הדמיה - פינוי-בינוי בנוה יעקב (הדמיה: משרד רוזנפלד ארנס אדריכלים)
הדמיה - פינוי-בינוי בנוה יעקב (הדמיה: משרד רוזנפלד ארנס אדריכלים)

גם השיכונים של נוה יעקב לקראת התחדשות: תוכנית לפינוי-בינוי מקודמת בשכונה

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיריית ירושלים מקדמת תוכנית חדשה בשדרות נוה יעקב לפינוי והריסה של שלושה שיכונים - במקומם ייבנו שמונה מבנים חדשים בגובה של כ-12 קומות הכוללים 563 דירות חדשות, מעונות יום, גני ילדים, בית ספר, בית כנסת ושטחי מסחר

פורסם בתאריך: 18.6.20 12:05

ההתחדשות העירונית בירושלים – גם שכונת נוה יעקב בפנים. הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיריית ירושלים מקדמת תוכנית חדשה לפינוי-בינוי בשדרות נוה יעקב. לפי התוכנית יפונו שלושה שיכונים שכוללים 111 דירות ישנות, במקומם ייבנו שמונה מבנים בגובה 12 קומות, הכוללים 563 דירות חדשות. עוד כוללת התוכנית הקמה של שטחי ציבור עבור מעונות יום, גני ילדים, בית ספר ובית כנסת  ושטחי מסחר חדשים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


התוכנית נדונה אתמול, רביעי, בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בראשותו של סגן ראש העיר אליעזר ראוכברגר (דגל התורה), – חברי הוועד אישרו להפקיד את התוכנית בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה. "התוכנית מתייחסת לחטיבת קרקע בשטח של כ-8.5 דונם בשדרות נוה יעקב", מציינים בוועדה המקומית, "בסמוך לתחנת רכבת קלה ולתוואי האדום של הרכבת, המחבר בין נוה יעקב לבית החולים הדסה עין כרם, דרך מוקדי העיר המרכזיים, מרכז העיר והכניסה לעיר. חיבור זה יעניק לשכונה בכלל ולדיירי הפרויקט בפרט נגישות חשובה לכל מוקדי העיר". בעירייה מפרטים כי "התוכנית כוללת פינוי שלושת השיכונים הקיימים ובהם 111 יחידות דיור והקמת 8 מבנים חדשים במקומם, בגובה של כ-12 קומות ומספר קומות נוספות מתחת למפלס הרחוב, במבנים הפונים אל הנוף. בנוסף, תכלול התכנית שטח ציבורי עבור מעונות יום, גני ילדים ובית כנסת. בשטח נוסף נקבע מגרש חדש של כ-3 דונם עבור בית ספר, שייתן מענה להתרחבות השכונה ולהתחדשותה".

כמו כן, בשטח התכנית מתוכנן מעבר ציבורי להולכי רגל באמצעים מכניים – דרגנועים, "שיתגבר על הפרשי הטופוגרפיה ויחבר את השכונה מכיוון תחנת הרכבת הקלה אל 'שמורת פרחי הבר', פנינת טבע שמורה בשולי השכונה, המטופלת על ידי מתנדבי השכונה. בנוסף, מציעה התכנית שטחי מסחר חדשים עם חזיתות כלפי שדרות נוה יעקב".

ראש העיר משה ליאון מוסר כי "הבנייה בנוה יעקב מתאפיינת בשיכונים וותיקים ודירות קטנות. מדובר באחת מהתוכניות הראשונות ל'פינוי בינוי' המסמנת את תחילתו של תהליך התחדשות נרחב בשכונה הוותיקה, דבר שישפר באופן משמעותי את איכות חיי התושבים".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שרון

    אף אחד לא רוצה את זה תאבת בצע וכנופיות חרדיות של גור שרוצות לגלגל מליארדים על חשבון השכנים על ידי הכשרה של בגצ שהם לא צריכים לפצות אף אחד

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רציתי בבקשה לדעת על השיקום של שדרות נווה יעקב בירושלים זה כולל את משה סנה ?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר