי היומיום".


 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר