הדמיית מתחם מנורה-בית העם, יוסי חביליו, משה ליאון (צילום הדמיה - אפרת קובלסקי אדריכלים; צילומים: ארנון בוסאני, מצילים את ירושלים)
הדמיית מתחם מנורה-בית העם, יוסי חביליו, משה ליאון (צילום הדמיה - אפרת קובלסקי אדריכלים; צילומים: ארנון בוסאני, מצילים את ירושלים)

"מעדיפים חרדים על פני סטודנטים" – דירות במקום מעונות לסטודנטים במרכז העיר

התוכנית להקמת שלושה בנייני מגורים להשכרה אושרה, זאת למרות שבמקור היה במתחם גם מעונות סטודנטים. סגן ראש העיר חביליו מוסיף כי "מכרו את לב ירושלים". העירייה בתגובה: "מדיניות ראש העיר היא לעודד דיור להשכרה במטרה לאפשר לזוגות צעירים מגורים ברי השגה"

פורסם בתאריך: 10.11.21 16:15

שלושה בנייני מגורים, שבהם כ-200 יחידות דיור להשכרה לטווח ארוך ושטחי מסחר – זו התוכנית שאושרה היום (רביעי, 10.11) במתחם בית העם-מנורה שבנחלאות.

יש לציין כי התוכנית הינה פורצת דרך – לראשונה, יוקמו מבני מגורים בשטחים 'חומים' – שטחים המיועדים לטובת מבני ציבור. לדברי יו"ר התעוררות עופר ברקוביץ, חבר בוועדת התכנון המקומית, "כבר בשנת 2014 יזמנו וקידמנו את האפשרות של בניית דיור להשכרה לטווח ארוך בשטחים חומים. גדעון סער, שהיה אז שר הפנים, חתם על אישור בנייה שכזו בשטחים חומים".


יחד עם זאת, לדברי ברקוביץ, התוכנית שאושרה לוקה בחסר, שכן היה ראוי יותר לחלק אותה ל-2 – דיור להשכרה של כ-150 יחידת במתחם משולש מנורה, והקמת מעונות סטודנטים במתחם בית העם (ז'ראר בכר). אולם, כך לדברי ברקוביץ, "החרדים התנגדו ודחפו לכך שבשני המתחמים תהיה בנייה לשכירות לטווח ארוך. בכוונתי לבקש להגיע לדיון שיתקיים בוועדה המחוזית ולהסביר להם את הצורך בהקמת מעונות סטודנטים בקרבת 'קמפוס מנורה' שנמצא בשלבים מתקדמים. אזור מרכז העיר-נחלאות יהיה רווי במוסדות אקדמיים עם אלפי סטודנטים. בצלאל עוברת לשם, יש את מכללת הדסה ויש את בתי הספר הגבוהים לאמנויות שיתמקמו בקמפוס מנורה. הצורך במעונות סטודנטים בלוקיישן הזה הוא גדול".


עופר ברקוביץ (צילום: רפי קוץ)

עופר ברקוביץ (צילום: רפי קוץ)


גם סגן ראש העיר יוסי חביליו (מצילים את ירושלים) מתקשה להבין מדוע בוטלה התוכנית להקים במתחם מעונות לסטודנטים. לדבריו, במקור, יועדה התוכנית עבור מעונות. לבניין הסמוך למתחם בית העם עוברים בימים אלו 4 מוסדות אקדמיים – מוזיקה מהמזרח, ניסן נתיב, בית הספר לתיאטרון חזותי ובית הספר לקולנוע סם שפיגל – זאת לצד פעילותה של מכללת הדסה ברחוב הנביאים ומעברו הקרוב של קמפוס 'בצלאל' למשכנו החדש במגרש הרוסים.


הדמיית מתחם בית העם=מנורה (צילום הדמיה: אפרת קובלסקי אדריכלים)

הדמיית מתחם בית העם=מנורה (צילום הדמיה: אפרת קובלסקי אדריכלים)


"על הטעות הזו תשלם ירושלים בריבית דריבית", אומר חביליו. "במקום מאות סטודנטים שלומדים במרכז העיר וישמרו על הצביון הליברלי והתוסס של האזור ויצרכו מהעסקים, דבר שיהיה נפלא לעיר, נקבל משפחות שחלקן הגדול חרדיות – דבר שישנה את הצביון של מרכז העיר. למרות הודעות מפורשות של המוסדות האקדמיים ואגודות הסטודנטים בעיר בדבר הצורך האדיר במעונות באופן כללי, ובפרט במרכז העיר, העירייה בחרה לצערי להעדיף אברכים על פני סטודנטים. יחד עם אגודות הסטודנטים והמוסדות האקדמיים – אלחם בהחלטה הזו בוועדה המחוזית".


יוסי חביליו (צילום: מצילים את ירושלים)

יוסי חביליו (צילום: מצילים את ירושלים)


בדיון שהתקיים נשמעו ההתנגדויות של תושבי האזור. לטענתם "התוכנית הזויה ומנותקת מהמציאות בשטח". עוד הם טוענים האזור מוגבל מאוד בתשתיות תחבורתיות מוטריות וכי כבר כיום קיים מחסור חמור במקומות חניה לתושבי השכונות והאזור. כמו כן, לדבריהם הפקעת שטחים חומים דווקא באזור זה, שקיים בו מחסור במבני ציבור לפיתוח מערכות ושירותים, הוא חסר הגיון.

טענות נוספות שהושמעו – תוכניות הבנייה מסכנות את הצביון הייחודי של שכונות מגורים יפות והיסטוריות שהינן נכס לעיר ירושלים ולתושבים המקומיים; תוכנית הבנייה תעודד מסחר טורדני – ברים, בתי קפה ומסעדות – "אשר יטרידו ויחסלו את צביון המגורים בשכונת נחלאות".

עיריית ירושלים נמסר בתגובה: "מדיניות ראש העיר משה ליאון היא לעודד דיור להשכרה במטרה לאפשר לזוגות צעירים מגורים ברי השגה, לצד הבאת זוגות צעירים לעיר. הלכה למעשה. לצד זה, בעיר נבנו בשנתיים האחרונות מעונות סטודנטים, ובניית מעונות נוספים נמצאת בביצוע גם כעת".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. די לצביעות

    למה חרדים מותר להגיד וערבים נשמע לכם אוי יו יואי השם ירחם עליכם

  2. ירושלמית חילונית

    הפקרות מוחלטת של התיבור החילוני,היצרני והשומר על המדינה.בשביל זה אנחנו משלמים ארנונה גבוהה?כדי שחרידים עם עשרות הילדים שלהם יגורו במרכז העיר במגורים מסובבדים?
    בושה.בושה.בושה

  3. ירושלמית שמזהה בלבולי מוח

    ליאון חושב שאנחנו טיפשים.מצוטט פה שרוצה מגורים לזוגות צעירים אבל גם להרחיב את אוכלוסיית העיר ולמשוך צעירים.אה.לאכול את השטריימל ולהשאיר אותו שלם.בעבר אמר שרוצה חילוניים ודתיים בעיר,חטף על הראש מפטרוניו והכחיש. בקצב הזה אחרוני הפראיירים שמשלמים את הארנונה הגהוהה בארץ יעופו מכאן.בעקבות ילדיהם.

  4. ירושלמית שבסוף תחבוש שטריימל מייאוש

    ליאון כבר בחר מזמן
    בחרדים
    מבלבל את המוח ומעמיד פנים שמשלמי הארנונה הגבוהה בארץ מעניינים אותו

  5. חנה

    ירושלים עיר אבודה
    כבר היום רואים את ההשתלטות החרדית בה בכול מקום
    שישארו פה רק חרדים וערבים
    הם מסתדרים נהדר ביחד

  6. ייאוש

    ליאון באמת חושב שמי שלא חרדי הוא מטומטם שאפשר לשקר לו כל הזמן ויאמין????

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר