גבעת המטוס (צילום: אמיל סלמן)
גבעת המטוס (צילום: אמיל סלמן)

למרות ההקפאה בגבעת המטוס: הוכרזו הזוכים במכרז לבנייה – 501 דירות יוקצו במחיר מופחת

ועדת המכרזים של רשות מקרקעי ישראל הכריזה השבוע על 9 זוכים במכרז בגבעת המטוס בירושלים לבניית 1,257 דירות חדשות, שיקיפו את בית צפהפה, מתוכן 501 יחידות דיור במסלול מחיר מופחת ו-38 דירות לדיור הציבורי

פורסם בתאריך: 22.1.21 07:56

למרות שבית המשפט המחוזי בירושלים הקפיא את המכרזים לבניית דירות בגבעת המטוס – ועדת המכרזים של רשות מקרקעי ישראל הכריזה על 9 זוכים במכרז בגבעת המטוס בירושלים לבניית 1,257 יחידות דיור, מתוכן 501 דירות במסלול "מחיר מופחת", 38 דירות יוקצו לדיור הציבורי והיתר יימכרו בשוק החופשי.

כפי שפורסם בתחילת השבוע ב"כל העיר", בית המשפט הקפיא את המכרזים על רקע עתירת תושבי מזרח העיר ועמותת "עיר עמים", שמבקשת כי גם תושבי מזרח העיר ישתתפו בהגרלות למחיר מופחת.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


הפרויקט המדובר, שכולל 10 בניינים הגובה של 12 קומות ו-6-4 קומות, יקיף את בית צפאפא. המכרז קודם על אף הלחץ הבינלאומי לבלום את הבנייה מעבר לקו הירוק.

תוכנית "מחיר מופחת", בהובלת שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן, של המשרד הבינוי והשיכון, עתידה להחליף את תוכנית "מחיר למשתכן" – כבר עתה בפרויקטים רבים ברחבי הארץ כלול מסלול "מחיר מופחת".

ברשות מקרקעי ישראל מציינים כי לכל המתחמים, למעט אחד שיפורסם מחדש, נקבעו זוכים. המכרז במסלול מחיר מופחת קובע מראש את המחיר לזכאים למ"ר בנוי. מחירי הדירות שנקבעו במכרז משקפים הנחה של 17 אחוזים, בהשוואה לדירות דומות בשוק. כל הקרקעות ששווקו הינן קרקעות בניהול רשות מקרקעי ישראל. הזכויות המוקצות הן בהתאם לטבלת הקצאה ואיזון שקבעה התוכנית.

המחיר התחלתי לדירת 85 מ"ר במחיר מופחת יעמוד על 1,546,244 שקלים; המחיר התחלתי לדירת 100 מ"ר יעמוד על 1,795,103 שקלים; המחיר התחלתי לדירת 120 מ"ר יעמוד על 2,126,915 שקלים. הדירות יכללו מרפסת, מחסן וחניה.

החברות הזוכות במכרזים הן רם אדרת סלעית בע"מ, י.ד עשוש תשתיות בע"מ,  אפי קפיטל בראל למשתכן בע"מ, בני ברק שיכון ויזמות בע"מ,

ברמ"י מדגישים כי "בתוכנית דיור במחיר מופחת, נקבע מחיר מרבי למ"ר ומחיר מזערי למ"ר. הזוכה יבחר לפי מבחן דו שלבי. בשלב הראשון – נבחר מי שהציע את המחיר הנמוך ביותר למ"ר דירתי. בשלב השני – וככל שיש מספר הצעות השוות למחיר המזערי – תבחר ההצעה של המציע שהציע את התוספת הגבוהה ביותר על המחיר הנקוב במכרז על הקרקע".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מושון בן שושון

    הדירות מיועדות בעיקר לחרדים. רוצים להפוך את ירושלים לשחורה בלבד !

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר