רחוב טשרניחובסקי, ירושלים (צילום: אוריה תדמור)
שכונת רסקו (צילום: אוריה תדמור)

שכונת רסקו ההיסטורית מתחדשת: במקום הבניינים הישנים – מגדלים בגובה 18 קומות

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה החליטה לקדם תוכנית להתחדשות עירונית במתחם שבין הרחובות טשרניחובסקי ודוד שמעוני - מגדלים בגובה 18 קומות יחליפו מבנים בגובה 4 קומות

פורסם בתאריך: 16.6.20 18:05

שכונת רסקו ההיסטורית מתחדשת ומטפסת לגובה – הוועדה המקומית לתכנון ולבניה, בראשות סגן ראש העיר אליעזר ראוכברגר (דגל התורה) מקדמת תוכנית חדשה להתחדשות עירונית בין הרחובות טשרניחובסקי ודוד שמעוני.

מדובר תכנית בשטח שמתפרס על 7.2 דונם, במסגרתה ייהרסו שני מבני רכבת בגובה 4-3 קומות שכוללים 108 דירות חדשות. אחד הבניינים פונה לרחוב טשרניחובסקי והבניין השני פונה לרחוב דוד שמעוני, כאשר ביניהם קיים שטח מאושר המוגדר 'ירוק'. במקום המבנים הישנים – יוקמו ארבעה מגדלים חדשים בגובה 18-16 קומות, הכוללים 252 דירות חדשות, מבני ציבור בקומות הקרקע בשטח של 700 מ"ר, מסחר בשטח 650 מ"ר ומשרדים בשטח של 100 מ"ר.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כפי שפורסם לפני שנה וחצי ב"כל העיר" – קו הרקיע של שכונת רסקו עומד לעבור מהפך בשנים הקרובות. ברחוב טשרניחובסקי ושמעוני מקודמות מספר תוכניות פינוי-בינוי – בניינים ישנים יוחלפו במגדלים. אחד החששות הגדולים של הדיירים באזור הוא מקריסה תחבורתית, כפי שעולה בשכונות נוספות בירושלים.


הדמיה לתוכנית פינוי-בינוי בטשרניחובסקי-שמעוני (הדמיה: ביטמן בן צור אדריכלים)

הדמיה לתוכנית פינוי-בינוי בטשרניחובסקי-שמעוני (הדמיה: ביטמן בן צור אדריכלים)


בתוך כך, גם שכונות תלפיות וארנונה עוברות טרנספורמציה של ממש. תוכניות לפינוי-בינוי באזורים אלו עברו כבר לשלב הביצוע, ביניהן בדרך בית לחם. תוכנית נוספת שמקודמת בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ממוקמת ברחוב דרך חברון 137, 139 ו-141: הפרויקט מתפרס בשטח של 3.8 דונם, ומציע הריסה של שלושה מבני שיכון בגובה 4 קומות, על גבי קומת עמודים וכולל 72 יחידות דיור קיימות. במסגרת התוכנית יוקמו שני מגדלי מגורים בגובה כ-30 קומות, על גבי קומת מסד, לכיוון רחוב דרך חברון, עם כ-212 יחידות דיור, שני גני ילדים עם חצרות צמודות, בית כנסת ושטח ציבורי פתוח.


התוכנית בדרך חברון (הדמיה: HQ אדריכלים)

התוכנית בדרך חברון (הדמיה: HQ אדריכלים)


בנוסף, בוועדה המקומית עלתה לדיון תוכנית נוספת לפינוי-בינוי ברחוב בן טבאי בשכונת קטמונים. בוועדה הוצגו חלופות ראשוניות לתהליך והוועדה החליטה כי היא תשוב ותדון בהן בישיבותיה הבאות, עם התקדמות התכנון.

בוועדה המקומית מציינים כי "שתי התוכניות ברסקו ובדרך חברון יקודמו במסלול רשויות מקומיות על ידי עיריית ירושלים באמצעות המינהלת להתחדשות עירונית ובהנחיית אגף תכנון העיר. בדיון הוועדה המקומית החליטה שמדובר במתחמים נדרשים לתהליכי פינוי-בינוי והתחדשות ולשם כך החליטה שיש מקום לקדם את התוכניות ואישרה לעירייה להצטרף כמגישת התוכניות".

ראש העיר משה ליאון מוסר כי "התחדשות עירונית היא יעד עירוני וחלק מהמענה האורבני והחברתי הנכון לירושלים. בדרך זו אנו מגדילים את היצע יחידות הדיור בעיר, נותנים מענה לזוגות הצעירים, משאירים אותם בירושלים ומעודדים צעירים נוספים להגיע לעיר".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. מתן

    בונים פי 4 יותר קומות, ורק פי 2.5 יותר דירות. זה אומר שכל דירה תהיה הרבה יותר גדולה, כניראה לעשירים בלבד. זה לא יעזור בכלום להורדת מחירי הדיור.

  2. נחמן

    דווקא איזור יפםה רסקו בניינים קטנים וחמודים במקום זה הם יקימו מפלצות בלי חן וכאוס צפיפות וגועל.
    מקווה שהתושבים מבינים שהאינטרס שלהם שונה מהאינטרס של העירייה שרוצה את טובתם של קבלנים מקורבים…
    הולילנד לא רחוק משם זה הולילנד פי 7

  3. אברהם

    אני הייתי מציע על רחוב בר אילן בירושלים שם יש בנין מספר 25 לעשות לו פינוי בינוי ואפשר לבנות במקומו בין 4 ל-6 מגדלים עד 18 קומות ולעשות גינת שעשועים באמצע פרטית לדיירי הבנינים כי הבנין כעת נראה ג'ונגל.

  4. טעות קריטית

    סלאמס היה צריך לעשות הגבלה עד 12 קומות בכל פינוי בינוי ואם רוצים גבוה יותר לתת לשכונה גינה לפי רבע דונם לכל קומה נוספת
    כלומר אם רוצים 16 קומות חייבים לתת גינה ציבורית של דונם ליד. רוצים 20 קומות תנו גינה של 2 דונם.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר