(הדמיות: בריידמן אגמון אדריכלים)
(הדמיות: בריידמן אגמון אדריכלים)

תוספת של עשרות יחידות דיור: אושרו שתי תוכניות פינוי-בינוי בקרית היובל ובקרית מנחם

ההתחדשות העירונית בקרית היובל ובקרית מנחם נמשכת: במסגרת שתי התוכניות, שאושרו על ידי הוועדה המקומית לתכנון, יוקמו 247 יחידות דיור, ייבנו מבני ציבור ויפותחו שטחי מסחר

פורסם בתאריך: 14.9.21 08:06

עיריית ירושלים, באמצעות הוועדה המקומית לתכנון ובניה, אישרה אתמול, ראשון, להפקדה שתי תוכניות התחדשות עירונית בשכונות קרית היובל וקרית מנחם. במסגרת התוכניות שאושרו, יתווספו מאות יחידות דיור חדשות, ייבנו מבני ציבור חדשים וכן יפותחו שטחים ציבוריים ושטחי מסחר לטובת תושבי האזור.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בזמן אמת" 

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מעיריית ירושלים נמסר כי "התוכנית שאושרה בקרית היובל, ממוקמת על שטח של כ-2.2 ד' שבין רחוב ברזיל לרחוב אולסוונגר, ובה מבנה אחד נוסף המוצע להריסה. במקומו מוצע לבנות מבנה חדש בן 20 קומות שיכיל 120 יחידות חדשות. במסגרת הבינוי המוצע, יוקצה שטח ציבורי מבונה שצפוי לשמש כגן ילדים, ושטח נוסף בגודל של 300 מ"ר עבור צרכי חברה וקהילה. תכנית זו ממשיכה את החזית המסחרית לרחוב, ואת הדופן הפעילה לרחוב".

"התכנית גובלת במעבר ציבורי חשוב לרכבת הקלה ברחוב הנטקה", מציינים בעירייה ומדגישים כי "המעבר יכלול אמצעים מכניים שישפרו את הנגישות עבור נוסעי הרכבת הקלה, על ידי התגברות על הטופוגרפיה. לאור חשיבותו של המעבר, הוחלט כי שתי התכניות יאוכלסו רק לאחר חניכתו".

יצוין כי מגישת התכנית היא החברה להתחדשות ירושלים ש.ע.ט בע"מ, עורך התכנית הוא בועז ביטמן ממשרד "ביטמן-בן-צור אדריכלים".

"התוכנית היא חלק ממתחמים אשר נמצאים בעדיפות גבוהה לביצוע פינוי בינוי בתוכנית האב השכונתית", מספרים גורמים בעירייה.

בנוסף, אישרה הוועדה המקומית להפקדה תוכנית נוספת, בשכונת קרית מנחם. המתחם, כולל שטח של כ-2.5 דונם ברחוב דהומי, בקרבת המרכז המסחרי של שכונת קרית מנחם. התוכנית כוללת את הריסתו של מבנה שיכון בן 4-5 קומות עם 4 כניסות, והקמת 2 מבני מגורים חדשים במקומו. המבנים החדשים עתידים להתנשא לגובה של 10 ו-26 קומות, ובסך הכל ייבנו בהם 154 יחידות דיור. בנוסף, יוקצה שטח במבנה לטובת מבנה ציבורי שצפוי לשמש גן ילדים ושטח נוסף לצרכים שונים של הקהילה בשכונה. עוד, יבוצעו במתחם עבודות פיתוח המרחב הציבורי, הכוללות הגדלת שטח המדרכה לצד פיתוח חזית מסחרית כלפי הרחוב לטובת כלל משתמשי הדרך ותושבי השכונה.

יצוין כי תוכנית זו, הוגשה על ידי יהודה רחמים חברה לבניין בע"מ, עורכי התכנית הינם מטיאס וייסבאום, יואל בריידמן ונורית אגמון ממשרד "בריידמן-אגמון אדריכלים".

ראש העיר משה ליאון: "התוכניות שאושרו הינן חלק מהמדיניות העירונית לעידוד תהליכי התחדשות עירונית בכלל רחבי העיר ובשכונות אלו בפרט, זאת לצד פיתוח תשתיות תחבורה וקישור שכונות אלו לציר הרכבת הקלה. נמשיך לקדם תוכניות אלו במטרה להגדיל את היצע יחידות הדיור בעיר לטובת הזוגות הצעירים".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אני

    חכמי חלם! אין תשתיות וכבישים שיכילו את גורדי השחקים בקרית מנחם. השכונה תחזור שוב להיות שכונה שלא כייף לגור בה.

  2. מגיבה

    יופי בונים מגדלים איפה יחנו התושבים ? לכל דייר חניה אחת יש בתים עם שלושה רכבים ואיפה חונים האורחים שמגיעים ?דואגים לקבלנים ולא לתושבים .

  3. שפוי

    אין תשתיות להכיל את כל הביניינים האלה, במקום לבצע פינוי בינוי לרכבות האיומות נותנים לקבלנים לנהל את ההעדפות ומחליפים ביניינים קטנים במפלצות על ידי העמסת התשתיות הקיימות, שכבר עתה לא עומדות בעומס.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר