גילה (צילום: AHMAD GHARABLI אי-אף-פי)
גילה (צילום: AHMAD GHARABLI אי-אף-פי)

גילה: תוכנית לפינו-בינוי במקום תמ"א 38

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים החליטה על עצירת היתרים לתמ"א 38 במתחם רחוב הגפן שבשכונת גילה, לטובת יוזמה לפינוי המבנים הקיימים ולבניית 5 בניינים הכוללים 368 דירות חדשות

פורסם בתאריך: 23.12.19 16:42

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, החליטה על עצירת היתרי בנייה במתחם רחוב הגפן שבשכונת גילה. מדובר במתחם הרחובות הגפן 226-230 – בו מקודמת יוזמה על ידי יובל לוי וניר שוויקה אדריכלים לפינוי המבנים הקיימים ובניית 5 בניינים הכוללים 368 יחידות דיור חדשות וזאת במקום 3 מבנים הכוללים 72 יחידות דיור המצויים כיום במתחם.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"הוועדה החליטה לאסור על הוצאת היתרים לתוספות בנייה או יחידות דיור במתחם למשך תקופה של שנה, ובכלל זאת היתרים מכוח תמ"א 38", נמסר מהוועדה, "לאחר שהשתכנעה כי תוספות אלה יקשו על מימוש תכנית לפינוי בינוי במתחם, ועל מנת לקדם תכנון איכותי במתחם אשר יאפשר תוספת דיור לשכונה, תוך מתן מענה לצרכי הציבור במתחם".

בחודש שעבר, כידוע, החליטה המועצה הארצית לתכנון ובנייה לסיים את תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה (תמ"א 38), ב-1 באוקטובר 2022. "נקבע כי המתווה שיחליף את התמ"א יהיה בין היתר באמצעות קידום התחדשות עירונית בראייה מתחמית ולא של הבניין הבודד", מציינים בוועדה, "החלטת הוועדה המחוזית ירושלים כבר מבטאת הלכה למעשה את עקרונות המתווה החדש".

מתכננת המחוז שירה תלמי-באבאי מציינה כי "הוועדה המחוזית סבורה שתוספות בנייה נקודתיות לא ממצות את הפוטנציאל התכנוני של המתחם, ולא מייצרות התחדשות עירונית אמיתית. הוועדה מבקשת לקדם תכנית להתחדשות לכלל המתחם על פני תוספות בכוח תמ"א 38".

שכונת גילה בשנים הבאות עומדת לשנות את פניה ובעיקר לעלות לגובה. כפי שפורסם ב"כל העיר", בחודש שעבר אושרה תוכנית להקמת שני מגדלי מגורים בגובה 30 קומות בשכונת גילה בירושלים בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה. התוכנית, שממוקמת במתחם הרחובות המרגלית, החסידה והתירוש, כוללת בנייה של 290 יחידות דיור, מתוכן יוקצו 58 דירות קטנות – עבור זוגות צעירים, רווקים ורווקות.




תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר