הבטחות מול מציאות - האם כך נראה השדרוג? (צילומים: רועי נחמיה)
הבטחות מול מציאות - האם כך נראה השדרוג? (צילומים: רועי נחמיה)

דעה | השתדרגנו?

"מפסיקים לרגע - משתדרגים בגדול" הבטיחה חברת כפיר, רגע לפני השבתת הרכבת הקלה. אז הבטיחה. רועי נחמיה, תושב ירושלים, משתמש קבוע ברכבת הקלה, משתף על החוויה שלו מהשבוע האחרון ברכבת התקולה | טור דעה

פורסם בתאריך: 20.2.25 15:10

לעתים קרובות למדי, מאז השתלטותה של הרכבת הקלה על מערך התחבורה המרכזי בירושלים, הנוסעים עומדים דחוסים וצפופים זה לזה בשעות לא מעטות.

על כן, במהלך השבוע שעבר, הופסק השירות של הרכבת הקלה בירושלים במטרה "לשדרג" כביכול את השירות; לחדש את קרונות הרכבות על מנת לאפשר לכמות נוסעים גדולה יותר לנסוע ברכבת.

לצערי החברה נכשלה לספק ולעמוד בהבטחותיה, אך כמובן ממשיכה היא לגבות את עלות הנסיעה. למרות כניסתם של הקרונות החדשים לפעילות בשבוע האחרון, הרכבות עדיין עמוסות בנוסעים בצורה חמורה ומחפירה. המציאות בה נוסעים נמחצים בעל כרחם אחד על השני, עד כדי היעדר מוחלט במרחב אישי וצניעות, דורשת טיפול! מלבד העברת חיידקים אפשרית במקרה הטוב, והתחככות לא רצויה אחד בשני במקרה הרע, חווית נסיעה זו מותירה מועקה, כעס ובושה. באופן אירוני [ואף תמוה כיצד דבר זה מתרחש בעיר הקודש?].

חווית הנסיעה ברכבת זהה לשימוש בשלוש המעליות העלובות בתחנת הרכבת "יצחק נבון", אשר מאות נוסעים נאלצים לעלות בו זמנית ולהידבק אחד לשני… אני משאיר לכל אחד להפעיל את הדמיון שכן כל מילה נוספת מיותרת.

בהזדמנות זו אשמח להכיר את "הגאונים" שתכננו את הבור בו קבורה הרכבת אליו מגיעים וממנו יוצאים בזמן העולה על 13 דקות לפחות! או לקוות שאותם גאונים יחכימו לעשות ויקימו מערך מעליות נוסף.

ובחזרה לרכבת הקלה, צר לי כי משרד התחבורה מאפשר מונפול בולט הקיים בירושלים למעלה מעשור המכתיב ומחריף את רמיסת התושבים המתבטאת באופן כואב בצפיפות הבלתי נסבלת הקיימת בקרונות.

 

 

אנו דורשים כי דבר זה לא יימשך – בשביל תושבי ירושלים, ובכללם הנוסע הזועם הכותב שורות קשות אלו.

אנא אפשרו לחברות תחבורה נוספות להעניק שירותי תחבורה בירושלים כשם שהיה בעבר. כך, חברה עריצית, חברת כפיר, תלמד את מקומה ותחדול מהתעללותה וזלזולה בציבור הנוסעים בעיר ירושלים.

בינתיים, ככה בזמנכם הפנוי, אני מעודד את כלל ציבור הנוסעים, או לפחות אלו מכם שהצליחו לתפוס פינה בתוך ההמון, לשבת [רק אם היה אפשר], ולכתוב תלונה/תביעה/פוסט על מנת לקדם את השינוי המיוחל. וכמובן לזכור לשלוח [רק לא אלי, כן?]. כך לפחות תגיעו הביתה פחות ממורמרים. במידה מסוימת. נסיעה טובה.

  • הכותב הינו תושב ירושלים, משתמש קבוע ברכבת הקלה

המודעה של חברת כפיר לקראת ההשבתה


 

תגובות

22 תגובות
22 תגובות
  1. נ.א. משאירה את הרכב הפרטי בבית ומשתמשת ברכבת

    צודק בכל מילה. היום, בזמן שהרכבת מדרום לא הגיעה, הספקתי לעשות דרכי ברגל ולהגיע למחוז חפצי לפני שנראתה רכבת באופק. בכיוון הנגדי, לעומת זאת, עברו באותו זמן ארבע רכבות. תכנון לעילא ולעילא! (מקווה שהביטוי מוכר לכם, כי להפעיל קו רכבת אחד בלבד כנראה אינכם יודעים)

  2. בני

    מלים כדורבנות.
    אני גם נוסע בקביעות ברק"ל וזאת בושה וחרפה לתאר מה שמתרחש בה.
    הסדר והיעילות הן שתי תכונות שאינן בלקסיקון של משרד התחבורה.

  3. יהודה

    שמאלני שלא יודע להגיד תודה לשרת התחבורה שעושה לילות כימים למען הנוסעים.

  4. מירי

    באמת נהיה ממש גרןע לנסןע ברכבת. קודם כל המושבים אינם נוחים והישיבה לא נעימה. שנית הצפיפות איומה ובכל תחנה בעצירה ובתחילת נסיעה העומדים נופלים אחד על השני כי אין כמעט במה להיאחז והרכבת נעצרת בחוזקה או מתחילה בשעטה כך שהעומדים חסרי הגנה

  5. טלי

    כל מילה בסלע! היה סיוט השבוע גם ברכבת הקלה וגם ברכבת ישראל.
    הרכבת הקלה זוועה כבר לא מגיעה מהר וכשמגיעה כולם דחוסים ויש מלא תקלות גם בבוקר בהלוך נתקעה וגם בחזור.
    כנ"ל לגבי המעליות ברכבת ישראל זוועה היינו דחוסים לרמת מחנק אין מרחב אישי בטוח בכלל. גן עדן למטרידנים וסוטים
    פשוט חווית נסיעה זוועה

  6. י

    לידיעתך אין במדינת ישראל שרת תחבורה בתפקיד.
    ולמה אין התייחסות לקרונות החדשים שחוסר תכנון ומקום לנוסעים זועק לשמיים

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל מילה בסלע.
    בושה וחרפה! הגיע הזמן לעשות מעשה ולהרים את הכפפה

  8. תושב ירושלים

    למרות שהמצב באמת באמת לא נסבל, כפיר לא עושה בכוונה את השיבושים האלה ואני לא חושב שזה הוגן להאשים אותם

  9. ד

    אמנם לא הייתה הסברה טובה
    הסבר קצר למה שעשינו
    המערכת הישנה הייתה של חברת אלסטום הצרפתית עם רכבות שלהם
    הארכות והקו הירוק הן עם מערכות של חברת כאף מספרד
    אין אפשרת שרכבות של כאף ישתמשו במערכת אלסטום
    ולכן בחמישה ימי השבתה – הרבה פחות מהמקובל בעולם לפרויקט כזה החלפנו את כול המערכות ברכבת ובתשתיות התומכות
    בגלל הזמן הקצר וכדי להחזיר את הרכבת לפעולה בזריזות התמקדנו רק במערכות חיוניות
    עכשיו עובדים על שאר המערכות ותוך זמן קצר התדירות תעלה החריקות בסיבובים יעלמו ותהיה עדיפות בצמתים
    בתקווה לימים טובים
    טכנאי בכפיר

  10. יוסי

    ברור שלא בכוונה הם פשוט טחנת כסף על חשבון הציבור ועל שטחים ציבוריים

  11. תושבת פסגת זאב

    הרכבות החדשות קטנות, נסיעה לא חלקה, כל עצירה בתחנה מפילה נוסעים שעומדים
    מושבים קשחח כאבן
    מערכת כריזה שלוחשת את התחנות
    תדירות של רכבת פעם ב 15 דקות!!
    לא ברור מה ההשתדרגות כאן..

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גם אני נוסעת קבועה ברכבת השבוע המתנו חה כ20 דקות בקור הירושלמי
    הגיעה מפוצצת והיו שניסו להכנס אך לשאו
    הנהג הכריז לא להדחף יש רכבת אחרי הוא שיקר חיכינו עוד רבע שעה לרכבת שהגיעה גם מפוצצת זוחלת באיטיות מסורבלת
    אפה הרכבות הקודמות היו אחלה רכבות אבל בזמנינו הם דוהרים הלאה מחליפים מקטינים מצמצמים
    חבל

  13. חקירה עכשיו

    המטרה היא להפוך אותנו לעדר בהמות סגור בקרון… לא אגיד מה האסוציאציה שעולה לי.

  14. הנוסע

    מרוב אירוניה וסרקזם וויצים מילוליים אי אפשר לראות את הרק"ל. מה בכלל רצית לומר? (חוץ מלשחרר קיטור).

    ועוד משהו: זה לגמרי לא המקום לנצל את ההזדמנות ולבקר את תחנת יצחק נבון. מעבר לכך, לוקח הרבה פחות מ-13 דקות כדי לצאת ולהיכנס, כולל הבדיקה הבטחונית בכניסה, וכולל הטיפוס והמורד במדרגות הנעות.

  15. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בושה וחרפה
    זלזול גדול
    חוסר התאמה ברכבת לציבור
    היא לא נוסעת באופן חלק
    אין מקומות ישיבה
    אסון
    זה פשוט עונש לנסוע ברכבת הזאת!!

  16. הבעיות חמורות בהרבה

    כמי שנוסע קבוע בתחבורה הציבורית הכתבה הזו בעיני עוד מחמיאה ביחס למצב.
    השיא הגדול בעיני הוא שבניגוד לשלומיאליות הגמלנוית שהם מפגינים כבר שנים בכל הנוגע לשיפור השירות,במערך הקנסות הם מראים יכולות יעילות של חברת רכבות יפנית ,שם אין תקלות הכל עטבד כמו שעון.

  17. יוד

    ממש כך….אפשר היה להשבית את הרכבת הקלה לעוד שבוע, לתגבר את האוטובוסים ולא לשלוח אותנו, הנוסעים, לחוויה סיוטית כזאת…אחרי המתנה של עשרים דקות לרכבת הקלה, צפיפות בקרונות ועצירה של כחמש דקות בכל תחנה, נסיעה שאורכת בדרך כלל רבע שעה ארכה 50 דקות(!).

  18. ירושלמית

    מסכימה עם כל מילה. כפיר מנצלת את זה שהיא הבלעדית שמפעילה את הרכבת וכך בשירות נראה.
    אחרי הסיעה שדמתה להובלת חיות במשאיות, אני מדירה את רגליי מהזוועה הזו עד שיתקונו כל הליקויים או עד שתחזור הרכבת עם הקרונות הישנים.

  19. סרדין מצוי

    הם מודים שהם קנו קרונות עם קיבול נמוך יותר. בהנחה שהנהגים אינם סתם סדיסטים, אז מסתבר שהם גם גרועים טכנית, ואין אפשרות לבלום אותם בהדרגתיות כך שנוסעים לא יעופו בכל בלימה או האצה.
    מתי נגלה שתהליך הרכש היה "לקוי", עם דליפות פיננסיות לכיסים פרטיים?

  20. יעל

    בהחלט נראה שמי שאחראי על התחבורה הציבורית אף פעם לא נסע בה. זה ממש זלזול ועינוי. האמת שכתבתי לכפיר והצעתי לשים מכשיר תיקוף נוסף שיהיה מכשיר בכל צד של הדלת. דבר שיפחית את העומס על הדלתות. בנוסף למרות שייקח יותר זמן לעצור לזמן ארוך יותר בתחנה. הזמו הקצר לא מאפשר לנוסעים לרדת ולעלות בעיקר שיש עומס וגורם לדחיפות…..במקביל להגדיל תדירות של הרכבת. התשובה הלקונית שקיבלתי הייתה מבזה

  21. לולי

    צפיפות, דוחק, חיכוכי גופים, הדף מהנסיעה ואי התחשבות במבוגרים וילדים קטנים בנוסף

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר