הדמיה של מתחם דיסקין (הדמיה: משרד רוזנפלד-ארנס אדריכלים)
הדמיה של מתחם דיסקין (הדמיה: משרד רוזנפלד-ארנס אדריכלים)

גבעת שאול: מגדלי המגורים שיוקמו בבית היתומים ההיסטורי – עד 15 קומות

תוכנית הבנייה והשימור של מתחם דיסקין ההיסטורי בגבעת שאול - הוועדה המחוזית ירושלים החליטה להוריד את גובה מגדלי המגורים בתוכנית מ-24 קומות ל-15 קומות

פורסם בתאריך: 17.5.20 15:26

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים החליטה לקדם את תוכנית הבנייה במתחם בית היתומים "דיסקין" ההיסטורי שבגבעת שאול. מבנה בית היתומים ישומר, ובמתחם ייבנו שלושה מגדלי מגורים עד 15 קומות שכוללים 300 דירות, וזאת בניגוד להמלצת הוועדה המקומית לבנות מגדלים בגובה של עד 24 קומות. 

הוועדה המחוזית, בראשות עו"ד עמיר שקד, החליטה להפקיד את התוכנית להתנגדויות – המהלך בוצע באמצעות וידאו מרחוק (ZOOM) בהתאם לנוהל עבודת מוסדות התכנון בעת משבר הקורונה והנחיות משרד הבריאות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


התוכנית ממוקמת בשכונת גבעת שאול לצד הדרך הראשית לתל-אביב, בין הרחובות גבעת שאול והרב ריינס, על שטח על כ-20 דונם, בו ממוקם אחד המבנים ההיסטוריים המרשימים בעיר. "מאחר ומדובר במתחם גדול ובמיקום מרכזי בעיר, התוכנית מציעה פיתוח של המתחם בכללותו תוך שיקום, שיפוץ ושימור המבנה ההיסטורי וקביעת ייעודו כמבנה ציבור", נמסר מהוועדה המחוזית.

מהוועדה המחוזית נמסר כי "לצד שימור המבנה ההיסטורי, הקמת מבנה של עד 15 קומות ובו כ-300 יחידות דיור ומבנה הכולל שימושים למסחר בהיקף של כ-3,000 מ"ר, המייצרים דופן פעילה כלפי הכיכר ברחוב גבעת שאול. עוד כוללת התוכנית שטח משמעותי של כ-8 דונם עבור פארק עירוני. יצוין כי הבינוי למגורים מרוכז לאורך דופן אחת של המתחם וזאת על מנת לשמור על נראות של המבנה ההיסטורי".

בית היתומים הוקם בירושלים בשנת 1880, תחילה ברובע המוסלמי בעיר העתיקה, על ידי הרב יהושע לייב דיסקין – ממנהיגי יהדות אירופה. בשנת 1907 עבר בית היתומים לרחוב הנביאים, ובשנת 1927 משכנו עבר לגבעת שאול – המתחם הכיל כ-500 יתומים ויתומות. המבנה הוקם בסגנון אקלקטי בשילוב אלמנטיים מזרחיים, מערביים ועתיקים. כיום משמש בית היתומים כמוסד חינוכי.

התוכנית החדשה הינה ביוזמת עמותת מוסדות החינוך והחסד של דיסקין ונערכה על ידי משרד רוזנפלד-ארנס אדריכלים.

מתכננת מחוז ירושלים שירה תלמי-באבאי ציינה כי "התוכנית מהווה דוגמה לאפשרות של פיתוח לצד שימור במיקום מרכזי בעיר, תוך הוספת שטחים ציבוריים לטובת השכונה ויצירת חיבורים בין חלקי השכונה על ידי שטח ציבורי פתוח נרחב".

בתוך כך, החליטה הוועדה להפקיד תוכנית להקמת מלון בן 4 קומות ובו כ-150 חדרים בשכונת אבו תור. התוכנית ממוקמת בצומת הרחובות דרך חברון והמפקד, על שטח של 6.3 דונם. כמו כן, במסגרת התוכנית מוצעת הרחבת המדרכה בדרך חברון, ושטח פתוח לשימוש הציבור אשר יפותח כגינה עם חיבור לרחוב. בתחום התוכנית, שביוזמת רשות מקרקעי ישראל ושנערכה על ידי משרד ארי כהן אדריכלים, מצוי כיום בניין נטוש שיפונה במסגרת התוכנית. המתחם מצוי בסמוך למתחם התחנה הישנה בירושלים ולציר הרכבת הקלה העובר בו.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ירושלמי

    מי האדריכל שבונה מכוער כל כך?
    עכשיו שזה 15 קומות יהיה מיועד למשפחות שיסגרו מרפסות, והכיעור עוד יחמיר.
    שירשמו על הבניין מי האחראי על כיעור הכניסה לירושלים, חזירי כספים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר